وایو ترکر

وایو ترکر هر چیزی را تبدیل به یک کنترلر برای هدست وایو خواهد کرد

اچ تی سی درباره سعی و تلاش خود به منظور وارد کردن تمامی اقشار مردم و همچنین کمپانی‌ها به دنیای هدست واقعیت مجازی خود بسیار صحبت کرده است. در راستای برآورده کردن این خواسته، در جریان نمایشگاه CES 2017 شاهد اقداماتی همانند معرفی وسیله‌ای با نام وایو ترکر (Vive Tracker) توسط اچ تی سی بودیم. وایو ترکر در واقع یک پیوست و ضمیمه کوچک است و ردیابی حرکت را برای لوازم جانبی اضافه شده توسط کاربر به ارمغان خواهد آورد.

وایو ترکر قرار است به تولیدکنندگان لوازم جانبی خارجی اجازه دهد تا به راحتی اجزای جانبی و اضافی را برای دنیای واقعیت مجازی ایجاد کنند، وسایلی که با برج‌های لیزری وایو کار خواهند کرد. این قطعه جدید، گرد و سه جانبه بوده و به میزان کمی از سر یک کنترلر متداول هدست وایو کوچک‌تر است. وزن آن تنها 85 گرم عنوان شده است.

وایو ترکر

هم‌اکنون نیز برخی شرکت‌ها از وایو ترکر در محصولاتشات استفاده کرده‌اند

اچ تی سی عنوان کرده وایو ترکر با یک بار شارژ، برای 6 ساعت کار مداوم انژی خواهد داشت، اگرچه لوازم جانبی مورد استفاده با آن ممکن است به نیروی الکتریکی جداگانه خودشان نیاز داشته باشند. این شرکت از هشت شریک نام برد که در نمایشگاه سی ای اس 2017 از وایو ترکر در محصولات خود استفاده کرده‌اند. پروژه‌های آن‌ها شامل یک دوربین واقعیت مجازی برای یک بازی وایو درباره عکاسی، یک جفت دست‌کش کنترل حرکت متصل‌شده به وایو ترکر و یک چوب بیس‌بال واقعی به همراه یک ترکر بر انتهای آن است.

اچ تی سی اعلام کرد در نیمه اول سال جاری میلادی، حدود هزار وایو ترکر را به توسعه‌دهندگان می‌دهد، اما فروش آن به صورت محصولی تجاری برای کاربران و همچنین کسب و کارها به ربع دوم سال موکول خواهد شد. قیمت این محصول نیز کمی مانده به زمان عرضه آن اعلام می‌شود. گفتنی است کمپانی ولو (Valve) که در ساخت وایو با اچ تی سی همکاری داشته است، مدتی قبل امکان ردیابی خارجی را معرفی کرد و به این وسیله راه را برای ساخت این دسته از لوازم جانبی هموار کرد. همچنین معاون رییس اچ تی سی در بخش واقعیت مجازی، دنیل اوبراین (Daniel O’Brien)، گفت وایو ترکر تصمیم دارد تا روشی ساده برای اتصال و اجرای سریع لوازم جانبی و همکاری آن‌ها با هدست واقعیت مجازی وایو باشد.

گفتنی است درباره بازار وایو ترکر بحث و گفتگو وجود دارد. از یک طرف به نظر می‌رسد این قطعه به راحتی به لوازم دیگر متصل شود و از طرفی دیگر به طور واضح شبیه به یک قطعه سخت افزاری اضافی خودنمایی می‌کند. به عنوان نمونه، قرارگیری آن بر روی چوب بیس‌بال به میان قابل توجهی توسط بازیکن احساس خواهد شد. در دیگر وسایل همچون دستکش، به نظر می‌رسد یک ساعت عظیم الجثه را بر روی مچ دست خود بسته‌اید. نظردهی بابت تجربه استفاده از وایو ترکر بر روی دیگر دستگاه‌ها نیازمند تجربه مستقیم آن‌ها هستیم. از آنجایی که اچ تی سی هشت شریک تجاری استفاده‌کننده از وایو ترکر را نام برده است، مطمئنا در جریان سی ای اس 2017 آیتم‌های بیشتری را برای مشاهده و آزمایش خواهیم دید.

فروشگاه اینترنتی جانبی پخش مستقیم انواع هدایای تبلیغاتی و لوازم جانبی تبلت ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*