نسخه اندروید واتس اپ به قابلیت جستجو و ارسال گیف‌ از Giphy مجهز شد

نسخه اندروید واتس اپ به قابلیت جستجو و ارسال گیف‌ از Giphy مجهز شد

قابلیت ارسال فایل های تصویری متحرک یا همان فایل های گیف چند وقتی است که به نسخه اندروید واتس اپ (WhatsApp) اضافه شده است، اما تا به امروز شما باید این تصاویر را از منابع اینترنتی پیدا می‌کردید و سپس امکان ارسال آنها داخل این برنامه وجود داشت. حالا طبق برنامه‌ای که مدیران برای نسخه‌ی آینده‌ی این پیام رسان اجتماعی دارند، این محدویت در حال تغییر است.

در ورژن بتای ۲.۱۷.۶ که مربوط به آپدیت نسخه اندروید واتس اپ است، قابلیتی اضافه شده است که سرانجام کاربران می‌توانند در بانک تصاویر بسیار گسترده‌ی Giphy جستجو کنند و دیگر نیازی به وارد کردن گیف از منابع خارجی وجود ندارد. البته برای برخی از کاربران نظیر مردم کشور هند، به جای استفاده از گیفی، منبعی تحت عنوان Tenor برای همین کار ارائه شده است.

روند ارسال فایل های گیف در نسخه‌ی جدید واتس اپ نیز تقریبا همان شرایطی را دارد که در پیام رسان های دیگر نظیر تلگرام مشاهده می‌کنید. یعنی کافی است که در کار وارد کردن متن، ابتدا بر روی دکمه‌ی اموجی تپ کنید. سپس از منویی که در قسمت پایین صفحه وجود دارد، می‌توانید بر روی عبارت گیف تپ کنید تا به قسمت جستجو و ارسال فایل‌های تصویری متحرک وارد شوید؛ مراحل این کار در تصویر زیر به ترتیب قابل مشاهده است:

نسخه اندروید واتس اپ به قابلیت جستجو و ارسال گیف‌ از Giphy مجهز شد

ورژن فعلی نسخه اندروید واتس اپ دارای قابلیت جستجوی گیف نیست

گفتنی است که نسخه‌ی مخصوص سیستم عامل آی او اس واتس اپ، ماه نوامبر گذشته به قابلیت ارسال تصاویر گیف مجهز شد که با در نظر گرفتن زمان رخ دادن این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی دیگر، می‌توانیم بگوییم که آنها یک تاخیر بزرگ را برای کاربران به وجود آورده‌اند. البته در عوض این تاخیر، کاربران آی دیوایس های اپل از همان روز اول می‌توانستند فایل های گیف را از طریق منابعی نظیر Giphy و یا Tenor جستجو و ارسال کنند و نیازی به منابع خارج از محیط نرم افزار نبود.

در ضمن لازم است بدانید که قابلیتی که در بالا برای نسخه‌ اندروید واتس اپ بیان کردیم، هنوز در ورژن ۲.۱۷.۸ این نرم افزار وجود ندارد و اگر می‌خواهید آن را بر روی گوشی یا تبلت اندروید خود امتحان کنید، قابلیت دریافت رایگان نسخه‌ی بتای ۲.۱۷.۶ آن از طریق این لینک وجود دارد. احتمالا طی روزهای آینده مدیران واتس اپ درباره‌ی این آپدیت جذاب و تاریخ عرضه‌ی عمومی آن برای تمام کاربران اندروید در سراسر جهان توضیحات بیشتری را ارائه خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*