ادامه جدال اپل و سامسونگ:رد ادعاي اپل در دادگاه ژاپن،شکايت جديد اپل

همانطور که اطلاع داريد در پي شکايت اپل از سامسونگ مبني بر کپي کاري سامسونگ از محصولات اپل سامسونگ در دادگاه آمريکا محکوم و مجبور به پرداخت جريمه به اپل شد.اما اینطور که معلوم است این جنگ قانونی بین اپل و سامسونگ پایانی ندارد و حکايت همچنان باقيست!

دادگاهی در ژاپن، شکایت اپل در برابر سامسونگ مبنی بر نقض یکی از حقوق اختراعات این شرکت را رد کرد. این دادگاه ادعای اپل در مورد شیوه همگام‌سازی داده‌های موزیک و ویدیوی موبایل‌های سامسونگ با سرور را که طبق گفته این شرکت، از روی اپل کپی‌برداری شده بود، وارد ندانست.
 البته این رای در مقابل رای دادگاه آمریکا که سامسونگ در آن ملزم به پرداخت خسارت ۱ میلیارد دلاری به اپل شده است، قابل قیاس نیست.

سامسونگ در پاسخ به رای دادگاه ژاپن اعلام کرده است که:

 "ما به ارائه محصولات نوآورانه به مشتریان خود مشارکت‌های‌مان در جهت توسعه صنعت تلفن همراه ادامه خواهیم داد."


شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که چرا تنها مدل‌های قدیمی سامسونگ مورد شکایت اپل قرار گرفته‌اند و مدل‌های جدید مانند گلکسی نوت یا گلکسی اس ۳ در لیست محصولات نقض اختراع‌های ثبت شده اپل به چشم نمی‌خورند اما اپل لیست جدیدی از گوشی های تلفن همراه و تبلت های سامسونگ که نام های بزرگی مانند اسمارت فون گلکسی اس ۳ و تبلت نوت ۱۰.۱ سامسونگ در این لیست دیده می شوند را به مدل‌های مورد شکایت علیه سامسونگ افزود.

 اگر تصور می‌کردید که بروزرسانی رابط کاربری و تغییر ساختاری این گوشی‌ها می‌تواند آن‌ها را در امان نگه دارد، کاملا اشتباه کرده‌اید. در ضمن این موضوع را خاطر نشان کنیم که این شکایت کاملا جدا از پیروزی اپل بر سامسونگ با 1 میلیارد دلار خسارت است و موضوع شکایت متفاوت می‌باشد.
شکایت جدید اپل، به ۸ اختراع ثبت شده جدید این شرکت اشاره دارد که بنا بر ادعای اپل محصولات جدید سامسونگ از آنها بدون پرداخت مجوز استفاده می‌کنند. در ادامه ۳ مورد از اختراع‌های ثبت شده مورد شکایت اپل را مشاهده می‌کنید:

    پتنت شماره 721 که مربوط به نحوه باز کردن قفل (Slide to Unlock) است.
    پتنت شماره 604 که مربوط به جستجوی کلی در اطلاعات موجود در دستگاه و اینترنت است. سامسونگ این قابلیت را به تازگی و از طریق بروزرسانی حذف کرد.
    پتنت شماره 647 که قبلا اپل، اچ‌تی‌سی را با آن هدف قرار داده بود و مربوط به کلیک کردن روی شماره تلفن هایی است که درون ایمیل قرار دارند و باعث برقراری تماس و یا انتخاب‌های دیگر با شماره مورد نظر می‌شود.

لیست دستگاههایی که طبق ادعای اپل حقوق ثبت اختراع این شرکت را نقض کرده اند:

    Samsung Galaxy S III

    Samsung Galaxy S III /Verizon

    Samsung Galaxy Note

    Samsung Galaxy S II Skyrocket

    Samsung Galaxy S II Epic 4G Touch

    Samsung Galaxy S II

    Samsung Galaxy S II /T-Mobile

    Samsung Galaxy S II /AT&T

    Samsung Galaxy Nexus

    Samsung Illusion

    Samsung Captivate Glide

    Samsung Exhibit II 4G

    Samsung Stratosphere

    Samsung Transform Ultra

    Samsung Admire

    Samsung Conquer 4G

    Samsung Dart

    Samsung Galaxy Player 4.0

    Samsung Galaxy Player 5.0

    Samsung Galaxy Note 10.1

    Samsung Galaxy Tab 7.0 Plus

    Samsung Galaxy Tab 8.9

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*