باتری، عامل آتش سوزی گلکسی نوت 7

نتایج تحقیقات سامسونگ: باتری، عامل آتش سوزی گلکسی نوت 7

سپتامبر گذشته، سامسونگ با مشکل بسیار بزرگی روبرو شد و پس از فروش میلیونی پرچمدار گوشی های هوشمندش ناچارا به خاطر آتش سوزی گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) تمامی آن‌ها را به کارخانه خود فراخواند.

در آن زمان سامسونگ موبایل حدس میزد که مشکل از باتری های تولیدی توسط شرکت Samsung SDI باشد، اما نتیجه به طور قطع مشخص نشده بود. حال رویترز گزارش میدهد که یک شخص نزدیک به این غول کره ای عنوان کرده است که به طور قطع عامل اصلی آتش سوزی گلکسی نوت 7 باتری این دستگاه بوده است.

باتری، عامل آتش سوزی گلکسی نوت 7

شرکت Samsung SDI مقصر اصلی آتش سوزی گلکسی نوت 7

ماه گذشته سامسونگ اس دی آی، طراحی نامناسب را عامل اصلی آتش سوزی گلکسی نوت 7 اعلام کرده بود. به گفته این شرکت عدم تعبیه یک فضای خالی بین بدنه و باتری داخلی باعث فشار آمدن زیاد به باتری شده و در نتیجه این فشار با انفجار به بیرون رانده می‌شود. اگر خبرها را دنبال کرده باشید، سپتامبر گذشته گلکسی نوت 7 توسط خود سامسونگ از سراسر جهان فراخوانده شد و حتی حضور آن در تمامی پروازهای سراسر جهان نیز ممنوع اعلام شد. در همین راستا ماه جاری سامسونگ اعلام کرد که تا بدین لحظه 96 درصد این گوشی ها فراخوانده شده و هنوز هم 4 درصد از کاربران به هر دلیلی اقدام به این کار نکرده‌اند. به نقل از منابع رویترز، سامسونگ در آن زمان هیچ ایرادی در طراحی سخت افزاری و یا نرم افزار نمی‌دید که باعث بروز این مشکل شوند، بنابراین دانستن دلیل اصلی آتش سوزی گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) به مقوله‌ای جذاب و مهم تبدیل شد.

اوایل ژانویه سال جاری میلادی، منابع کره ای خبر از آغاز جدیتر تحقیقات سامسونگ برای پیدا کردن عامل اصلی این جریان دادند و همان زمان اعلام شد که اواخر ژانویه نتایج این تحقیقات اعلام خواهد شد. منابع رویترز میگویند که ما احتمالا باید 23 ژانویه مصادف با چهارم بهمن ماه منتظر شنیدن اعلام رسمی نتایج تحقیقات به عمل آمده از سوی شرکت سامسونگ باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*