لانچرهای اندروید برای ساخت قالب

دانلود و معرفی بهترین لانچرهای اندروید ؛ گوشی خود را زیبا کنید

اندروید آزادی عمل زیادی را در اختیار کاربران قرار داده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تنظیمات و لانچر پیشفرض نصب شده توسط کارخانه را کنار گذاشته و آیتم دیگری را که بیشتر به دایره نیازهایشان مرتبط است نصب کنند. بیشتر افراد در تلاشند تا به نحوی ظاهر رابط کاربری گوشی خود را به طور متناوب عوض کرده و از یکنواختی آن دوری کنند. هر کاربری بسته به دانش و اطلاعات خود به نحوی به این خواسته دست پیدا می‌کند. برای عده‌ای از افراد حرفه‌ای‌تر این مهم با نصب رام کاستوم و برای عده‌ زیاد دیگری با استفاده از بهترین لانچرهای اندروید برای ساخت قالب فراهم می‌شود.

همانطور که می‌دانید هر شرکت گوشی‌ساز بنابر سلیقه خود در اندروید خام دست برده و رابط کاربری مدنظرش را با آن مخلوط می‌کند. از آنجایی که سلیقه هر کاربر با دیگری متفاوت است، بعید نیست تا این ظاهر اولیه جذاب به نظر نیاید. در این زمان می‌توان با مراجعه به لانچرهای اندروید، نحوه ارتباط با دستگاه و استایل رابط کاربری آن را بنابر سلیقه خود تغییر داد. اگر به دنبال ابزاری برای تغییر پوسته به نحوی هنرمندانه و یا تنها اپلیکیشنی انعطاف‌پذیرتر در مقایسه با لانچر کنونی خود هستید، می‌توانید در بین لانچرهای اندروید برای ساخت قالب معرفی شده در ادامه، آیتم مورد نظر خود را پیدا کنید. در نظر داشته باشید علاوه بر زمینه تخصصی خود، نوا لانچر و اکشن لانچر بین لانچرهای متداول اندروید نیز جزو بهترین‌ها شناخته می‌شوند. برای دانلود هر کدام بر روی نام آن کلیک کنید.

Nova Launcher

لانچرهای اندروید برای ساخت قالبچه در دنیای لانچرهای اندروید برای ساخت قالب و چه در میان لانچرهای معمولی، نوا به عنوان یکی از معدود آیتم‌های پایدار و ثابت شناخته می‌شود. این اپلیکیشن مدتی قبل پنجمین سال تولد خود را جشن گرفت، پنج سالی که همواره پرافتخار بوده و برای کاربران شگفت‌انگیز ظاهر شده است. نوا لانچر منحنی یادگیری کوچکی دارد، اما به محض اینکه نحوه دست و پنجه نرم‌ کردن با تنظیمات آن را فرا بگیرید، ساخت قالب و پوسته جدید به لذت‌‌بخش ترین کار برایتان تبدیل خواهد شد.

بهترین فاکتور از نقطه نظر ساخت قالب، موقعیت‌یابی زیر شبکه‌ای است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا اندازه ویجت‌ها را تغییر داده و آیکون‌ها را در نیمه راه، میان جعبه‌های شبکه‌بندی سنتی رابط کاربری قرار دهد. به این ترتیب حتی می‌توان ویجت‌ها را به انداز‌ه 4 در 1.5 و یا 5 در 5 در صورت دلخواه درآورد. این آزادی عمل، حین تغییر اندازه و همچنین قرار دادن ویجت‌ها در صفحه و به منظور به خط کردن و مرتب‌سازی آیتم‌ها در قالب‌های پیچیده، بسیار بسیار ارزشمند خواهد بود. امکان یاد شده در زمان قرار دادن عناصر صفحه به صورت دقیق و با توجه به جزئیات تصویر پس‌زمینه، مجددا کاربرد فوق‌العاده خود را نشان خواهد داد. به لطف همین قابلیت‌ها به ظاهر کوچک، نوا تبدیل به یکی از معدود لانچرهای اندروید برای ساخت قالب و پوسته شده است.

لانچرهای اندروید برای ساخت قالباز دیگر مزایای لانچرهای اندروید برای ساخت قالب همچون نوا، انعطاف‌پذیری برای تهیه نسخه پشتیبان (بک آپ) و اجرای آن‌ها از گوگل درایو است. توانایی برای تعیین تصویر پس‌زمینه، آیکون‌ها و بازیابی بک آپ‌ها بدون نیاز به دانلود آن‌ها در داخل دستگاه، نعماتی بزرگ در نوا محسوب می‌شوند، مخصوصا وقتی در دستگاه‌های مختلف اقدام به ساخت قالب کرده و یا پوسته‌های خود را بر روی کامپیوترهای رومیزی ساخته یا گردآوری می‌کنید.

لانچرهای اندروید برای ساخت قالبالبته همانند دیگر اپلیکیشن‌ها و لانچرهای اندروید برای ساخت قالب و پوسته، نوا نیز بدون ایراد نیست. با این وجود که همه تنظیمات برنامه به صورتی سرراست و مستقیم مرتب شده‌اند، هنوز ویرایش هر کدام به صورت جداگانه و تکی زمان زیادی را طلب خواهد کرد. به منظور تشبیه نوا لانچر، باید آن را همانند چاقوهای سویسی دانست. تعلقات زیادی در آن وجود دارند که حتی فکر می‌کنید به برخی از آن‌ها هرگز احتیاج پیدا نخواهید کرد، اما اگر هر زمان این اتفاق افتاد، آنچه نیاز دارید، بیرون ریختن دل و روده این ساختار به منظور یافتن آیتم مورد نظر است. به عبارت دیگر، ابزارهای موجود در نوا کاربردی هستند، اما کاربر نمی‌داند هر کدام را باید کجا استفاده کند و امکان اینکه هرگز به آن‌ها نیاز پیدا نکند نیز زیاد است. به هر حال بودن آن‌ها، بهتر از نبودن‌شان است.

Action Launcher

لانچرهای اندروید برای ساخت قالبدر آن سوی بهترین لانچرهای اندروید برای ساخت قالب ، اکشن لانچر وجود دارد که باید آن را به چاقوی ضامن‌دار تشبیه کرد. اکشن لانچر بسیار سریع و تیز است، اما اثری از در بازکن کنسرو و یا سوهان ناخن در آن دیده نمی‌شود! البته این تشبیه به معنی ساده و ابتدایی‌بودن این اپلیکیشن نیست، بلکه ویژگی‌های زیادی در آن یافت شده و قابلیت سفارشی‌سازی قابل توجهی دارد که نحوه بهره‌بردن از آن، بستگی به خلاقیت کاربر دارد. پتانسیل ساخت قالب بالایی در اکشن لانچر وجود دارد، اما نبود برخی قسمت‌های کوچک سبب می‌شوند تا در بین بهترین لانچرهای اندروید برای ساخت قالب ، نوا را در بالا آن قرار دهیم.

یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اکشن لانچر به کاورهای آن اختصاص دارد که به کاربر اجازه می‌دهند تا آیکون یک فولدر را با اولین آیکون موجود در فولدر خود عوض کرده و همان اولین اپلیکیشن را به سرعت با زدن یک ضربه کوچک باز کنید، در حالی که مشغول باز کردن فولدر با کشیدن آن (فولدر) هستید. بسیاری از کاربران این قابلیت را کاربردی می‌دانند، اما متاسفانه از نقطه نظر طراحی و ساخت پوسته و قالب، نوا این کار را به روش بهتری پیاده‌سازی می‌کند. برای فعال‌کردن یک کاور در اکشن لانچر، کافی است فولدر را باز کرده و سپس بر روی سه نقطه منو ضربه بزنید و سپس ساخت کاور (Make Cover) را انتخاب کنید. به منظور قرار دادن آیکون فولدر سفارشی، باید برای یک فولدر یک کاور ساخته و سپس آیکون اپلیکیشنی که تبدیل به کاور شده است را تغییر دهید. در حالت کلی کاور‌های اکشن لانچر ساده هستند، اما قابلیت سفارشی‌سازی در ظاهر و عملکرد فولدرهای لانچر نوا به مراتب بهتر است.

لانچرهای اندروید برای ساخت قالبدر زمان راه‌اندازی یک کاور در نوا، بر روی یک فولدر برای چند ثانیه انگشت خود را نگه داشته و بعد از انتخاب گزینه ویرایش (Edit)، سوآیپ (Swipe) را برای باز کردن فولدر فعال کنید. در ادامه، بر روی اولین اپلیکیشن در فولدر و یا هر اپلیکیشن و یا میانبر دیگر نوا ضربه بزنید. همچنین این امکان وجود دارد تا یک آیکون فولدر سفارشی را بدون در نظر گرفتن استفاده از یک کاور انتخاب کنیم، چرا که آیکون‌ فولدرها می‌توانند همانند دیگر میانبرها ویرایش شوند. تمامی این کارها در اکشن لانچر به مراتب ساده‌تر صورت می‌پذیرند، اما از لحاظ قالب‌بندی، نوا دست کاربر را بازتر می‌گذارد.

دیگر ویژگی که در بین لانچرهای اندروید برای ساخت قالب ، اکشن لانچر در آن ساده‌تر بوده و در عین حال مزایای کمتری دارد، کوئیک‌تم (Quicktheme) نامیده می‌شود. کوئیک‌تم کاربر را قادر می‌‎سازد تا به سرعت رنگ‌ها را بر اساس رنگ‌های موجود در تصویر پس‌زمینه موجود تنظیم کند. اگر رنگ‌های صحیحی توسط کوئیک‌تم انتخاب شوند، بدون شک کاربر شگفت زده خواهد شد. کوئیک‌تم در اکشن لانچر تصاویر پس‌زمینه لایو و بسیاری از رنگ‌های آن را از دست می‌دهد. در عوض، نوا اجازه می‌دهد تا هر رنگی را انتخاب کنید، حتی اگر مجبور باشید تا ابتدا کد رنگ هگزادسیمال آن را پیدا کنید.

همانطور که به آن اشاره کردیم، در بسیاری از مواقع کوئیک‌تم رنگ‌هایی را که تصمیم داریم تا در پوسته خود مورد استفاده قرار دهیم از دست می‌دهد. از طرف دیگر این امکان وجود ندارد تا به طور دستی یک رنگ را در صورت از دست رفتن آن انتخاب کنید. کاربر مجبور است تا مجددا تصویر پس‌زمینه را انتخاب کرده و امیدوار باشد تا این بار حس تشخیص کوئیک‌تم فعال شود. اگر در حال استفاده از یک تصویر پس‌زمینه لایو همچون تاچ سیرکل (Touch Circle) باشید، شانس تشخیص رنگ صحیح به نزدیکی‌های صفر کاهش پیدا می‌کند. داشتن تمامی گزینه‌‎های رنگ خود در یک صفحه شگفت‌انگیز است و اکثر کاربران ترجیح می‌دهند تا تمامی رنگ‌ها را دسترس داشته باشند، نه شش مورد (رنگ) که احتمالا هیچ کدام با تصویر پس‌زمینه خوانایی ندارند.

اگر به یاد داشته باشید، قابلیت موقعیت‌یابی زیر شبکه‌ای در نوا لانچر را با آب و تاب فراوانی تشریح کردیم، اما متاسفانه این مورد نیز در اکشن لانچر یافت نمی‌شود. ویژگی دیگر نوا لانچر یعنی امکان حاشیه‌بندی به آن که اجازه می‌دهد تا کاربر ویجت‌ها را تا گوش‌های صفحه بکشد، آیتم دیگری است که برتری آن در میان این دو لانچرهای اندروید برای ساخت قالب را نشان می‌دهد. در اکشن لانچر همانند رابط کاربری پیشفرض گوشی‌های اندرویدی، همواره فاصله قابل توجهی میان ویجت‌ها و گوشه‌های صفحه و همچنین میان ویجت‌‎های مختلف موجود در یک صفحه دیده می‌شود. به این وسیله فضای موجود برای جای دادن عناصر مختلف کاهش یافته و توانایی کاربر برای سفارشی‌سازی به میزان قابل توجهی کم می‌شود.

لانچرهای اندروید برای ساخت قالبتمامی این گفته‌ها به این معنی نیست که اکشن لانچر جایی در میان بهترین لانچرهای اندروید برای ساخت قالب ندارد. این لانچر به عنوان نمونه، اکنون جایگاه خوبی در میان کاربران گوشی‌ گوگل پیکسل (Google Pixel) پیدا کرده و در مقایسه با نوا عملکرد بهتری را برای سفارشی‌سازی رابط کاربری نشان داده است، اما نوار جستجو آن برای استفاده سریع مناسب نبوده و ظاهر آن غیر قابل تغییر است. برخلاف نوا، اکشن لانچر میانبری برای فعال‌سازی تمامی تنظیمات پیکسل دارد، اما همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، در نوا لانچر مجبوریم تا به صورت جداگانه و تک تک به سراغ هر قسمت از تنظیمات برویم.

نتیجه گیری: در نهایت کدام یک از لانچرهای اندروید برای ساخت قالب را انتخاب کنیم؟

تشبیه نوا لانچر به چاقو سوییسی و اکشن لانچر به چاقوی ضامن‌‌دار را مجددا به خاطر بیاورید. مورد اول امکانات بیشتری را فراهم می‌آورد، در حالی که دومین آیتم ذکر شده وظایف تعیین‌شده برایش، هر چند کمتر، را بسیار سریع‌تر انجام می‌دهد. اگر در مورد شبکه‌بندی صفحات اصلی رابط کاربری و محل قرارگیری ویجت‌ها آن‌چنان حساس نبوده و در عوض به سرعت و سادگی تاکید خاصی دارید، اکشن لانچر بهترین انتخاب خواهد بود، اما اگر به جزئیات دقت وافری داشته و ترجیح می‌دهید تا بتوانید در انتخاب ریزترین چیزها در رابط کاربری خود نیز آزادی عمل داشته باشید، نوا، لانچر محبوب شما است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالی بود .ببخشید میشه لینک نسخه پرایم نوا لانچر رو بزارید چون از پلی استور که نمیشه خرید کزد بعد نسخه های پرایم سایت های دیگه هم قابل اعتماد نیست اگه بزارین خیلی عالی میشه