ثبت پتنت گوشی قابل انعطاف توسط مایکروسافت ؛ آیا این می‌تواند همان سرفیس فون باشد؟

ثبت پتنت گوشی قابل انعطاف توسط مایکروسافت ؛ آیا این می‌تواند همان سرفیس فون باشد؟

مایکروسافت با وجود تمام تلاش‌ها و برخورداری از کاربرانی وفادار که به محصولات این برند عشق می‌ورزند، اما هیچ‌گاه نتوانست در بازار گوشی های موبایل هوشمند آن‌طور که باید و شاید فعالیت داشته باشد و نام خود را در میان غول‌های بازار به ثبت برساند. این موضوع باعث شده است که بعد از جدایی نوکیا از این کمپانی آمریکایی، شایعات مربوط به تولید یک اسمارت فون انقلابی تحت عنوان سرفیس فون (Surface Phone) افزایش یافته و تعداد زیادی از کاربران منتظر رونمایی از این محصول باشند.

در واقع آنها تصور می‌کنند که سکوت خبری مایکروسافت طی ماه‌‌های گذشته و البته اشتیاق بسیار بالای مدیران این شرکت برای موفقیت در بازار موبایل‌های هوشمند، قطعا به دلیل انجام روند توسعه و طراحی گوشی‌های سرفیس فون بوده است. در همین راستا مایکروسافت هفته‌ی گذشته پتنت جدیدی را برای تولید یک گوشی موبایل قابل انعطاف به ثبت رسانده است که می‌تواند بازار شایعات این مدل افسانه‌ای را بعد از گذشت چهار سال از مطرح شدن آن برای اولین بار، باز هم داغ‌تر کند.

همان‌طور که در تصویر سه بعدی ابتدای مطلب مشاهده می‌کنید، گوشی قابل انعطاف مایکروسافت از دو قسمت مسطح تشکیل شده که به وسیله‌ی یک اهرم به یکدیگر متصل شده‌اند. این اهرم دو قسمت بدنه و دیگر متعلقات را به یکدیگر قفل کرده و به آنها اجازه می‌دهد که با چرخش به دور یک محور ثابت، تغییر شکل دهند و گوشی از یک اسمارت فون، به یک تبلت تبدیل شود. در واقع اگر این پتنت مربوط به سرفیس فون باشد، مایکروسافت قصد دارد که یک محصول هیبریدی را در اختیار کاربران قرار دهد تا آنها از خرید تبلت و گوشی هوشمند به طور جداگانه بی‌نیاز شوند.

ثبت پتنت گوشی قابل انعطاف توسط مایکروسافت ؛ آیا این می‌تواند همان سرفیس فون باشد؟

مطمئنا نیازی به گفتن این موضوع نیست که احتمال دارد چنین محصولی هیچ‌گاه تولید نشود و ثبت یک پتنت توسط یک کمپانی، به معنای آن نیست که حتما شاهد تولید یک نمونه‌ی تجاری از آن طرح خواهیم بود. اما اگر مایکروسافت واقعا چنین دیدی را برای تولید سرفیس فون و یا محصول جدید خود با هر نام دیگری در نظر داشته باشد، می‌توانیم بگوییم که این برند آمریکایی می‌تواند خیلی زودتر از آن چیزی که تصور میکردیم، این اسمارت فون را روانه‌ی بازار کند؛ به خصوص با توجه به این که بازار تولید گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف به شدت داغ شده است و برندهایی نظیر سامسونگ، هواوی، لنوو، گوگل و حتی اپل نیز به طور جدی برای تولید محصول خود در این زمینه فعالیت می‌کنند.

شما عزیزان گجت نیوزی می‌توانید تصاویر مربوط به پتنت گوشی قابل انعطاف مایکروسافت را در زیر مشاهده کنید:

گالری تصاویر گوشی قابل انعطافی که ممکن است سرفیس فون باشد

ثبت پتنت گوشی قابل انعطاف توسط مایکروسافت ؛ آیا این می‌تواند همان سرفیس فون باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*