سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت چهارم)

صفحه بعد ——–صفحه سوم——– صفحه قبل

1967 | Lamborghini Miura P400 | 275 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخلامبورگینی به عنوان یکی از برترین کمپانی‌های فعال در زمینه تولید شگفت‌آورترین سوپراسپورت‌ها، نام و نشان خود را طی یک شب به دست نیاورده است. فرچیو لامبورگینی (Ferruccio Lamborghini) یک سیاست و خط مشی سرسختانه برای خود ترسیم کرده بود و به این ترتیب پای خود را از مسابقات دور نگه می‌داشت. به عقیده وی شرکت در حوزه مسابقات قهرمانی، هزینه زیادی در برداشته و دقت و تمرکز بیش از اندازه‌ای را طلب می‌کرد، از همین رو ترجیح می‌داد تا کارخانه‌اش را بر روی تولید محصولات ممتاز و سرآیند با عملکرد بالا متمرکز نگه دارد. در واقع محصولات لامبورگینی به جای مسابقه، به طور خاصی برای جاده‌ها طراحی می‌شدند.

نخستین ثمره‌های این ایده، خود را در نمایشگاهی در شهر تورین ایتالیا در تاریخ 1965 نشان داد، در حالی که هیچ نشانی از یک چهارچرخ با ظاهری حیرت‌آور نبود. در این نمایشگاه، تنها چیز ارائه شده شاسی لخت میورا (Miura) بود (اولین تصویر پایین). در کمال شگفتی تعدادی از حاضران برای پیش خرید اقدام کردند، در حالی که در همان لحظه، پی 400 (P400) هیچ بدنه‌ مخصوصی برای خود نداشت.

در نمایشگاه سال بعد کل پکیج کامل و مجددا ظاهر شد، محصولی که باز هم توسط برتون (Bertone) طراحی شده و تحسین بسیاری را نسبت به خود برانگیخت. لامبورگینی میورا پی 400 (Lamborghini Miura P400) در واقع به یک موتور وحشی دوازده سیلندر مجهز شده بود و با همین کار نام و نشان خود را برای همیشه در لیست سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ جای داد. این موتور چهار لیتری دارای توان 385 اسب بخار بود و با داشتن کارایی آیرودینامیکی بالا، به عنوان بهترین اتومبیل معرفی شده در جهان تا سال 1967 هم از نظر قدرت موتور و هم از نظر بیشینه سرعت شناخته می‌شد. بیشینه سرعت این خودرو 171 مایل بر ساعت (275 کیلومتر بر ساعت) بوده است. گفتنی است لامبورگینی میورا پی 400 را به عنوان یکی از خودروهای موثر در دگرگونی صنعت خودروسازی مدرن می‌شناسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*