روتر نورتون کور

امنیت شبکه خانگی خود را به روتر نورتون کور بسپارید

به احتمال بسیار زیاد نام نرم افزارهای امنیتی نورتون (Norton) همانند آنتی ویروس‌های آن را تاکنون شنیده‌اید، اما بد نیست بدانید تجهیزات سخت افزاری قدرتمندی نیز با این نام مخصوصا در نمایشگاه CES 2017 رونمایی شده‌اند. نورتون کور (Core) یک روتر بسیار جذاب از لحاظ ظاهری است و درباره امنیت و توانایی خود در این زمینه با سینه‌ای سپر صحبت می‌کند. روتر نورتون کور با وجود ابعاد مختلف درگیر با تجهیزات شبکه، تمرکز صرف خود را بر روی امنیت قرار داده است.

روز به روز به تعداد دستگاه‌های دارای قابلیت اتصال به شبکه در منازل افزوده شده و از طرفی اطلاعات تبادلی در شبکه خانگی نیز حساس‌تر می‌شوند. به عنوان نمونه می‌توان به تصاویر ویدیویی گرفته شده از منزل و یا دیتا دوربین‌های مدار بسته اشاره کرد که پتانسیل بالایی برای هک‌شدن و سو استفاده دارند. با توجه به همین موضوع روتر نورتون کور در نمایشگاه سی ای اس 2017 به میدان آمد تا این خلا و شکاف بزرگ را به میزان زیادی پر کند.

روتر نورتون کور بدون دخالت کاربر خود را آپدیت می‌کند

نخستین چیزی که روتر نورتون کور را ایمن می‌کند، توانایی به روز رسانی نرم افزار دستگاه به صورت خودکار است. نرم افزار همیشه نیاز به توسعه دارد و رخنه‌ها و ضعف‌هایی که به مرور زمان توسط هکرها مورد سو استفاده قرار می‌گیرند، به این وسیله در هر بازه زمانی به طور مرتب رفع می‌شوند. در نظر داشته باشید فرآیند به روز رسانی نرم افزار دائمى روتر تقریبا عذاب‌آور بوده و به همین دلیل عده بسیار بسیار زیادی از کاربران هرگز به سراغ این کار نمی‌روند. به این وسیله هسته فرماندهی شبکه آسیب‌پذیر باقی مانده و هکرها با توجه به یکسان‌بودن شرایط در تمامی روترهای یک برند و یک مدل، اطلاعات کافی برای حمله به تعداد زیادی از شبکه‌های خانگی به صورت یکجا را خواهند داشت. روتر خود را آپدیت کرده و بدون درگیر کردن کاربر در این فرآیند، همواره تا حد ممکن رخنه‌های نرم افزاری را رفع و رجوع می‌کند.

روتر نورتون کورطبق ادعا سازنده روتر نورتون کور قادر است تا دستگاه‌های خانگی هوشمند شناخته‌شده همچون ترموستات‌ها و دیگر موارد را تشخیص بدهد، دستگاه‌هایی که به داشتن کوله باری از رخنه‌های امنیتی معروفند. روتر می‌تواند در ادامه آن‌ها را قرنطینه کرده و به این وسیله یک نقص بالقوه و مشکل امنیتی را به میزانی کمتری در امنیت کل شبکه تاثیرگذار کند. در واقع آیتم قرنطینه‌شده تحت نظارت ویژه خواهد بود.

روتر نورتون کور پکت‌های تبادل‌شده در شبکه را اسکن کرده تا به این وسیله پکت‌های مضر و همچنین الگوی تبادل ترافیک را شناسایی کند. هنوز مشخص نیست این دستگاه چقدر در زمینه یاد شده قادر است تا کارآمد ظاهر شود، اما فراموش نکنید این تکنیکی است که در ادارات رسمی و دارای اطلاعات بسیار مهم نیز استفاده می‌شود. روتر نورتون کور نیازمند درجه‌ای از قدرت پردازش است تا به این وسیله ترافیک داده‌های با حجم بالا را بازرسی کند.

روتر نورتون کوریک اپلیکیشن موبایل نیز در نظر گرفته شده و کاربر را بیشتر و بیشتر در معرض وضعیت امنیت و رخنه‌های امنیتی بالقوه قرار می‌دهد. در نظر داشته باشید این قابلیتی بسیار کلیدی است، چرا که در اغلب مواقع کاربران می‌توانند با انجام اقدامات ساده، به میزان قابل توجهی امنیت شبکه و اطلاعات رد بدل شده در آن را تضمین کنند.

البته روتر نورتون کور ، از ابتدا به قصد تبدیل‌شدن به یک دستگاه با عملکرد فوق‌العاده طراحی شده است. با توجه به این موضوع، روتر به یک پردازنده دو هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی مجهز شده و از استانداردهای وای فای تا WiFi-AC و 4×4 MU-MIMO (قابلیت اتصال به چند دستگاه و انتقال داده‌ها) پشتیبانی می‌کند. این امکان وجود دارد تا به لطف وجود دو درگاه USB نسخه 3.0، درایوهای یو اس بی یا پرینتر را نیز به آن متصل کنیم. گفتنی است این سوال وجود دارد که آیا روتر نورتون کور می‌تواند نتورک‌های مهمان، وی پی ان (VPN) و دیگر ویژگی‌های مطلوب را نیز در خود منزل دهد یا خیر. به نظر می‌رسد تنظیمات مبتنی بر اپلیکیشن روتر نورتون کور بسیار کاربردی‌تر از تنظیمات متداول مبتنی بر وب و کامپیوتر آن خواهند بود.

فروشگاه اینترنتی جانبی فروش لنز موبایل و ماکت موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام

    خبر روتر امن ترندمیکرو Trend Micro home Network Security هم لطفآ منتشر کنید .

    ممنونم .