پرفروش ترین برند گوشی در چین

اوپو با پشت سر گذاشتن اپل، پرفروش ترین برند گوشی در چین شد

با کاهش فروش گوشی های آیفون در کشور چین، توجه اهالی کوپرتینو به بازار تلفن همراه کشور هند جلب شده و مدیران تلاش دارند تا شرایط را برای فروش محصولات خود در دومین بازار گوشی های موبایل جهان فراهم کنند. به‌گفته مرکز “Counterpoint Research”، اپل برای اولین بار در پنج سال گذشته، نتوانست در سال 2016 پرفروش ترین برند گوشی در چین باشد و حالا اوپو با فروش 17 میلیون دستگاه از گوشی آر 9 (Oppo R9) این عنوان را کسب کرده است. بنابر آمار، امسال تنها 12 میلیون دستگاه از آیفون 6 اس به فروش رسیده است.

 

اپل 5 سال متوالی به عنوان پرفروش ترین برند گوشی در چین شناخته می‌شد

در سال گذشته، عرضه گوشی‌های موبایل در کشور چین 6 درصد افزایش داشت و به 465 میلیون دستگاه رسید. شرکت اوپو عرضه محصولات خود را 109 درصد بیشتر از سال قبل کرده بود و شرکت‌های ویوو با افزایش 71 درصدی و هواوی با افزایش 21 درصدی را پشت سر گذاشت. اما عرضه محصولات اپل نسبت به سال قبل تا 21 درصد کاهش پیدا کرد و به سختی شرکت شیائومی که روزی با نام “اپل چین” شناخته می‌شد را با کاهش 22 درصدی عرضه، مغلوب خود کرد. در واقع کاهش عرضه محصولات اپل نسبت به افزایش تقاضای کاربران و فروش گوشی‌های هوشمند در بازار، سبب تنزل رتبه اپل شده است.

پرفروش ترین برند گوشی در چین

نیل شاه (Neil-Shah) مدیر تحقیقات مرکز Counterpoint Research در این رابطه می‌گوید:

جدای از افزایش تقاضای کاربران برای گوشی های موبایل، در سال‌های اخیر توجه بسیاری از کاربران به محصولات میان‌رده و قدرتمند جلب شده که درنتیجه آن، کار برای شرکت‌هایی مثل اپل سخت می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی که امروزه کاربران توجه بیشتری به آنها دارند شامل مواردی همچون دوربین‌های دوگانه، باتری‌های بزرگ‌تر، سیستم شارژ سریع و نمایشگرهای اولد می‌شود که البته در بازار می‌توان چنین محصولاتی را پیدا کرد. اما آیفون 6 اس فاقد بسیاری از آنهاست. از سوی دیگر، گوشی آیفون 7 پلاس با سیستم دوربین دوگانه و یک باتری بزرگ، فاصله زیادی با توانایی خرید مصرف‌کنندگان چینی دارد. شایعات از احتمال تجهیز آیفون 8 به نمایشگر اولد خبر دارند که اگر این موضوع صحت داشته باشد، می‌توان آن را محصولی کلیدی از اپل در نظر گرفت.

حال تصور می‌کنید اپل برای رقابت در بازار کشور چین باید به فکر تولید گوشی‌های میان‌رده باشد یا باز هم با گوشی‌های گرا‌نقیمت خود می‌تواند عنوان پرفروش ترین برند گوشی در چین را از آن خود کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عالی بود
    دمتون گرم