کروم بوک جدید دل از یک قلم استایلوس برخوردار است

کروم بوک جدید دل از یک قلم استایلوس برخوردار است

کمپانی دل (Dell) دقایقی پیش از سه کروم بوک جدید خود رونمایی کرده است که یکی از آنها، یک لپ تاپ با قابلیت تبدیل شدن به تبلت است که از یک قلم استایلوس نیز برخوردار خواهد بود. این اولین محصول دل در سری کروم بوک های این برند آمریکایی است که به قلم استایلوس مجهز شده است.

کروم بوک جدید دل، “Chromebook 11 Convertible” نام دارد و همان‌طور که از نام آن بر‌می‌آید، کاربران می‌توانند نمایشگر آن را به طور کامل بچرخانند و با قرار گرفتن کیبورد در پشت نمایشگر، از آن به عنوان یک تبلت غول‌پیکر استفاده کنند. یکی از قابلیت‌های جذاب کروم بوک ۱۱ کانورتیبل دل این است که یک دوربین می‌تواند به نحوی درون کیبورد آن قرار بگیرد تا کاربران هنگام استفاده در حالت تبلت، بتوانند به تصویربرداری نیز بپردازند.

این محصول با هدف استفاده در مدارس و مراکز آموزشی تولید شده و به همین سبب کاربران می‌توانند از قلم استایلوس Dell Productivity Active Pen بدون هیچ مشکلی بر روی آن استفاده کنند. طراحی آن نیز به گونه‌ای انجام شده که برای مصارف آموزشی و نمایش اطلاعات مختلف هنگام قرار گرفتن بر روی میز و سطوح مختلف، بتوان از آن به راحتی استفاده کرد. همچنین بخش کیبورد و ترک پد لمسی آن به طور کامل مهر و موم شده است تا نفوذ آب و دیگر مایعات به درون آنها وجود نداشته باشد. پردازنده‌ی نسبتا قدیمی Celeron اینتل به عنوان مغز متفکر این کروم بوک جدید دل ایفای نقش خواهد کرد و به سبب استفاده در محیط های شلوغ و امکان برخورد با اشیای مختلف، لایه‌ای از پلاستیک محافظ بر روی آن کشیده شده است تا در برابر ضربه و خط و خش مقاومت داشته باشد.

البته دل قصد دارد یک نسخه‌ی دیگر از این محصول را با سیستم عامل ویندوز ۱۰ و یک پردازنده‌ی جدیدتر روانه‌ی بازار کند. آن مدل جدید، “Latitude 11 Convertible” نام خواهد گرفت و از تاریخ هفتم فوریه (۱۹ بهمن ماه) در کنار این کروم بوک قابل خریداری خواهد بود. قیمت مدل دارای سیستم عامل کروم او اس، ۳۴۹ دلار تعیین شده است و برای خرید مدل دارای ویندوز ۱۰ باید ۵۷۹ دلار بپردازید.

کروم بوک جدید دل در راستای سیاست‌های گوگل عرضه شده است

کروم بوک جدید دل از یک قلم استایلوس برخوردار است

جالب است بدانید که گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد بازار هدف کروم بوک‌ها را به داخل مدارس انتقال دهد و عرضه‌ی کروم بوک جدید دل نیز دقیقا در راستای این هدف انجام شده است. روز گذشته نیز دو کمپانی ایسر و ایسوس از مدل‌های ۱۱ اینچی کروم بوک های قابل تبدیل خود رونمایی کردند و یکی از آنها نیز دارای قلم استایلوس بود؛ حالا هم با ورود دل به این عرصه، به نظر می‌رسد که کروم بوک‌ها در حال وارد شدن به عرصه‌ی کاملا جدیدی در طول حیات کوتاهشان هستند.

در کنار محصولی که در بالا معرفی کردیم، دل از دو مدل دیگر از کروم بوک‌های خود نیز رونمایی کرده است. این دو مدل که Chromebook 11 و Chromebook 13 نام دارند، به ترتیب نسخه‌های دارای سیستم عامل کروم او اس لپ تاپ‌های ویندوزی Latitude 11 و Latitude 13 دل هستند که چند وقتی از معرفی آنها می‌گذرد. این دو کروم بوک دارای پردازنده‌های قدیمی‌تری نسبت به مدل‌های ویندوزی جدید دل هستند، اما در عوض با قیمت پایین‌تری به فروش خواهند رسید.

هر چهار لپ تاپ در تاریخ هفتم فوریه وارد فروشگاه‌ها خواهند شد و مدل Chromebook 11 با قیمت ۲۱۹ دلار، Latitude 11 با قیمت ۳۴۹ دلار، Chromebook 13 با قیمت ۲۹۹ دلار و لپ تاپ Latitude 13 نیز با قیمت ۵۱۹ دلار قابل خریداری خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*