مرسدس AMG GT C

مرسدس AMG GT C کوپه 2018 در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد

شرکت‌های بزرگ مرسدس بنز و AMG به مناسبت پنجاهمین سال همکاری با یکدیگر، در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 از خودروی مشترک جدید خود رونمایی کردند. مرسدس AMG GT C کوپه 2018 به عنوان عضو جدید این خانواده، بالاتر از مدل‌های GT و GT S و پایین‌تر از مدل پرقدرت GT R قرار می‌گیرد.

مرسدس AMG GT C کوپه 2018 مجهز به یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر توربوشارژ با حجم 4 لیتر است که قدرتی معادل 550 اسب بخار و گشتاور 680 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. به این ترتیب، پیشرانه‌ی مورد استفاده در این خودرو از پیشرانه‌ی AMG GT (با قدرت 469 اسب بخار و گشتاور 630 نیوتن‌متر) و AMG GT S (با قدرت 515 اسب بخار و گشتاور 670 نیوتن‌متر) قوی‌تر خواهد بود. البته مدل AMG GT R با داشتن پیشرانه‌ای به قدرت 577 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر، قدرتمندترین عضو این خانواده است.

مرسدس AMG GT C

مرسدس AMG GT C از سیستم اگزوز AMG و دسته موتورهای دینامیک بهره می‌برد. همچنین زاویه‌ی منفی کمبر در چرخ‌های جلو افزایش پیدا کرده است. GT C نسبت به برادر کوچک‌تر خود از لاستیک‌های پهن‌تری برخوردار بوده و گلگیرهای عقب نیز 5.5 سانتی‌متر عریض‌تر شده است. علاوه بر آن، نسخه‌ی 2018 این خودرو از سیستم تعلیق اسپرت، سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ، ضربه‌گیرهای تطبیق‌پذیر، ترمز‌های جلوی بزرگ‌تر نسبت به قبل و همین‌طور جعبه‌دنده‌ی 7 سرعته‌ با کلاچ دوگانه و حالت اسپرت استفاده می‌کند.

طراحی ظاهری مرسدس AMG GT C کوپه 2018 نسبت به مدل‌های GT و GT S، خشن‌تر و عریض‌تر شده است؛ اما در کل با استفاده از جلوپنجره‌ی جدید AMG به نام Panamericana همچنان شاهد ظاهری جذاب و زیبا هستیم. تاکنون خبری از قیمت این خودرو منتشر نشده است اما شرکت مرسدس، شتاب و حداکثر سرعت مدل‌های جدید را اعلام کرد. بر این اساس، شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت مدل GT C برابر 3.6 ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن نیز 317 کیلومتر در ساعت است.

مرسدس AMG GT C

همچنین یک نسخه‌ی ویژه از مرسدس AMG GT C به نام Edition 50 عرضه خواهد شد. این نسخه با رنگ ماتی موسوم به Graphite Gray Magno رنگ‌آمیزی شده و با رنگ مشکی و کروم تزئین شده است. در کابین خودرو نیز چرم‌های مشکی و خاکستری و پارچه‌ی جیر میکرو برای دور فرمان دیده می‌شوند. Edition 50 برای مدل‌های رودستر و کوپه و تنها به تعداد 50 دستگاه تولید خواهد شد. مدل‌های مرسدس AMG GT C و GT R در اواخر تابستان 2017 وارد بازار می‌شود و سایر مدل‌ها نیز در پاییز به دست مشتریان خواهد رسید. باید دید که کمپانی مرسدس با تولید 6 نسخه‌ی مختلف از سری اسپرت GT چه هدفی را دنبال می‌کند؟

گالری عکس خودروی جدید مرسدس AMG GT C

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*