اسنودن سند جدیدی رو کرد؛ NSA مدرک هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط روسیه را در اختیار دارد!

اسنودن سند جدیدی رو کرد؛ NSA مدرک هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط روسیه را در اختیار دارد!

پلیس فدرال، آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) و رئیس جمهور فعلی ایالات متحده‌ی آمریکا (باراک اوباما) همگی به صورت هماهنگ عقیده دارند که هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حقیقت دارد و حتی تایید اینکه هکرهای روس در این موضوع نقش داشته‌اند، باعث شده است که دستور تحریم‌های جدیدی بر علیه روسیه از سوی باراک اوباما صادر شود. حالا به نظر می‌رسد که ادوارد اسنودن نیز با آنها هم‌عقیده‌ بوده و اسناد جالب توجهی را در این زمینه رو کرده است.

ماجرای هک شدن نتایج انتخابات دوره‌ی اخیر ریاست جمهوری کشور آمریکا چندی پیش مطرح شد و به غیر از منابعی که در بالا ذکر کردیم و البته چند کارشناس امنیتی دیگر، برنده‌ی این دوره از انتخابات یعنی شخص دونالد ترامپ، این فرضیه را رد کرده و می‌گوید که برنده می‌توانست فرد دیگری باشد. او در گفتگویی که با خبرنگاران در مراسم سال نوی میلادی داشته است، اظهار نظر جالبی داشته و اعلام کرده است که ثابت کردن عملیات هک، کار بسیار سختی است.

البته او درست هم می‌گوید، اما از قرار معلوم گویا آژانس امنیت ملی ایالات متحده‌ی آمریکا (NSA) توانسته است رد هکرها را به خوبی دنبال کند و طبق ادعای این نهاد، ریشه‌ی هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به کرملین و کشور روسیه می‌رسد! ادوارد اسنودن که دیگر به یک نام مهم در عرصه‌ی اطلاعات امنیتی و افشای فعالیت‌های محرمانه‌ی نهادهای جاسوسی آمریکایی تبدیل شده است، سند جدیدی از فعالیت ان اس ای در این زمینه و ردیابی هکرهای روسی منتشر کرده است.

طبق ادعای آقای اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا حداقل برای یک بار، توانسته است رد این هکرها را دنبال و آنها را تا رسیدن به آژانس‌های امنیتی روسیه ردیابی کند. طبق گزارش خبرگزاری The Intercept، سند محرمانه‌ای از یکی از صفحات ویکی داخلی ان اس ای نشان می‌دهد که آنها در گذشته یک بار تایید کرده‌اند که حساب ایمیل روزنامه‌نگار روس، آنا پولیتکووسکایا (Anna Politkovskaya)، یک سال قبل از قتل او در سال ۲۰۰۶، توسط سرویس‌های اطلاعاتی فدرال روسیه مورد حمله قرار گرفته است.

اسنودن سند جدیدی رو کرد؛ NSA مدرک هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط روسیه را در اختیار دارد!

در نگاه اول، این سند هم مانند دیگر هک‌های ان اس ای کاملا مبهم به نظر می‌رسد و اطلاعات چندانی به کاربران نمی‌دهد، اما نحوه‌ی لیست شدن این موضوع در صفحه‌ی ویکی، به طرز غیر منتظره‌ای جزییات بیشتری از قضایای هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط روسیه را برملا می‌کند.

این پرونده‌ی امنیتی در رده‌ی اسناد “Top Secret Signals Intelligence” طبقه‌بندی شده است. اطلاعاتی در این رده قرار می‌گیرند که از طریق ردیابی سیگنال‌های افراد هنگام سفر از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر به دست می‌آیند. به عبارت دیگر ان اس ای از طریق این که توانسته است هک را تا رسیدن به نهادهای اطلاعاتی روسیه دنبال کند، متوجه هک شدن حساب ایمیل خانم پولیتکووسکایا توسط آن افراد شده است. البته باز هم ما نم‌یتوانیم روش دقیق انجام این کار و این که چگونه متخصصان ان اس ای توانسته‌اند ریشه های این هک تا آژانس های امنیتی روسیه دنبال کنند را متوجه شویم، اما چیزی که از طریق این اسناد ثابت می‌شود این است که این نهاد جاسوسی می‌تواند چنین هک‌هایی را تا منبع اصلیشان دنبال و ردیابی کند.

هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تایید می‌شود؟

اسنودن سند جدیدی رو کرد؛ NSA مدرک هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط روسیه را در اختیار دارد!

با انتشار این سند از سوی ادوارد اسنودن، حالا پرونده‌ی هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط هکرهای کشور روسیه از دو مبحث قابل بررسی است. جنبه‌ی اول این است که با توجه به این مدرک ما می‌دانیم که نهادهای امنیتی نظیر سازمان ان اسی ای ایالات متحده قابلیت ردیابی چنین هک هایی را دارند و اگر قرار باشد چنین پرونده‌ای به طور رسمی تشکیل شود، ان اسی ای و سازمان سیا می‌توانند مدارک مستدلی برای تایید یا رد این فرضیه ارائه کنند.

اما جنبه‌ی دوم که بحث مهم‌تری را مطرح می‌کند، این است که حتی در صورتی که ان اس ای مدرک هک انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط سازمان های اطلاعاتی روس را هم در اختیار داشته باشد، احتمالا آن را علنی نخواهد کرد. آنها می‌دانند که در صورت انتشار چنین اسنادی، ممکن است که دست آنها در تعداد زیادی از زمینه‌های جاسوسی برای سازمان‌ها و کارشناسان امنیتی دیگر کشورها لو برود و مطمئنا این آخرین چیزی است که سران نهادی امنیتی ایالات متحده‌ی آمریکا به دنبال آن هستند.

به هر حال به نظر می‌رسد که باید پیروزی دونالد ترامپ در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را قطعی بدانیم و اگر اتفاق ویژه‌ای در این پرونده طی روزهای آینده رخ ندهد، او در تاریخ بیستم ژانویه (۳۰ دی ماه) قسم ریاست جمهوری‌اش را ادا کرده و رسما بر کرسی ریاست کاخ سفید تکیه خواهد زد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*