حذف ماده سمی و خطرناک کادمیوم در تلویزیون های SUHD سامسونگ

کادمیوم، فلزی سنگین و خطرناک است که صدمات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند و حتی می‌تواند موجب بیماری‌های پوستی و تنفسی در انسان شود. سری تلویزیون های SUHD سامسونگ چند سال پیش از الزام قانونی حذف کادمیوم، اقدام به حذف این ماده خطرناک و بهره‌گیری از فناوری کوانتوم دات کرده و به این ترتیب به یکی از محصولات پیشرو در حفظ محیط زیست تبدیل شده است.

تعهد سامسونگ به حفظ سلامت کاربران و محیط زیست از ابتدا این کمپانی را وا داشت، حتی پیش از اعمال اجبارهای بین‌المللی، دست به ابداع فرمولی ویژه برای سری تلویزیون‌های کوانتوم دات خود بزند تا برای همیشه از دام این عنصر خطرناک فرار کند؛ دامی که هنوز هم برخی از تولیدکنندگان دیگر برای رهایی از آن دست و پا می‌زنند.

فناوری کوانتوم دات در تلویزیون های SUHD سامسونگ

تلویزیون های SUHD سامسونگ مدل 2016 از فناوری کوانتوم دات این نام تجاری بهره می‌برند که در آن نور به جای برخورد با فسفر از لایه‌های کوانتوم دات عبور می‌کند. کوانتوم دات‌ها ذرات بسیار ریز دو تا سه نانومتری هستند که با تابش نور روی آنها درخشندگی و روشنایی پیدا می‌کنند.

استفاده از این فناوری جدید در تلویزیون‌ های SUHD 2016 سامسونگ باعث شده تصاویر در این تلویزیون‌ها از روشنایی و درخشندگی بیشتری برخوردار باشند؛ ضمن این که در این فناوری تعداد رنگ‌ها به بیش از یک میلیارد رنگ می‌رسد که در مقایسه با ۱۶ میلیون رنگ تلویزیون‌های معمولی طیف گسترده‌تری را نمایش می‌دهد.

تلویزیون های SUHD سامسونگ

برای تولید رنگ با استفاده از نانوکریستال‌ها از کادمیوم استفاده می‌شود که ماده‌ای سمی و خطرناک است. سامسونگ نیز از این نانو‌کریستال‌ها در تلویزیون‌های کوانتوم دات خود استفاده می‌کند که با فرمول ابتداعی کارشناسان سامسونگ، عاری از هر گونه ماده سمی کادمیوم هستند. محققان بخش تحقیق و توسعه سامسونگ از ماده دیگری به‌ جای کادمیوم استفاده می‌کنند و ترکیب خاص و بی‌ضرری را جایگزین این ماده سمی کرده‌اند.

رشد زباله‌های الکترونیکی

هر سال تعداد بسیار زیادی از تلویزیون‌ها و مانیتورهای فرسوده به جمع زباله‌ها فرستاده می‌شوند؛ دستگاه‌هایی که در اغلب آنها موادی مانند جیوه و کادمیوم به کار رفته است و در صورت راهیابی به آب‌های زیرزمینی و محیط زندگی انسان‌ها، موجب ایجاد بیماری‌های پوستی و تنفسی می‌شوند.

بر اساس آمارها، زباله‌های الکترونیکی حدود ۷۰ درصد زباله‌های سمی جهان را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، آمارها از رشد سه تا پنج درصدی زباله‌های الکترونیکی حکایت می‌کنند که در مقایسه با زباله‌های شهری از رشد بیشتری برخوردار است.

رشد گسترده زباله‌های الکترونیکی و نگرانی‌هایی که بابت صدمات غیرقابل بازگشت این زباله‌ها به محیط زیست وجود دارد، لزوم ساخت محصولات سبز و دوست‌دار محیط زیست را افزایش می‌دهد.

این محصولات از جمله تلویزیون های SUHD سامسونگ با مصرف پایین انرژی خود و حذف مواد خطرناکی مانند جیوه و کادمیوم در بدنه‌شان، به حفظ پاکی و سبزی محیط زیست کمک می‌کنند. همین موضوع موجب شده سامسونگ، پس از حذف جیوه از لامپ‌های LED، این بار ماده سمی کادمیوم را از تلویزیون‌های خود حذف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*