بلک بری مرکوری

بلک بری مرکوری : هرآنچه باید در مورد این گوشی بدانید

پس از فرار رو به جلوی کمپانی بلک بری از پلتفرم اختصاصی خود به اندروید گوگل، تنها یکی از گوشی های عرضه شده اندرویدی این شرکت بود که از کیبوردهای فیزیکی مرسوم این شرکت بهره‌مند بود. منظور ما بلک بری پریو (BlackBerry Priv) است که در سال 2015 میلادی روانه بازار شد. حالا کانادایی‌ها با یک تولیدکننده چینی به نام TCL قرارداد همکاری را به امضا رسانده‌اند و در حال کر بر روی یک گوشی مجهز به کیبورد فیزیکی دیگر به نام بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) یا احتمالا بلک بری DTEK70 هستند.

در حالی که مرکوری تنها کد نام این گوشی است، ما هنوز از نام نهایی این گوشی مطلع نیستیم و تنها باید با این نام گوشی اندرویدی مشترک بلک بری و تی سی ال را صدا بزنیم. ما شانس آن را داشتیم تا در نمایشگاه CES امسال از نزدیک شاهد این گوشی باشیم، اما هنوز هم اطلاعات زیادی از بلک بری مرکوری وجود دارد که برای ما روشن نیست. به احتمال خیلی زیاد در نمایشگاه MWC 2017 شاهد رونمایی رسمی این گوشی خواهیم بود، اما تا آن زمان قصد داریم تمامی اطلاعات لازم در خصوص گوشی اندرویدی بعدی شرکت بلک بری را در اختیار کاربران محترم قرار دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

گوشی موبایل آینده شرکت بلک بری / تی سی ال از طراحی قابل توجهی برخوردار است و یک کیبورد فیزیکی نیز در آن یافت می‌شود. البته برخلاف مدل پریو، این کیبورد به صورت کشویی به بیرون خوانده نمی‌شود و به طور ثابت در زیر نمایشگر جلویی این گوشی قرار خواهد داشت. در حالی که به طور قابل توجهی ضخامت این گوشی (به خصوص اگر آن را با مدل پریو مقایسه کنیم) کاهش پیدا کرده، چهار ردیف کلید در یک جای نسبتا کم قرار گرفته است. همراه با این تغییر، بلک بری از یک نمایشگر کوچکتر 4.5 اینچی نسبت به مدل پریو با نمایشگر 5.4 اینچی بر روی قاب جلویی این گوشی استفاده کرده تا اندازه کلی آن از حد مجاز گوشی های استاندارد بازار فاقد کیبورد تجاوز نکند.

همچنین کیبورد بکلیت QWERTY این گوشی از قابلیت های جذابی برخوردار است که می‌تواند کاربران را مجذوب خود کند. در زیر کلید اسپیس این کیبورد یک اسکنر اثر انگشت تعبیه شده است و می‌توانید از کیبورد گوشی بلک بری مرکوری به عنوان یک تاچ پد نیز استفاده کنید تا ناوبری در رابط کاربری گوشی لذتبخش‌تر شود.

بلک بری مرکوری

جنس بدنه‌ی این گوشی، افز فلز باکیفیت است که همراه با یک متریال چرم مانند در قاب پشتی این گوشی به چشم می‌خورد و باعث می‌شود در هنگام در دست گیری طولانی مدت، دچار تعریق نشود. قسمت بالایی این گوشی کاملا صاف بوده و حاوی یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری است، این درحالیست که قسمت زیرین تنها شیارهای هدفون همراه با یک درگاه USB نوع C به چشم می‌خورد. در قسمت راست گوشی شما یک اسلات سیم کارت، کلیدهای تنظیم ولوم و یک کلید پاور را مشاهده خواهید کرد؛ در سمت چپ نیز یک دکمه قابل برنامه ریزی تعبیه شده که در آینده نزدیک بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

به طور کلی وقتی بلک بری مرکوری را با سایر گوشی های حاضر در بازار مقایسه می‌کنیم کمی بزرگ‌تر است، اما این انتخاب شرکت سازنده است و از این حیث نگرانی ندارد؛ چرا که طرفداران بلک بری به همچنین طراحی عادت دارند. حالا سوالی که هنوز بی جواب مانده این است که آیا کیبورد QWERTY این گوشی دارای قابلیت خاص و یا منحصر به فردی است یا خیر؟!

سخت افزار

بلک بری مرکوری

در حالی که کمپانی تی سی ال با خوشحالی هر چه تمام از این گوشی در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس رونمایی اجمالی را انجام داد، اما هنوز مشخصات فنی و ظرفیت های این گوشی رسانه‌ای نشده است. شایعات اخیر ادعا می‌کنند که نمایشگر 4.5 اینچی این گوشی حاوی رزولوشن 1080×1680 پیکسل است که به مراتب کمتر از وضوح 2K نمایشگر مدل پریو بوده و یک چیپست اسنپدراگون 821 نیز وظیفه قدرت رسانی به گوشی را بر عهده دارد.

بلک بری مرکوری

با توجه به حضور یک رم 3 گیگابایتی در پریو، این احتمال وجود دارد که بلک بری از یک رم با ظرفیت 4 یا 6 گیگابایت در گوشی اندرویدی جدید خود استفاده کرده باشد. از نظر دوربین نیز ما در حال حاضر هیچ حرفی برای گفتن نداریم و نمی‌دانیم بلک بری گوشی مرکوری را به چه لنزهایی مسلح کرده است.

نرم افزار و رابط کاربری

مرکوری از یک نسخه سیستم عامل کاملا نزدیک به اندروید 7 نوقا خام بهره می‌برد و تیم نرم افزاری بلک بری نیز به صورت ماهانه مشکلات امنیتی را با آپدیت های قابل ارائه حل خواهد کرد. آنچه که ما در CES دیدیم، خبر از یک نسخه کاملا نزدیک به اندروید خام می‌داد که البته برخی اپلیکیشن از پیش نصب شده نیز در آن وجود داشت.

بلک بری مرکوری

در حالی که بسیاری از سوالهای سخت افزاری ما هنوز هم بی جواب مانده است، ما دقایقی این گوشی را در دست گرفتیم تا بتوانیم با قابلیت های نرم افزاری آن آشنا شویم. به طور مثال ما یک قابلیت مشابه اپ سوییچر منحصر به فرد بلک بری را در این گوشی نیز مشاهده کردیم. اما همانند بخش سخت افزاری، نرم افزار و قابلیت های بلک بری مرکوری (BlackBerry Mercury) نیز همچنان چراغ خاموش به جلو حرکت می‌کند.

انتظارات

بلک بری امروز به هیچ عنوان شبیه به بلک بری قدیم نیست. اگر بلک بری پریو را در دست گرفته باشید، مرکوری حال و هوای کاملا متفاوتی دارد و نمی‌توانید آن را با گوشی های قدیمی این شرکت مقایسه کنید؛ اما شاید همین هدف بلک بری باشد. گوشی پریو از مشکلات فراوانی در بخش های ارتباطی بلوتوث، جی پی اس، کیفیت مکالمات و بسیاری از مشکلات دیگر رنج می‌برد. تمامی اینها با گوشی مرکوری رفع شده‌اند و اگر تی سی ال و بلک بری بتوانند آن را مدیریت کنند، شانس این گوشی برای محبوب شدن بین طرفداران بلک بری بسیار زیاد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*