شرکت سونی تلویزیون Sony Bravia HX950 را به نمایش گذاشت

سونی در نمایشگاه IFA 2012 برترین تلویزیون براویای خود با نام HX950 را به نمایش گذاشت .این تلویزیون که به گفته سونی بهترین کنتراست بین تمام تلویزیون های این شرکت را  داراست از نوع Intelligent Peak LED می باشد . Intelligent Peak به معنای تمام LED با امکان تاریکی موضوعی است و ترکیب این دو فناوری حداکثر کیفیت ممکن در تلویزیون های LED را ممکن می سازد .

همانطور که می‌دانید تلویزیون‌های LED در واقع همان LCDهایی هستند که در آنها به جای لامپ فلورسنت، لامپ‌های LED وظیفه نوردهی پنل را برعهده دارند. حال تلویزیون‌های LCD LED-Backlit که امروزه بصورت مختصر LED TV نامیده می‌شوند در ۲ نوع مختلف Edge LED یا LED حاشیه‌ای و Full LED یا تمام LED تولید می‌شوند. در LED حاشیه‌ای لامپ‌های LED در حاشیه دور پنل نمایشگر چیده می‌شوند و نور را به قسمت‌های مختلف پنل می‌تابانند، اما در «تمام LEDها» لامپ‌های LED در سرتاسر پشت پنل چیده می‌شوند.
برخی از LEDهای مدرن از جمله HX950 سونی دارای فناوری به نام Local Dimming هستند این فناوری پنل تلویزیون را به نقاط مختلف تقسیم نموده و نوردهی آنها را کنترل می‌کند. سونی برای تلویزیون‌های Full LED خود که از فناوری نوردهی موضعی یا Local Dimming نیز پشتیبانی می‌کنند، عنوان Intelligent Peak را انتخاب کرده است. لازم است بدانید که هر چه تعداد نقاط نوردهی موضوعی در تلویزیون بیشتر باشد عمق رنگ مشکی افزایش یافته، دقت نمایش رنگ‌ها ارتقاء یافته، شدت روشنایی تصاویر بالاتر رفته و تیره و تاری تصویر نیز کاهش می‌یابد. حال سونی اعلام کرده که HX950 قادر به کنترل ۱۹۶ منطقه جداگانه از پنل است.


HX950 سونی در دو سایز ۵۵ و ۶۵ اینچ و با قیمت‌های ۲٫۹۹۹ دلار و ۴٫۹۹۹ دلار تا ۲ ماه دیگر وارد بازار خواهد شد. حاشیه باریک و مشکی براق دور تلویزیون، جلوه خاصی را آن بخشیده است. این تلویزیون‌ها علاوه بر کیفیت فوق‌العاده و ارائه تصاویر زنده، دارای ظاهر بسیار زیبایی نیز می‌باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*