صفحه نمايش الترابوک Series 9 WQHD سامسونگ رقيب سرسخت رتيناي اپل

سامسونگ در رویداد IFA الترابوکی را به نمایش گذاشت که دارای صفحه نمایشی با رزولوشن فوق العاده بالاست. الترابوک Samsung Series 9 WQHD هم اکنون فقط بعنوان یک نمونه ساخته شده است، اما می بایست امیدوار بود که این شرکت کره ای هر چه زودتر آن را روانه بازار کند. صفحه نمایش این الترابوک ۱۳ اینچی ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. در بخش کیفیت صفحه نمایش شاید تنها دستگاهی که بتوان آنرا با این الترابوک مقایسه کرد و تقریبا هر دو در یک سطح قرار دارند، MacBook Pro اپل با صفحه نمایش رتیناست.

اگر چه صفحه نمایش این الترابوک سامسونگ دقیقا با رزولوشن ۲,۸۸۰ در ۱,۸۰۰ پیکسل صفحه نمایش رتینای مک بوک پرو اپل مطابقت ندارد، اما سایز کوچکتر صفحه نمایش آن بدین معنی است که تقریبا چگالی پیکسلی هر دو صفحه نمایش برابر است. مک بوک پرو اپل دارای تراکم پیکسلی ۲۲۱ppi است، در صورتی که تراکم پیکسلی محصول سامسونگ ۲۲۶ppi می باشد، البته به این نکته توجه داشته باشید که چشم انسان به هیچ وجه نمی تواند این تفاوت را درک نماید.

نکته دیگر این است که سیستم عامل ویندوز ۸ بسیار زیبا و در واقع باورنکردنی برروی این صفحه نمایش دیده می شود، رنگ هایی زنده و روشنایی بسیار عالی آن چیزی است که از صفحه نمایش یک الترابوک مدرن سامسونگ می توان انتظار داشت. سایر مشخصات این الترابوک همان ویژگی هاییست که برروی یک دستگاه قدرتمند امروزی وجود دارد، مانند پردازنده های Ivy Bridge اینتل.
به هر حال بعد از عرضه رسمی ویندوز ۸ از سوی مایکروسافت، یکی از بهترین الترابوک هایی که می توانید تهیه کنید، Series 9 WQHD سامسونگ است، البته اگر سامسونگ زیاد در عرضه آن تاخیر نداشته باشد.

{photo}91/06/12/samsung_series_9_wqhd{/photo}


منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*