تعویض باتری های ایستگاه فضایی

تماشا کنید: تعویض باتری های ایستگاه فضایی بین المللی توسط فضانوردان

اوایل ماه جاری بود که رباتی کوچک همراه با تیمی از فضانوردان روی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) مستقر شدند تا باتری‌های سیستم خورشیدی آن را تعویض کنند. احتمالا بتوانید جذابیت و زیبایی چنین کاری را تصور کنید، به‌علاوه اینکه بسیاری از مردم به ویدیوهای تهیه‌شده از این پایگاه علاقه بسیاری دارند. اخیرا آژانس فضایی اروپا (European Space Agency) ویدیویی از آخرین مرحله تعویض باتری های ایستگاه فضایی بین المللی که توسط توماس پسکی (Thomas Pesquet) و به کمک دوربین نصب‌شده روی سینه او تهیه شده را به اشتراک گذاشته که در کنار سختی انجام این کار، چشم‌انداز زیبای فضا را نیز به تصویر می‌کشد.

در خلال تعویض باتری های ایستگاه فضایی ، فضانوردان باید باتری‌های نیکل-هیدروژنی قدیمی که در اولین روزهای آغاز به کار این پایگاه مورد استفاده قرار گرفته بود را با باتری‌های مدرن یون-لیتیومی تعویض می‌کردند. اگرچه ربات مخصوص انجام این کار با نام “Dextre Special Purpose Dexterous Manipulator” به کمک بازوهای مکانیکی خود مسئول بلند کردن و بالا بردن قسمت‌های سنگین بود، اما در نهایت فضانوردان باید باتری‌های جدید را در محل خود قرار می‌دادند.

تعویض باتری های ایستگاه فضایی

توماس پسکی که اولین راهپیمایی فضایی خود را دو هفته پیش و در تاریخ 13 ژانویه در کنار روبرت اس. کیمبرو (Robert S. Kimbrough) انجام داده، علاوه بر تعویض باتری‌ها، مسئول انجام کارهای دیگری همچون جمع‌آوری یک دوربین شکسته‌شده و انتقال دادن نرده‌ها برای راهپیمایی‌های فضایی بعدی نیز بوده است.

تعویض باتری های ایستگاه فضایی

ویدیویی که در ادامه قرار گرفته، محیط مسحورکننده و جذابی که فضانوردان با آن رو به رو هستند را نمایش می‌دهد.

ویدیوی تعویض باتری های ایستگاه فضایی بین المللی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تورو خدا یه لحظه به ثانیه 8 سمت چپ بالای فضانورد توجه کنید یهو یه موجودی با سرعت بالا مثل پشه رد میشه.
    یه فضانورد روس میگفت روی فضاپیما پلانکتون پیدا کرده!!!!!
    سرچ کنید به انگلیسی پیدا میکنید منبع سایتو. plankton on space station

  2. خیلی جالب و زیبا بود.دمای هوا در اون بالا چقدر است و چطور با مشکل سرما یا گرمای زیاد کنار میان؟
    از تکنولوژی خاصی استفاده میشود؟