دانلود رایگان بازی های قدیمی کامپیوتری

معرفی 4 سایت برای دانلود رایگان بازی های قدیمی کامپیوتری

بازی های مدرن باعث شدند تا مجموعه عظیمی از بازی های ویدیویی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرند. در حال حاضر هزاران بازی رایگان روی استیم ، اینترنت و وب سایت های مختلف قرار دارند و شما می‌توانید بسیاری از آن‌ها را بر روی گوشی هوشمند خود نیز نصب کنید. با این حال باید در نظر داشته باشید که همیشه این بازی های رایگان، در رده بازی های جذاب و با کیفیت (AAA Games) نیستند. اگر شما قصد دارید بازی های نوستالژی را بار دیگر تجربه کنید تا خاطراتتان زنده شود و لحظات خوشی را سپری کنید، خوشبختانه سایت های زیادی در این مورد وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و به دانلود رایگان اینگونه بازی ها بپردازید. در زیر قصد داریم به معرفی 4 سایت برای دانلود رایگان بازی های قدیمی کامپیوتری بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

Abandonia

دانلود رایگان بازی های قدیمی کامپیوتری

این وب سایت، میزبانی گسترده برای رها افزارها، یا بازی های کلاسیک DOS است که دیگر توسعه دهندگان توجهی به آن‌ها ندارند. رها افزارها بازی و یا نرم افزارهایی هستند که حق کپی رایت آن‌ها به پایان رسیده و یا دیگر توسط توسعه دهندگان خود پشتیبانی نمی‌شوند.

Abandonia، بهترین سایت برای دانلود رایگان بازی های قدیمی سیستم عامل DOS

سایت Abandonia در سال 1999 به وجود آمد و در آن زمان بازی های اینچنینی به تازگی دیده می‌شدند. پس از چند سال بدون فعالیت، بازی های قدیمی رها افزار گسترده‌تر از گذشته شد و تقریبا هر روز عناوین تازه‌ای به آرشیو این سایت اضافه می‌شد. در حال حاضر سایت Abandonia حاوی 1177 بازی قابل دانلود و بیش از 100 هزار عضو است. اغلب این عنوانین صاحب بررسی، اسکرین شات و همچنین امتیاز از کاربران و البته منتقدین هستند. شما می‌توانید بازی مورد نظر کامپیوتریتان را بر حسب نام، سال، امتیاز و دسته بندی آن جستجو کرده و سپس دانلود کنید. در این سایت تمرکز بیشتر بر روی بازی های DOS است و شما نمی‌توانید بازی های رها افزار جدیدتری را بیابید، اما بدون شک آرشیو قدرتمند این سایت شما را شگفت زده خواهد کرد.

Abandonware Dos

دانلود رایگان بازی های قدیمی کامپیوتری

Abandonware Dos نیز یکی دیگر از معروف‌ترین وب سایت‌ها برای دانلود رایگان بازی های قدیمی کامپیوتری است. این سایت همانطور که از نامش پیداست، بر روی بازیهای DOS تمرکز دارد. این سایت همچنین دارای مجموعه‌ای از عنوانین ویندوزی، هرچند قدیمی است. به جرات می‌تواند سایت Abandonware Dos را یکی از فعال‌ترین‌ها در زمینه اضافه کردن بازی های قدیمی به آرشیو خود گفت. هر بازی که به این وب سایت پا می‌گذارد، حاوی امتیاز، مشخصات اثر، زمان عرضه، اسکرین شات و همچنین ویدیوهایی از گیم پلی آن‌ها است. شما همچنین می‌توانید لیستی از بهترین بازی های قدیمی را به دلخواه خود جستجو کنید. این سایت همچنین می‌تواند شما را به سایت اختصاصی عناوین موجود نیز لینک کند.

RGB Classic Games

دانلود رایگان بازی های قدیمی کامپیوتری

سایت RGB Classic Games ارائه کننده مجموعه وسیعی از بازی های کلاسیک DOS، بازی های منتشر نشده قبلی و حتی برخی عناوین مدرن داس است. این سایت تماما به بازی های کلاسیک برای سیستم عامل های بازنشسته شده‌ای نظیر DOS، CP/M-86، OS/2، Win16 و همچنین Win9x اختصاص پیدا کرده است که می‌توانید به راحتی آن‌ها را بر روی تمامی کامپیوترها به اجرا دربیاورید. شما می‌توانید عناوین مورد نظر خود را بر اساس ژانر، سیستم عامل، نام کمپانی توسعه دهنده و همچنین سال عرضه آن‌ها جستجو کرده و دانلود رایگان بازی های قدیمی بپردازید. جالب اینجاست که برخی از این بازی‌ها نظیر Keen Dreams، Hexen و همچنین Transport Tycoon را نیز می‌توانید با استفاده از شبیه ساز داخل سایت، بدون نیاز به دانلود اجرا کنید.

Remain In Play

دانلود رایگان بازی های قدیمی کامپیوتری

یکی دیگر از سایت های که رنج عظیمی از بازی های کلاسیک (همچنین به جز DOS) را ارائه می‌کند، سایت Remain In Play است. در این سایت همچنین می‌توانید عنوانین مختلفی از بازی های قدیمی و جدید را بیابید و دانلود کنید. علاوه بر این با استفاده از دیتابیس موجود در سایت فوق، مجموعه 10 بازی برتر در دسترس کاربران است و یا می‌توانید بر اساس نام، نوع، ژانر و یا سیستم عامل بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دادش میگم اسم این بازی ماشینی بالا چیه؟