تحلیل ها فروش ۴۰ میلیونی نینتندو سوییچ در ۴ سال آینده را نشان می‌دهند

تحلیل ها فروش ۴۰ میلیونی نینتندو سوییچ در ۴ سال آینده را نشان می‌دهند

برند ژاپنی نینتندو سابقه‌ای طولانی در عرضه‌ی کنسول های بازی موبایل و قابل حمل داشته است و در واقع این محصولات نینتندو و سونی بوده‌اند که بازار این دسته را طی سالیان گذشته قبضه کرده‌اند. حالا با عرضه‌ی نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) به نظر می‌رسد که این کمپانی بیش از هر زمان دیگری به موفقیت در این حوزه نزدیک شده است و نظر کارشناسان نیز بر همین موضوع تاکید دارد.

کنسول قابل حمل فعلی نینتندو یعنی وی یو، با این که در کشور ژاپن محبوبیت نسبتا بالایی دارد و هنوز هم بازی هایی برای آن عرضه می‌شوند، اما هیچ‌گاه نتوانست به معنای واقعی کلمه به یک محصول موفق تبدیل شود و فروشی درخور نام نینتندو را به دست بیاورد. اما اوضاع برای نینتندو سوییچ تفاوت کرده است و علاوه بر کارشناسان، گیمرهای سراسر جهان نیز استقبال مناسبی از این محصول جدید کرده‌اند و به نظر می‌رسد که فروشی رویایی در انتظار آن باشد.

آنالیزورهای موسسه‌ی تحقیقاتی DFC Intelligence به تازگی گزارش جدیدی را منتشر کرده‌اند که بر مبنای نتایج به دست آمده از این تحقیق، آنها معتقدند که این کنسول قابل حمل و نوآورانه می‌تواند در عرض چهار سال، به فروشی معادل ۴۰ میلیون واحد دست پیدا کند. این آمار از آنجایی جذابیت دارد که بدانید به طور مثال کنسول بسیار موفق دیگر برند ژاپنی این حوزه، یعنی پلی استیشن ۴ سونی، توانست در عرض سه سال به آمار فروش ۴۰ میلیونی دست پیدا کند و این به معنای آن است که تحلیلگران باور دارند نینتندو سوییچ نیز می‌تواند به فروشی معادل کنسول فوق پرفروش سونی دست پیدا کند.

در گزارش تحلیلی DFC Intelligence آمده است که کنسول جدید نینتندو با تقاضای عظیمی از سوی بازار مواجه خواهد شد و مسئله‌ی اصلی اینجاست که آیا نینتندو سوییچ می‌تواند نظر مخاطبان خارجی در سایر کشورهای جهان (به غیر از ژاپن) را در فصل خریدهای تعطیلات سال ۲۰۱۷ به سمت خود جلب کند و یا خیر. این کارشناسان باور دارند که سوییچ دارای مشخصات سخت افزاری کاملا مناسبی است و پتانسیل آن را دارد که با رقابت با محصولات مشابه، بازارهای فوق‌العاده گسترده‌تری را تصاحب کند.

نینتندو سوییچ میتواند بار دیگر نینتندو را به جایگاه پادشاهی دنیای بازی برساند؟

تحلیل ها فروش ۴۰ میلیونی نینتندو سوییچ در ۴ سال آینده را نشان می‌دهند

جالب است بدانید که کنسول وی یو نینتندو تنها توانست به سقف ۱۰ میلیون واحد فروش در سال ۲۰۱۵ دست پیدا کند و این در حالی است که کارشناسان بازاریابی این برند ژاپنی، فروشی معادل ۲۵ میلیون واحد را برای آن پیش‌بینی کرده بودند. همچنین با وجود این که اکثر تحلیل‌ها و گزارش‌ها حاکی از موفقیت احتمالی نینتندو سوییچ در بازارهای جهانی هستند، اما سهامداران این کمپانی چنین نظری ندارند و بعد از اعلام جزییات مربوط به قیمت، نحوه و میزان عرضه‌ی این کنسول، ارزش سهام نینتندو با کاهش مواجه شد!

حالا باید ببینیم که پیش‌بینی کدام یک از طرفین صحیح است و آیا نینتندو سوییچ با برخورداری از ده‌ها عنوان انحصاری، پشتیبانی کامل از سوی نینتندو، قابلیت استفاده در دو حالت موبایل و کنسول خانگی و البته طراحی جذاب و جوان‌پسند، می‌تواند بعد از مدت‌ها، فروش یکی از سخت افزارهای این کمپانی را به یک سطح شایسته و نزدیک به غول‌های بازار کنسول‌های بازی برساند و یا این سهامداران و کارشناسان بازار سهام هستند که تحلیل درستی از عدم موفقیت چشمگیر آن داشته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*