لپ تاپ های گیمینگ الین ور

لپ تاپ های گیمینگ الین ور در اندازه‌های 13، 15 و 17 اینچی معرفی شدند

یکی از زیر شاخه‌های کمپانی کامپیوتری دل، الین ور شناخته می‌شود که محصولاتی تحت همین برند روانه بازار می‌کند. به تازگی و در خلال نمایشگاه CES 2017، لپ تاپ های گیمینگ الین ور در اندازه‌های مختلف معرفی شدند که نسخه 17 اینچی آن‌ها از مشخصات قدرتمندتری نسبت به دیگران برخوردار است.

بدنه پشتی لپ تاپ های گیمینگ الین ور از جنس آلومینیوم ساخته شده که در کنار تسهیل خنک سازی سیستم، حس خوب مرغوبیت را به کاربر القا می‌کند. سیستم خنک کننده لپ تاپ های جدید الین ور به دلیل هدایت هوای گرم به سمت عقب، همواره فضای درون دیوایس را خنک نگه می‌دارد، حتی به هنگام انجام کارهای سنگین. همچنین فضای ویژه‌ای برای پورت‌های USB، HDMI، اترنت و غیره در نظر گرفته شده و کاربر را از هاب‌های اکسترنال بی نیاز می‌سازد.

لپ تاپ های گیمینگ الین ور

زیر دستگاه، محفظه بسیار بزرگ ورود هوا توجه ما را به خود جلب کرد. عرض دریچه ورود هوای لپ تاپ های گیمینگ الین ور حدود عرض یک لپ تاپ 11 اینچی است که در نوع خود کمی عجیب جلوه می‌کند. در لبه دیگر دستگاه نیز سایر راه‌های تبادل هوا مشاهده می‌شود که کوچک‌تر هستند و کارایی کمتر و احتمالا کم صدا تری دارند. از دریچه‌های کوچک‌تر هنگام انجام کارهای سبکی نظیر تماشای فیلم و وب گردی استفاده می‌شود.

لپ تاپ های گیمینگ الین ور

لپ تاپ های گیمینگ الین ور به تکنولوژی خنک کننده قدرتمندی مجهز شده‌اند

طبیعتا به هنگام اجرای برنامه‌های سنگین و حجیم، پردازنده نسل هفتم اینتل و کارت گرافیکی NVIDIA 1080 گرمای زیادی تولید خواهند کرد و نیاز به خنک سازی هرچه سریع‌تر دارند تا بتوانند به عملکرد خود ادامه دهند. الین ور نیز با اطلاع کامل از این موضوع، با استفاده از سیستم‌های خنک کننده پیشرفته و قدرتمند سعی در کاهش دمای داخلی لپ تاپ‌های جدیدش داشته است.

لپ تاپ‌های الین ور به طراحی ساده‌شان معروفند. لپ تاپ های گیمینگ جدید این کمپانی نیز کاملا محکم طراحی شده‌اند و در استراحت‌گاه دست آن‌ها از فولاد استفاده شده که مقاومت بالایی در برابر مشت‌های گیمر به هنگام باخت از خود نشان می‌دهد (!) و اثر انگشت چندانی به خود جذب نمی‌کند.

لپ تاپ های گیمینگ الین ور

میزان جابه‌جایی کلید‌های کیبورد لپ تاپ های گیمینگ الین ور 2.2 میلی متر اندازه‌گیری شده است. گرچه این میزان زیاد حرکت دکمه‌ها به هنگام فشردن برای یک لپ تاپ کمی غیرعادی است اما مزیت بزرگی برای گیمرها به شمار می‌رود؛ چرا که یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای یک گیمر عدم اشتباه در فشردن کلیدهاست که با طراحی خاص الین ور، امکان اشتباه به حداقل رسیده است. همچنین این لپ تاپ‌ها به تکنولوژی N-Key Rollover مجهز شده‌اند و کاربر را قادر می‌سازند تا از چندین دکمه به صورت همزمان و ترکیبی استفاده کنند،‌ بدون آنکه دکمه‌ای گیر کند.

الین ور در کامپیوترهای قابل حمل جدیدش سنگ تمام گذاشته و از فناوری دنبال‌کننده چشم Tobii نیز بهره گرفته است. این ویژگی تنها در نسخه 17 اینچی لپ تاپ های جدید گیمینگ این کمپانی قابل دسترس بوده و می‌توان به وسیله آن بدون دخالت دست، دستگاه را کنترل کرد.

قابلیت‌های لپ تاپ های گیمینگ الین ور به نمایشگر لمسی دیوایس ختم می‌شود که از نوع LCD بوده و رزولوشنی برابر با 2560×1440 ارائه می‌کند. صفحه نمایش بزرگ دستگاه با تکنولوژی NVIDIA G-Sync نیز سازگار است و به هنگام تغییر نرخ فریم، شاهد افت فریم نخواهیم بود و از متلاطم شدن تصاویر جلوگیری می‌کند. گفتنی است برخی مدل‌های لپ تاپ‌های جدید الین ور، نمایشگر به رزولوشن 4K مجهز شده تا جزییات تصاویر به طور کامل دیده شوند.

فناوری G-Sync در نسخه 15 اینچی لپ تاپ های گیمینگ الین ور به صورت انتخابی است اما نسخه 13 اینچی از این ویژگی محروم بوده و به جای آن از پنل OLED برخوردار شده که بسیار وسوسه کننده است. قیمت نسخه 13 اینچی لپ تاپ جدید الین ور 999 دلار، 15 اینچی 1199 دلار و 17 اینچی 1349 دلار در نظر گرفته شده و هر سه در ماه جاری میلادی در ویترین فروشگاه‌ها قرار خواهند گرفت.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه لوازم جانبی موبایل در ایران ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*