گوگل مپس در اندروید میزان سختی پارک کردن در مقصد را اعلام می‌کند

گوگل مپس در اندروید میزان سختی پارک کردن در مقصد را اعلام می‌کند

توسعه‌دهندگان سرویس نقشه یابی گوگل که با نام گوگل مپس (Google Maps) شناخته می‌شود، سرانجام از قابلیت جدیدی که از مدت‌ها پیش وعده‌ی ارائه‌ی آن را داده بودند، رونمایی کردند. این قابلیت که تحت عنوان “parking difficulty” معرفی شده است، رانندگان را درباره‌ی وضعیت دشواری یا آسانی پارک کردن خودرو در مقصدشان راهنمایی می‌کند و این موضوع را قبل از شروع حرکت به آنها اطلاع می‌دهد.

در حال حاضر این ویژگی پیشرفته تنها برای نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن گوگل مپس قابل استفاده است و احتمالا در آینده برای کاربران دیگر پلتفرم‌ها نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. با استفاده از این قابلیت، نرم افزار به شما اعلام می‌کند که پارک کردن در مقصدی که برای خود تعیین کرده‌اید، تا چه حد دشوار و یا آسان خواهد بود؛ بخشی از توضیح رسمی گوگل درباره‌ی این قابلیت که بر روی وبلاگ رسمی این کمپانی منتشر شده است را مشاهده می‌کنید:

برای این که متوجه شوید که امکان و وضعیت پارک کردن در مقصد تا چه حدی می‌تواند سخت باشد، کافی است که ابتدا مقصد و مسیر خود را مشخص کنید و سپس در قسمت انتهایی و در محل قرارگیری کارت مسیرها، بر روی آیکون parking difficulty تپ کنید [این موضوع در تصویر زیر نمایش داده شده است].

گوگل مپس در اندروید میزان سختی پارک کردن در مقصد را اعلام می‌کند

اپلیکیشن گوگل مپس برای تشخیص این موضوع که پارک کردن در محل مورد نظر شما در حال حاضر چه وضعیتی از لحاظ دشواری و آسانی دارد، به طور هوشمند عمل کرده و فاکتورهای مختلفی را برای رسیدن به یک نتیجه‌ی قابل اطمینان با هم ترکیب می‌کند. درست مانند عملکرد قابلیت Times که زمان شلوغ بودن و یا خلوت بودن مراکز خدماتی، رستوران ها و ساختمان‌های پرتردد را اعلام می‌کند، قابلیت تشخیص میزان دشواری پارک نیز با ترکیب فاکتور‌هایی که از رفتارهای ترافیکی کاربران در آن منطقه به دست آمده است، میزان دشواری را در سه حالت limited ،medium و easy برای پارک دارای محدودیت، پارک نسبتا دشوار و پارک آسان قرار داده و به کاربر اعلام می‌کند.

گفتنی است که در حال حاضر این قابلیت گوگل مپس تنها برای کاربران دارای دیوایس‌های اندرویدی و در مکان‌هایی که در محدوده‌ی مترو‌ی شهرهای San Francisco ،Seattle ،Miami, Atlanta ،Boston ،Charlotte ،Chicago ،Detroit ،Los Angeles ،Minneapolis/St. Paul ،New York City ،Orlando ، Philadelphia ،Pittsburgh ،San Diego ،St. Louis ،Tampa ،Washington ،DC ،Cleveland ،Dallas/Fort Worth ،Denver ،Houston ،Phoenix ،Portland و Sacramento در ایالات متحده‌ی آمریکا قابل استفاده است و احتمالا به زودی به کشورهای دیگر در قاره‌ی اروپا و سپس سایر نقاط جهان گسترش خواهد یافت.

برای دانلود جدیدترین ورژن گوگل مپس برای اندروید نیاز به طور رایگان میتوانید به این لینک در گوگل پلی مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*