گوگل و فیات کرایسلر

همکاری گوگل و فیات کرایسلر برای توسعه سیستم عامل اندروید روی اتومبیل‌های خودران

به‌نظر همکاری گوگل و فیات کرایسلر (Fiat Chrysler) برای توسعه سیستم‌های مخصوص اتومبیل‌های خودران، گسترده‌تر از مینی‌ون‌های شرکت تابعه ویمو است. در نمایشگاه CES 2013 بود که برای اولین بار سازندگان از سیستم مفهومی یو کانکت (Uconnect) با نمایشگری 8.4 اینچی بر پایه سیستم عامل اندروید رونمایی کردند. اما این‌بار خبری از اندروید اتو (Android Auto) نیست و مهندسان گوگل در حال توسعه اندروید نوقا برای اتومبیل‌های خودران هستند که در صورت موفقیت، می‌توانیم شاهد سیستمی پیشرفته و بسیار هوشمندتر از از قبل باشیم.

درواقع این سیستم جدید توانایی یکپارچه شدن با تمامی سرویس‌های اصلی و مشهور شرکت گوگل همچون دستیار صوتی یا نقشه را دارد. همچنین با وجود اندروید نوقا، امکان اجرای بسیاری از اپلیکیشن‌های مشهور شخص ثالث نیز فراهم خواهد شد.

از تکنولوژی مشترک گوگل و فیات کرایسلر در نمایشگاه CES 2017 رونمایی می‌شود

به‌گفته مدیران، این سیستم جدید قرار است در نمایشگاه CES 2017 و در خودروی کرایسلر 300 (Chrysler 300) پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد. البته هنوز مشخص نشده که گوگل و فیات کرایسلر چگونه موفق به توسعه این سیستم و تبدیل آن به یک محصول تجاری شده‌اند. با این‌حال توسعه آن بعد از 3 سال احتمالا غافلگیرکننده نباشد.

به هر صورت شرکت فیات کرایسلر نیز همانند گذشته از اندروید اتو و اپل کار پلی (Apple CarPlay) بر روی اتومبیل‌های خود پشتیبانی خواهد کرد. اما هنوز راه زیادی تا هوشمند شدن این خودروها و رقابت با محصولات شرکت فورد و تسلا باقی مانده که شاید توسعه اندروید نوقا برای خودروها، از این فاصله بکاهد. هرچند نباید فراموش کرد که اندروید با تمام ویژگی‌های خود، برای تلفن های هوشمند و استفاده از سرویس های اینترنتی طراحی شده است. اما توسعه این سیستم عامل و اضافه کردن ویژگی‌های بسیار به آن، می‌تواند سازندگان زیادی را نسبت به پشتیبانی از سیستم اپل کار پلی منصرف کند.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*