نوت بوک 9 سامسونگ

نوت بوک 9 سامسونگ (مدل 15 اینچی)؛ رقیب کره‌ای مک بوک اپل

لپ تاپ های سری نوت بوک 9 شرکت سامسونگ از نظر وزن در رده بهترین‌ها قرار دارند و امسال نیز انتظاری کمتر از این نباید از نسل جدید آن‌ها داشته باشیم. این شرکت پیش از این لپ تاپ های این سری را با ظاهری کاملا شیک و جذاب روانه بازار کرده بود، بنابراین دست بردن در طراحی آن نیز چندان عقلانی به نظر نمی‌آمد. مدل 15 اینچی نوت بوک 9 سامسونگ (Samsung Notebook 9) نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. در واقع کافیست این لپ تاپ را بر روی میزتان قرار دهید تا بلافاصله عاشق زیبایی آن شوید.

در مورد وزن بسیار کم این لپ تاپ تنها می‌توان یک چیز گفت: من وقتی آن را بلند کردم، به کلی فراموش کردم که یک لپ تاپ قدرتمند و مدرن را در دست گرفته‌ام و تصور می‌کردم آن تنها یک نسخه دمو است. این یک واقعیت است که من شوکه شدم. این نوت بوک خاص تنها 980 گرم است و چیزی حدود دو پوند ناقابل از مک بوک اپل سنگین‌تر است که به هیچ عنوان این قضیه را متوجه نخواهید شد. این بدنه‌ی بسیار سبک به لطف استفاده از آلیاژ منیزیوم به دست آمده است که به گفته سامسونگ نه تنها وزن را کاهش می‌دهد، بلکه دوام دستگاه را نیز بدون اضافه کردن گرمی بیشتر، افزایش می‌دهد. من یک روز کامل با این لپ تاپ کار کردم اما هنوز هم در ذهن خودم نمی‌توانم این وزن بسیار کم را درک کنم.

نوت بوک 9 سامسونگ

از این مهم‌تر، مدل 15 اینچی نوت بوک 9 سامسونگ شما را در انتخاب یکی از موارد قدرت و یا آسودگی در جابه جایی مجبور نمی‌کند. شما می‌توانید با این نوت بوک از یک پردازنده نسل هفتمی Core i7 اینتل و تا 8 گیگابایت رم DDR4 دو کاناله نیز بهره‌مند شوید. هرچند من ساعت های زیادی را به صورت مداوم و پشت سر هم با نوت بوک 9 سامسونگ کار نکردم، اما قطعا اگر بخواهید در گوگل کروم تب پشت تب باز کنید و انباشته‌ای از آن‌ها را کنار یکدیگر به صورت در حال اجرا داشته باشید، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

با توجه به این که این روزها بسیاری از مردم به خاطر مشاغل خود نیازمند جا به جایی زیاد هستند، وجود چنین لپ تاپی برای کاربران نیازمند حس می‌شد. به خصوص این که اگر شما هر روز مجبور باشید لپ تاپتان را به محل کار ببرید و به منزل برگردانید و در همین حین نیازمند سخت افزاری قدرتمند باشید.

نوت بوک 9 سامسونگ

مدل قدرتمندتر نوت بوک 9 سامسونگ با وزن تنها 200 گرم بیشتر

سامسونگ علاوه بر نسخه پایه که حاوی یک کارت گرافیک داخلی اینتل است، یک مدل مجهز به کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA 940MX از این لپ تاپ را نیز  ارائه می‌کند که تنها حدود 200 گرم از نسخه اصلی سنیگن‌تر است. نمایشگر 15 اینچی این نوت بوک نیز ارائه کننده رزولوشن 1080p یا Full HD است. ما بر روی این کامپیوتر مجموعه کاملی از درگاه های ارتباطی شامل دو درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 2.0 یک سوکت تمام سایز HDMI خواهیم داشت. هرچند یک درگاه USB نوع C مخصوص قدرت نیز در این لپ تاپ تعبیه شده است که می‌توان از آن برای شارژ گوشی ها و سایر وسایل الکترونیکی حاوی این درگاه استفاده کرد. یک آداپتور شارژ 45W در اختیار شما خواهد بود که می‌توانید در حدود 80 دقیقه لپ تاپتان را با آن از 0 تا 100 شارژ کنید.

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*