تماشا کنید: 10 سال قبل در چنین روزی استیو جابز از آیفون پرده برداری کرد

نهم ژانویه سال 2007 میلادی. این روزیست که استیو جابز (Steve Jobs) با همان لباس مشکی و شلوار جین همیشگیش بر روی صحنه آمد. همه می‌دانستند که اینبار قضیه با تمام دفعات قبل فرق دارد و این را می‌توانستیم از هیجان نگاه او هم حس کنیم. جابز آمده بود تا یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای شرکتش (آیفون) را رسما معرفی کند. اینک دقیقا 10 سال پس از آن، اپل رونمایی از «محصولی انقلابی» در Macworld 2007 را جشن می‌گیرد که استیو جابز وعده‌اش را داده بود و سخنرانی معروف او که در این مراسم شنیدنی بود را گرامی می‌دارد.

محصول انقلابی اپل، آیفون نام گرفت اما استیو جابز آن را دیوایس جدیدی توصیف کرد که شامل سه محصول است: «یک آیپاد با صفحه بزرگ و کنترل‌های لمسی، یک موبایل انقلابی و تحول در دستگاه‌های ارتباطی اینترنتی».

شاید سخنرانی جابز برای یک دهه پیش باشد و طی این مدت بارها و بارها گوشی های آیفون با تغییر و تحول همراه شده باشند، ولیکن به راستی او چگونه ایده‌ای را عملی ساخت تا هنوز هم پس از گذشت یک دهه با شرایط کنونی نیز صدق کند! یک تلفن با وظایف متعدد که می‌تواند فیلم ها، پادکست‌ها، برنامه های تلویزیونی و همچنین انتقال بوکمارک های مرورگر شما را انجام داده و تصاویر را با کامپیوتر شخصی انتقال دهد.

استیو جابز از آیفون پرده برداری کرد

سایت اصلی آیفون خبر ایده سه دستگاه در قالب یک دستگاه استیو جابز را از آرشیو اینترنت بازخوانی کرده است. در آن زمان، طرح مفهومی جابز بسیار بلندپروازانه به نظر می‌رسد (اینکه یک کامپیوتر تمام عیار در جیب شما قرار داشته باشد)، اما گذر زمان همه چیز را نشان داد تا به طور کامل ایده استیو جابز عملی شود. یک دستگاه با صفحه نمایش بزرگ که به راحتی می‌تواند از طریق برنامه های توسعه یافته برای آی او اس، موسیقی و فیلم را هم پخش کند.

استیو جابز از آیفون پرده برداری کرد

این دستگاه همچنان مهم‌ترین محصول کمپانی آمریکایی اپل به حساب می‌آید و بر همین اساس، مدیرعامل کنونی اپل تیم کوک (Tim Cook) یادداشتی را به رسم یادبود نوشته است:

آیفون بخش مهمی از زندگی مشتریان ماست و امروز بیش از هر زمان دیگری ارتباطات، سرگرمی، کار و زندگی را در بر می‌گیرد. آیفون در دهه اول حیات خود استانداردی را برای گوشی های موبایل به ارمغان آورد و ما در آغاز راه هستیم. بهترین هنوز در راه است.

شاید این درست باشد، اما بسیاری از طرفداران بر این باورند که تکامل اپل در زمان سخنرانی استیو جابز اتفاق افتاده است. نقطه‌ای که شرکت اپل کنترل صنعت تکنولوژی مدرن را در دست گرفت و با ارائه آیفون توسط مدیرعامل افسانه‌ایش آن را به ثبت رساند. در ادامه شما را دعوت به تماشای فیلم کامل مراسم رونمایی از نخستین آیفون اپل توسط استیو جابز می‌کنیم. لازم به ذکر است که مدت زمان این ویدیو 1 ساعت و 40 دقیقه خواهد بود.

به یاد استیو جابز افسانه‌ای… روحش شاد و یادش گرامی باد


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*