باتری مخصوص خودروهای الکتریکی

باتری مخصوص خودروهای الکتریکی سامسونگ با برد 500 کیلومتر و شارژ 20 دقیقه‌ای

تا سال 2021 میلادی، تعداد قابل توجهی از وسایل حمل و نقل الکتریکی شده و مدل های مختلفی از خودروهای الکتریکی روانه خیابان‌ها خواهند شد. توسعه تکنولوژی باتری مخصوص خودروهای الکتریکی در حال حاضر معطوف به برد مسافت و قابلیت هایی است که اتومبیل به کاربرانش ارائه می‌کند، اما سامسونگ می‌خواهد به طور مختصر آنچه که در یک دهه آینده در انتظار کاربران است را کمی شرح دهد.

شرکت سامسونگ SDI فعال و سازنده باتری های لیتیوم یونی و تقسیمات تجیدپذیر است که تامین کننده غول خودروسازی، بی ام و است. این شرکت امروز اعلام کرد که نسل آینده باتری مخصوص خودروهای الکتریکی قادر به ارائه برد مسافت 600 کیلومتری بوده و تنها 20 دقیقه برای شارژ شدن زمان لازم خواهد داشت. این باتری دارای بیشترین چگالی قادر به ارائه محدوده 500 کیلومتر رانندگی در شرایطی است که 80 درصد شارژ داشته باشد. به عنوان یک مرجع می‌توانیم به باتری تسلا مدل اس اشاره کنیم که بیشتر از آن شارژ خواهد پذیرفت.

به جای اینکه اتومبیل ها با سلول‌های باتری بیشتری حرکت کنند که به افزایش وزن آن‌ها می‌انجامد، سامسونگ امیدوار است که تکنولوژی همچون شارژ سریع به کار رفته در گوشی های هوشمند را ارائه کند. بدیهیست مصرف کنندگان نخواهند اضطرابی بابت محدوده قابل پیمایش داشته باشند و این باتری‌های نسل جدید نیز ارائه کننده بردی طولانی‌تر بدون افزایش یو پی اس خواهند بود.

باتری مخصوص خودروهای الکتریکی سامسونگ آینده این دسته از وسایل نقلیه را تغییر خواهد داد

اما این تنها رونمایی سامسونگ SDI در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی (NAIAS 2017) نبود. این کمپانی همچنین تایید کرد که یک باتری استوانه‌ای بهبودیافته “21700” را نیز توسعه داده است که اندازه یک پوکه تفنگ شاتگان بوده و با بهبود چگالی انرژی، قدرت و کارایی بیشتری را کسب کرده است. سازندگان اتومبیل های الکتریکی با تمرکز بر روی 21700 (نام گرفته از قطر 21 میلی‌متری و طول 70 میلی‌متری) اتومبیل‌های خود را روانه بازار می‌کنند. کمپانی تسلا نیز به تازگی تایید کرده است که کارخانه “Gigfactory” زیرمجموعه آن‌ها قادر به تولید کامل سلول‌های باتری لیتیوم یونی بوده که حاصل از آغاز همکاری با شرکت پاناسونیک است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*