بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017 از نگاه گجت نیوز

نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی امسال با نام اختصاری CES نیز با تمام تفاوت‌هایی که نسبت به سال‌های گذشته داشت به پایان رسید. طبق روال سال‌های پیش، در این نمایشگاه نیز شاهد رونمایی از تازه‌ترین دستاوردهای کمپانی های حوزه فناوری در طبقه بندی‌های مختلف مصرفی از گوشی های هوشمند گرفته تا یخچال، تلویزیون و ربات های هوشمند بودیم. اینک قصد داریم به بررسی بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017 در دسته‌بندی‌های جداگانه بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین محصول تکنولوژی دسترسی

  • ویلچر Model M شرکت Whill

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

ویلچر مدل ام شرکت ویل، یک ویلچر الکتریکی است که می‌تواند جابه‌جایی افرادی با ناتوانی‌های حرکتی را تسهیل ببخشد. در حال حاضر ویلچرهای قدرتمندی در سراسر جهان قرار دارند، اما نسخه جدید ویلچر شرکت ویل از بدنه جمع و جور و همچنین طراحی مستحکمی بهره می‌برد تا به کاربران امکان عبور و مرور از سطوح مختلف را بدهد.

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

بهترین استارتاپ

  • سنسور تست کیفیت غلات Amber

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

بسیاری از استارتاپ‌ها متعهد می‌شوند که بتوانند به حل مشکلات جامعه بیانجامند. در همین راستا کمپانی امبر سنسورهایی را تولید کرده است که به کشاورزان اجازه می‌دهد غلات را بدون دردسر و پیش از انتقال به سیلو ارزیابی کنند. این کار باعث می‌شود تا قیمت گذاری عادلانه شده و کشت غلات مختلف هوشمندانه‌تر از هر زمان دیگری باشد.

بهترین دستگاه سلامت

  • سامسونگ اس اسکین

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

اس اسکین (S-Skin)، گجت هوشمند پزشکی توسعه یافته در بخش C Lab شرکت سامسونگ است. این گجت با قرارگیری بر روی پوست صورت شما، جزئیات آن را اندازه گیری کرده و سپس به واسطه یک اپلیکیشن اختصاصی بر روی گوشی موبایل شما نمایشگ می‌دهد.

این گجت قادر است رطوبت، قرمزی و ملانین صورت شما را اندازه گیری کند و حتی در صورت نیاز، بخش‌هایی را نیز به واسطه نور درمانی و میکرو سوزن ترمیم کند.

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

بهترین تکنولوژی وسایل نقلیه

  • سیستم حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

شرکت هوندا طی برگزاری نمایشگاه CES 2017 از تکنولوژی انقلابی در صنعت ساخت موتورسیکلت رونمایی کرد. سیستم جدید حفظ تعادل موتورسیکلت هوندا به نام “Honda Riding Assist” باعث می‌شود در زمانی که شما با سرعت کمی در حال رانندگی بوده و یا توقف می‌کنید، این سیستم با دستور به موتورسیکلت شما باعث حفظ تعادل و عدم افتادن می‌شود.

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

بهترین تکنولوژی سرگرمی خانگی

  • ریموت کنترل هوشمند سون هاگز

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

با استفاده از ریموت کنترل هوشمند 300 دلاری سون هاگز، تقریبا همه چیز را می توانید در کنترل خود داشته باشید. این ریموت حاوی یک نمایشگر لمسی با رابط کاربری بسیار زیبا است که می‌تواند کار با آن را جذاب‌تر کند. کافیست تا از طریق وای فای، بلوتوث یا اینفرارد این ریموت را به گجت های الکترونیکی منزلتان متصل کنید تا کنترل تمامی آ‌ن‌ها به سون هاگز سپرده شود.

بهترین تکنولوژی بهره‌وری خانگی

  • بازیافت کننده غذا Whirpool Zera (کودساز خانگی)

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

با متصل کردن بازیافت کننده غذا ویرپول زرا به برق، شما یک کودساز خانگی خواهید داشت تا بازمانده های مواد غذایی شما به غذای گل و گیاهانتان تبدیل شوند.

استفاده از این دستگاه بسیار راحت است. کافیست مواد غذایی را به داخل ظرف این محصول شبیه به سطل زباله ریخته تا آن کارش را بدون هرگونه تولید بو نامطبوعی انجام دهد. شرکت سازنده این محصول را با قیمت 1.199 دلار روانه بازار خواهد کرد.

بهترین تلفن هوشمند

  • ایسوس زنفون ای آر

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

ایسوس زن فون ای آر (Asus ZenFone AR) نخستین تلفن هوشمند دنیاست که از دو پلتفرم واقعیت مجازی (همراه با گوگل دی دریم) و واقعیت افزوده (همراه با پروژه تانگو) در قابل یک گوشی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند مجهز به یک تراشه اسنپدراگون 821، رم 8 گیگابایتی، نمایشگر 5.7 اینچی آمولد و طراحی نسبتا ظریف و سبک است. ایسوس این گوشی را اوایل سال جاری میلادی روانه بازار می‌کند.

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

بهترین تلویزیون خانگی

  • تلویزیون شیائومی Mi TV 4

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

کمپانی شیائومی نخستین حضور خودش را در نمایشگاه سالانه محصولات الکترونیکی مصرفی لاس وگاس تجربه کرد و با معرفی یک تلویزیون ماژولار به نام شیائومی می تی وی 4 (Xiaomi Mi TV 4) اینک باید آن را صاحب یکی از بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017 بدانیم.

این تلویزیون همانطور که گفته شد از طراحی ماژولار بهره می‌برد. این ویژگی به کاربران اجازه خواهد داد تا برای ارتقا به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری همچون HDR و یا دالبی اتموس، احتیاجی به خرید یک تلویزیون جدید نداشته و تنها با تعویض قطعات داخلی ماژولار آن، به این مهم دست پیدا کنند. لازم به ذکر است این تلویزیون با قیمتی کمتر از 1500 دلار روانه بازار خواهد شد.

بهترین محصول گیمینگ

  • پروژه Valerie لپ تاپ گیمینگ ریزر

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

پروژه Vaerie در واقع مدل مفهومی لپ تاپ گیمینگ ریزر است که به جای یک نمایشگر 17.3 اینچی، از سه نمایشگر مستقل بهره می‌برد. در واقع به لطف این پروژه لپ تاپ گیمینگ شرکت ریزر پس از باز شدن، حاوی سه نمایشگر به یکدیگر متصل است تا فضای مورد نیاز برای بازی شما نی 3 برابری شده و لذت تجربه بازی های کامپیوتری را به بالا‌ترین حد خود برساند.

احتمالا لپ تاپ گیمینگ حاصل از پروژه Valerie ریزر به یکی از گران قیمت‌ترین لپ تاپ های جهان تبدیل خواهد شد.

بهترین تکنولوژی دوست طبیعت

  • ژنراتور باتری سیلو

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

دیزل ژنراتورها به خاطر استفاده از سوخت فسیلی برای تامین برق مصرفی، صدمات جدی را به طبیعت می‌زنند و با ایجاد گازهای گلخانه‌ای عملا به آلودگی هوای شهرها دامن می‌زنند.

یک شرکت به نام Ampd Energy موفق به طراحی نسل جدیدی از ژنراتورها شده است که به جای سوخت، از باتری‌ها استفاده خواهد کرد. پروژه سیلو شرکت آمپد انرژی به جای سوخت فسیلی از 1792 باتری استفاده می‌کند تا انرژی مورد نیاز افراد را تامین کند. یک ژنراتور 17 کیلووات ساعتی سیلو قادر است برق یک محیط کاری 10 ساعته را تا 3 الی 4 ساعت تامین کند. همچنین شما می‌توانید با کنار هم قرار دادن چندین ژنراتور باتری سیلو در کنار یکدیگر، برق ساختمان‌های بزرگ‌تر، مراکز خرید و غیره را تامین کنید. ظاهرا در فاز اولیه آزمایش عمومی این ژنراتور، 1000 دستگاه طی ماه‌های آینده به اندونزی، هندوستان و فیلیپین ارسال خواهد شد.

بهترین دستیار هوشمند

  • دستیار شخصی آریستوتل

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

آریستوتل (Aristotle) نام یک دستیار شخصی ساخت شرکت ماتل است که می‌تواند با قدرت برابر با رقبایی همچون الکسا، سیری و کورتانا  شما را در بزرگ کردن فرزندانتان کمک خواهد کرد. وعده جسورانه شرکت سازنده این دستیار شخصی مبنی بر «در تمامی دقایق از نوزادی تا زمان مدرسه رفتن فرزندتان، آریستوتل کنار شماست» باعث شد تا توجه بسیاری از افراد به سمت آریستوتل معطوف شود.

این دستیار شخصی بر خلاف بسیاری از دستیارهای دیگر، به لطف یک موتور سفارشی شده هوش مصنوعی می‌تواند زبان کودکان شما را بفهمد تا همانند یک برادر بزرگ‌تر کنار آن‌ها باشد. علاوه بر این، آریستوتل از مانیتور هوشمند مخصوص نوزادان نیز بهره می‌برد که می‌تواند با فیلمبرداری از آن‌ها شما را نسبت به وضعیتشان مطلع کند. این دستیار حتی می‌تواند با استفاده از موسیقی‌ها و یا پخش وایت نویز در هنگام گریه نوزادتان، آن را آرام کند.

بهترین لپ تاپ

  • لپ تاپ هیبریدی ایکس پی اس 13 دل

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

لپ تاپ هیبریدی Dell XPS 13 نیز یکی دیگر از بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017 است که با توجه به ویژگی‌هایش می‌تواند علاقه‌مندان کامپیوترهای ویندوزی را به سمت خود بکشد.

نسخه ساده این لپ تاپ به خودی خود یکی از بهترین های سال 2015 و 2016 بود. حال نسخه هیبریدی XPS 13 همراه با آخرین نسل پردازنده های شرکت اینتل، می‌تواند آن را به یک رقیب فوق‌العاده قدرتمند و جذاب برای کامپیوترهای هیبریدی سری سرفیس پرو مایکروسافت تبدیل کند.

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

 

بهترین کامپیوتر دسکتاپ

  • کامپیوتر همه کاره XPS 27 دل

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

کمپانی دل با جدیدترین کامپیوترهای خود پا به نمایشگاه CES 2017 گذاشته بود و در این بین از یک کامپیوتر همه کاره شگفت انگیز به نام XPS 27 رونمایی کرد.

این کامپیوتر همانطور که از نامش پیداست از یک نمایشگر 27 اینچی بهره می‌برد. اما نکته جذابی که از روی عکس آن نیز مشخص است، حضور اسپیکرهای قدرتمند بر روی آن بوده تا آن را به صاحب قدرتمندترین سیستم صوتی در بین کامپیوترهای همه کاره جهان کند. این محصول مجهز به 10 اسپیکر قدرتمند، پردازنده نسل ششمی Core i7، رم 64 گیگابایتی، حافظه 1 ترابایتی SSD و درگاه‌های متنوعی از جمله دو درگاه USB نوع C تاندربولت 3 است. دل این کامپیوتر All in One را با قیمت پایه 1499 دلار روانه بازار خواهد کرد.

بهترین نوآوری سخت افزاری

  • کامپیوتر کارت اینتل

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

قطعا این امیدواری در سر شما هم بوده که دستگاه های هوشمندی نظیر تلویزیون‌ها نیز همانند کامپیوترها ماژولار باشند تا بتوانید با ارتقا سخت افزاری آن‌ها را آپرید کرده و نیازی به خرید یک دستگاه جدیدتر با هزینه‌ی بالا نباشد.

کامپیوتر کارت اینتل (Intel Computer Card) بهترین راه حل سخت افزاری برای این موضوع است. سازندگان لوازم الکترونیکی هوشمند می‌توانند با استفاده از این کارت سخت افزاری که شامل چیپ سیستمی، حافظه مموری و قابلیت های ارتباطی نظیر وای فای است، محصولاتی ماژولار و کاملا متفاوت از آنچه که در حال حاضر هست را روانه بازار کنند.

بهترین سخت افزار شبکه و ارتباطات

  • روتر وای فای شیائومی Mi Router HD

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

روتر جدید کمپانی شیائومی، علاوه بر فعالیت به عنوان یک ستاپ شبکه خانگی چند کاربره (4 در 4) و سرعت انتقال اطلاعات تا 2600 مگابایت بر ثانیه همراه با 4 آنتن PCB قدرتمند، یک هارد دیسک 8 ترابایتی هم خواهد بود. به لطف این حجم تحسین برانگیز، شما می‌توانید به راحتی و بدون داشتن دغدغه اتمام ظرفیت، از دستگاه های متصل به این شبکه خانگی بکاپ تهیه کنید و در آن ذخیره کنید.

این روتر با قیمتی کمتر از 500 دلار روانه بازار خواهد شد. همچنین مدل حاوی هارد دیسک 1 ترابایتی این روتر نیز با قیمت کمتر از 200 دلار در آینده‌ای نزدیک به فروش خواهد رسید.

بهترین ربات هوشمند

  • ربات لینکس

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

لینکس (Lynx)، یک ربات هوشمند انسان نمای کوچک ساخت شرکت Ubtech است. این ربات جذاب قادر است به شما تمرینات یوگا را آموزش داده و همانند یک دستیار شخصی در هر زمانی کنار شما باشد. گفتنیست که این قدرت، برگرفته از دستیار الکسا شرکت آمازون است و به خوبی می‌تواند با صدایی شبیه به انسان با شما به صحبت بپردازد.

علاوه بر این‌ها، یک دوربین نیز بر روی آن تعبیه شده تا بتوانید از آن به عنوان یک نگهدارنده حیوانات خانگی زمانی که بیرون از منزل هستید، استفاده کنید.

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

بهترین اتومبیل کانسپت

  • تویوتا کانسپت آی

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

تویوتا پس از مدتها از طرح مفهومی اتومبیل Concept-i فوق مدرن خود مجهز به هوش مصنوعی با توانایی یادگیری و ایجاد ارتباط با انسان‌ها رونمایی کرد.

این اتومبیل قادر است رفتارهای راننده را در هنگام رانندگی به ثبت برساند، نیازهای وی را متوجه شده و به طور کلی معنای لذتبخش‌تری به زندگی بدهد.

بهترین محصولات نمایشگاه CES 2017

فروشگاه اینترنتی جانبی کاملترین مجموعه عرضه باتری موبایل و  شارژر موبایل ، حامی گجت نیوز در پوشش خبری نمایشگاه سی ای اس 2017 (CES 2017)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*