سیاره کوتوله سرس

اطلاعاتی جدید از سطح سیاره کوتوله سرس منتشر شد

اگرچه تاکنون اطلاعات بسیاری از سیاره کوتوله سرس (Ceres) به دست دانشمندان رسیده، اما به‌ نظر هنوز هم این سیاره شگفتی‌های زیادی دارد. بعد از کشف آب در بخش همیشه تاریک این سیاره، حالا دانشمندان متوجه شده‌اند که سطح سیاره کوتوله سرس آنقدرها هم که تصور می‌کردند از کربن پوشیده نشده است.

سطح سیاره کوتوله سرس به وسیله گرد و غبار پیروکسین خشک آلوده شده است

نتیجه اسکن‌های مادون قرمز نشان می‌دهد سطح سیاره کوتوله سرس به وسیله ماده‌ای با نام «گرد و غبار پیروکسین خشک» در نتیجه اثرات شهاب سنگ‌ها و ترکیب آن با گرد و غبار مرطوب، یخ و کربنات‌ها آلوده شده است. اگرچه ترکیبات سطح سرس مشابه سیارک‌های اطراف آن است، اما این سیاره صرفا شبیه آنها بوده و اگر نگاه عمیق‌تری به آن داشته باشیم، دنیایی متفاوت پیش روی ما قرار خواهد گرفت.

به‌علاوه این اطلاعات جدید باعث ایجاد تردید در تئوری‌های اولیه از شکل‌گیری و منشا سیاره کوتوله سرس شده و حتی این احتمال نیز وجود دارد که سرس پیش از ورود به کمربند سیارک‌ها (Asteroid Belt) در لبه بیرونی منظومه شمسی تشکیل شده باشد. همچنین حالا دریچه‌های جدیدی از ماهیت و نحوه شکل‌گیری سیارات صغار مابین مریخ و مشتری به روی دانشمندان باز شده است. اگرچه این سیاره‌ها ظاهری همانند صخره‌های ساده دارند، اما تاریخچه آنها به شکل غیر منتظره‌ای پیچیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*