ربات Prosthesis رویای تجربه‌ای مشابه فیلم Pacific Rim را محقق می‌کند

ربات Prosthesis رویای تجربه‌ای مشابه فیلم Pacific Rim را محقق می‌کند

احتمالا خیلی از افرادی که فیلم Pacific Rim را دیده‌اند، با خود فکر کرده‌اند که چه می‌شد اگر آنها نیز میتوانستند در قالب یک بدنه‌ی رباتیک غول‌پیکر قرار بگیرند و دستورات خود را از طریق آن به انجام برسانند. گروه Furrion با این که احتمالا سال‌ها تا رسیدن به آن سطح از تکنولوژی فاصله داشته باشد، اما تلاش زیادی کرده است تا با تولید ربات Prosthesis ، اولین قدم‌ها در راه محقق شدن چنین تجربه‌ای را از همین حالا بردارد.

این ربات غول‌پیکر همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دارای قسمتی برای قرار گرفتن راننده و کنترل کننده‌ی خود است. عملگرهای مکانیکی این مجموعه‌های درهم‌تنیده از فلزات، تحت پلتفرم مکانیکی خاصی توسعه یافته‌اند که به ربات Prosthesis اجازه می‌دهد هر حرکت فیزیکی کاربر را با وسعت  و قدرت بیشتری تکرار کند؛ به عبارتی با حرکت دادن پای راست توسط فرد کنترل کننده، ربات نیز چنین عملکردی را از خود نشان خواهد داد.

ربات Prosthesis رویای تجربه‌ای مشابه فیلم Pacific Rim را محقق می‌کند

البته مطمئنا ربات Prosthesis در ابتدای مسیر توسعه‌ی خود قرار دارد و احتمالا تجیهزش به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در آینده می‌توانند آن را بسیار هیجان‌انگیزتر از وضعیت فعلیش نشان بدهند، اما همین حالا هم برخورداری از بدنه‌ای مشابه خودروهای مسابقه‌ای آف رود و تکنولوژی‌های صنعتی در زمینه‌ی حرکت و کنترل، قادر است لذتی وصف‌نشدنی به کنترل‌کننده‌اش هدیه کند که تا پیش از این در کمتر محصول رباتیکی شاهد آن بودیم.

ربات Prosthesis یک غول مسابقه‌ای سریع است!

ربات Prosthesis رویای تجربه‌ای مشابه فیلم Pacific Rim را محقق می‌کند

گول ظاهر این غول آهنی را نخورید! این پکیج گره‌های آهنی نوآورانه که ۱۴ فوت ارتفاع (حدود ۴.۲ متر) و ۱۶ فوت عرض (حدود ۴.۸ متر) دارد، علیرغم وزن بیش از ۸ هزار تنی (حدود ۳۶۲۰ کیلوگرم) قادر است که با سرعت ۲۱ مایل بر ساعت (حدود ۳۴ کیلومتر بر ساعت) به پیش برود و تا ارتفاع ۱۰ فوت (حدود ۳ متر) به هوا بپرد؛ ارقامی که مطمئنا باعث تعجب تمام شما عزیزان گجت نیوزی شده‌اند و اگر ایمنی و بستر مورد نظر برای استفاده از آن فراهم شود، می‌تواند ربات Prosthesis را به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و کارآمدترین وسایل نقلیه در تمام تاریخ تبدیل کند.

ربات Prosthesis رویای تجربه‌ای مشابه فیلم Pacific Rim را محقق می‌کند

گفتنی است که در محل نمایشگاه CES 2017، این ربات به جریان الکتریسیته متصل بوده است، اما طبق گفته‌ی سازندگانش، فرد کنترل‌کننده‌ی ربات Prosthesis با یک بار شارژ کامل می‌تواند به مدت دو ساعت از آن استفاده کند که احتمالا این رقم با توجه به میزان فعالیت‌های فیزیکی و انرژی مورد نیاز برای حرکت دادن این قطعات مکانیکی برای سفرهای مختلف، متفاوت خواهد بود. هنوز صحبتی درباره‌ی روند تولید، زمان‌بندی به پایان رسیدن پروژه و نمونه‌های احتمالی که برای عموم قابل خریداری و استفاده خواهد بود، به میان نیامده است و احتمالا این اتفاق تا چند سال آینده هم عملی نخواهد شد.

فروشگاه اینترنتی جانبی عرضه کننده مستقیم پاور بانک و شارژر فندکی ،حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*