پیامک های تبلیغاتی

ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون تایید مشترک ممنوع است

طبق مصوبه 147 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تایید مشترک برای دریافت و فعال‌سازی خدمات ارزش افزوده پیامکی از سوی اپراتورها الزامی است. معاون نظارت و اعمال مقررات ارتباطات این خبر را اعلام کرد و بر اساس آن، اپراتورها حق ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون تایید و رضایت مشترکان را ندارند.

حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد که اخبار، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع‌رسانی، بهداشت، سلامت، تبلیغات و بازی و سرگرمی در دسته‌ی خدمات ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند. اپراتورها باید قبل از ارائه‌ی خدمات، محتوای پیامکی و ارسال پیامک های تبلیغاتی از مشترک اجازه بگیرد و در صورت تایید وی، آن را فعال کند.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در این باره اظهار کرد:

در راستای مصوبه 147 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، حوزه‌ی نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری حساسیت ویژه‌ای در خصوص نحوه‌ی عضویت مشترکان تلفن همراه در سرویس‌های خدمات مبتنی بر محتوا دارد و در صورت مشاهده‌ی هرگونه عضویت ناخواسته‌ی آن‌ها در چنین سرویس‌هایی، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در مورد عدم آگاهی مشترکان از عضویت در این‌گونه خدمات عنوان کرد که برخی از سرویس‌ها برای دعوت به عضویت مشترکان از روش‌هایی جذاب برای فریب دادن آن‌ها مانند شرکت در قرعه‌کشی، شما برنده شدید و شارژ رایگان استفاده می‌کنند. در این پیامک‌ها هیچ اشاره‌ای به عضویت و محاسبه‌ی هزینه نمی شود و به همین دلیل بسیاری از افراد به این صورت برای دریافت خدمات عضو می‌شوند.

فلاح جوشقانی تاکید کرد که هزینه و روش لغو عضویت مشترکان در سرویس‌های خدمات ارزش افزوده پیامکی باید در هر پیامک ارسالی درج شود. همچنین در برخی از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، سایت‌های اینترنتی و سایر رسانه‌ها با تبلیغات کاذب و فریب‌دهنده، مشترکان را به ارسال کد عضویت به سرشماره‌ی مورد نظر تشویق می‌کنند و از این طریق موجب عضویت ناخواسته‌ی مشترکان در این سرویس‌ها می‌شوند.

نحوه شکایت مشترکان از دریافت ناخواسته پیامک های تبلیغاتی

وی در پایان در مورد اقدامات لازم و نحوه‌ی شکایت مشترکان در زمان مواجه شدن با این مشکل گفت:

مشترکان تلفن همراه در صورت مواجه شدن با عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی و عدم رضایت از دریافت پیامک های تبلیغاتی به پایگاه اینترنتی www.195.ir مراجعه کرده و یا با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه‌ ICT به شماره 195 تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح کنند. این شکایات از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری خواهد شد و اقدامات لازم انجام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*