مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 835

اسلایدهای مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 835 پیش از CES 2017 لو رفت

در حالی که اکثر علاقه‌مندان حوزه فناوری بی‌صبرانه در انتظار نمایشگاه CES 2017 هستند تا چیپ ساز معروف آمریکایی، کمپانی کوالکام، مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 835 (Qualcomm Snapdragon 835) را ارائه کند، تصاویری از اسلایدهای مربوط به جلسه معرفی این قطعه سخت افزاری به بیرون درز پیدا کرده است.

کمپانی کوالکام نوامبر سال 2016 رسما از چیپست اسنپدراگون 835 خود رونمایی کرد، اما تا بدین لحظه مشخصات کلی از این قطعه اعلام نشده است تا ما بتوانیم حدسیات دقیق‌تری را در ارتباط با قدرت و عملکرد گوشی های پرچمدار سال 2017 میلادی از سوی کمپانی‌های سامسونگ، ال جی، موتورولا و غیره داشته باشیم.

این اسلایدها نشان می‌دهند چیپست اسنپدراگون 835 در پردازش 10 نانومتری تولید شده است و این بدان معنا خواهد بود که این مغز متفکر کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر از نسل‌های گذشته خود شده است.

از دیگر ویژگی‌های مهم این دستاورد جدید می‌توان به تغییرات در طراحی نرم افزارهای سفارشی هسته کریو 280 (Kryo 280) و خود چیپست برای بهره‌وری از پردازنده گرافیکی آدرنو 540 اشاره کرد. این ترکیب جدید می‌گوید که سرعت رندرها 25 درصد سریع‌تر همراه با نمایش شش برابری رنگ‌ها بر روی نمایشگر شده است. جثه کوچک‌تر با عملکرد قدرتمندتر باعث شده تا مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. اسلایدهای مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 835 نشان می‌دهند که مصرف انرژی در این چیپست حدود نصف مصرف انرژی در چیپست اسنپدراگون 801 شده است که در سال 2014 بر روی گوشی‌هایی نظیر گلکسی اس 5 سامسونگ (Samsung Galaxy S5)، موتورولا موتو ایکس (Motorola Moto X) و اچ تی سی وان ام 8 (HTC One M8) قرار داشت.

اسلایدهای مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 835 برای نمایشگاه CES 2017

مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 835

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان در چیپست جدید کمپانی کوالکام یافت باید به یک مودم LTE x16 کلاس گیگابایت، پشتیبانی از جاسازی برای سیستم‌های امنیتی بیومتریک، یک زوم نرم و فوکوس خودکار بسیار سریع برای سنسورهای دوربین، پشتیبانی از ویدیوهای 4K با نرخ 10 بیت و 60 فریم بر ثانیه، پشتیبانی از DirectX 12 ،OpenGL ES و گرافیک‌های ولکان اشاره کرد. این شرکت آمریکایی همچنین نسخه 4 شارژ سریع (Quick Charge) را نیز به این چیپ افزوده است که می‌تواند در حدود 15 دقیقه باتری دستگاه شما را از 0 به 50 درصد برساند. به طور کلی این چیپ قدرتمند را می‌توان نسخه انقلابی برای چیپست اسنپدراگون 821 دانست که از بسیاری جهات تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند.

انتظار می‌رود گوشی های پرچمداری که در اوایل سال 2017 روانه بازار خواهند شد، نظیر نسل آینده گوشی گلکسی اس سامسونگ و گوشی ال جی جی 6 (که ماه فوریه از آن رونمایی خواهد شد و در مارس به فروش می‌رسد) نخستین دیوایس‌هایی باشند که چیپست قدرتمند Snapdragon 835 را در خود جای خواهند داد. ساعات زیادی تا کنفرانس خبری شرکت کوالکام در نمایشگاه CES 2017 باقی نمانده است، بنابراین با گجت نیوز همراه باشید تا از آخرین اطلاعات مربوط به این چیپست باخبر باشید.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*