انتشار اولین بتای عمومی مک او اس سیرا 10.12.4 به همراه قابلیت Night Shift

انتشار اولین بتای عمومی مک او اس سیرا 10.12.4 به همراه قابلیت Night Shift

اگر از کاربران اپل باشید حتما می‌دانید که این کمپانی پس از عرضه‌ی یک نسخه‌ی جدید از سیستم عامل های خود، بلافاصله روند آماده‌سازی و انتشار ورژن‌های بعدی را آغاز می‌کند و از این حیث، یکی از به‌روزترین و سریع‌ترین کمپانی‌های جهان محسوب می‌شود. حالا نیز بعد از انتشار نسخه‌ی عمومی مک او اس سیرا 10.12.3، نوبت به عرضه‌ی نسخه‌های آزمایشی ورژن بعدی رسیده است و در همین راستا شاهد ارائه شدن اولین بتای عمومی مک او اس سیرا 10.12.4 (macOS Sierra 10.12.4) هستیم.

البته این کمپانی دو روز پیش، اولین بتای این نسخه از سیستم عامل کامپیوترهای مک خود را در اختیار افرادی که اکانت توسعه‌دهنده‌ی اپل دارند، قرار داده بود. حالا نیز با انتشار اولین بتای عمومی مک او اس سیرا 10.12.4 که از دقایقی پیش آغاز شده است، تمام کاربرانی که به طور رایگان در طرح تست نسخه‌های آزمایشی پلتفرم‌های اپل ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند آن را دریافت کرده و بعد از نصب، از قابلیت‌های جدید آن استفاده کنند.

گفتنی است که آن دسته از کاربرانی که در طرح تست بتای عمومی اپل ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به اپ استور مک بر روی کامپیوتر خود، این ورژن جدید از مک او اس را دریافت و به طور رایگان نصب نمایند. آن دسته از علاقه‌مندانی هم که هنوز وارد این طرح نشده‌اند، کافی است به وب‌سایت رسمی این پروژه در این لینک بروند و بعد از ثبت نام، بتوانند نسخه‌های بتای عمومی آی او اس و مک او اس را به محض انتشار دریافت کنند.

مهمترین قابلیت جدید مک او اس سیرا 10.12.4 چیست؟

انتشار اولین بتای عمومی مک او اس سیرا 10.12.4 به همراه قابلیت Night Shift

کاربران آی‌دیوایس‌های اپل مدت‌هاست که می‌توانند از حالت مخصوص شب یا همان Night Shift در سیستم عامل آی او اس استفاده کنند. این قابلیت با کاهش نور آبی نمایشگر در محیط‌هایی که نور کمی دارند و یا در ساعات پایانی شب، کمک می‌کند که محتوای بر روی صفحه‌ی نمایش با رنگ‌های گرمتری به نمایش دربیاید و علاوه بر این که اختلال کمتری را در روند خواب کاربر ایجاد می‌کند، فشار کمتری را نیز به چشم‌های او وارد نماید.

حالا در اولین آپدیت عمومی مک او اس سیرا 10.12.4 شاهد آن هستیم که قابلیت Night Shift در اختیار کاربران کامپیوترهای اپل نیز قرار است و سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار، آنها می‌توانند از این ویژگی کاربردی بهره ببرند. با فعال بودن این حالت، سیستم عامل مک به طور خودکار و با نزدیک شدن به ساعات شب (بعد از غروب آفتاب)، صفحه نمایش را از حالت خنک به حالت گرم می‌برد تا رنگ‌ها در حالت گرمتری (نزدیک‌تر به نارنجی و قرمز) به نمایش دربیایند؛ این حالت به طور اتوماتیک و بعد از طلوع آفتاب، نمایشگر را به حالت اولیه برمی‌گرداند.

انتشار اولین بتای عمومی مک او اس سیرا 10.12.4 به همراه قابلیت Night Shift

البته یکی از مهمترین ویژگی‌های این قابلیت این است که کاربران می‌توانند آن را به طور دستی فعال و غیر فعال کنند و یا برای فعال شدن آن، زمان‌ها و برنامه‌ی زمان‌بندی مخصوصی در نظر بگیرند. در مک او اس سیرا 10.12.4 ، یک میانبر اختصاصی برای کنترل حالت ویژه‌ی شب در نوتیفیکیشن سنتر وجود خواهد داشت و همچنین کاربران می‌توانند از طریق صحبت با سیری نیز آن را مدیریت کنند. بهبودهایی برای پلتفرم PDFKit، پشتیبانی از املای شانگهایی و امکان نمایش امتیازات مسابقات زنده‌ی کریکت در سراسر جهان از طریق سیری نیز از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به این نسخه از سیستم عامل مک محسوب می‌شوند.

  • تذکر مهم: اپل به سبب ناپایدار بودن نسخه‌های بتا و احتمال وجود مشکلاتی که ممکن است به اطلاعات ذخیره شده و نرم افزارهای کاربردی شما آسیب بزنند، همواره توصیه میکند که کاربران عادی و آن دسته از افرادی که تنها یک کامپیوتر دارند و از آن برای کارهای روزمره‌ی خود استفاده می‌نمایند، نسخه‌های بتا را دریافت نکنند و تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی عمومی با پایداری کامل منتظر بمانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*