خرید لپ تاپ مقرون به صرفه

6 نکته کلیدی که پیش از خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه باید بدانید

خرید لپ تاپ مقرون به صرفه و مناسب بودجه در نظر گرفته، همیشه کاری بسیار دشوار است. در اینجا گزینه های بی انتهایی وجود دارد که سخت است بخواهیم از آن‌ها بگذریم و البته اطلاعات تکنیکالی نیز وجود دارد که شاید خیلی از آن‌ها با درک و دانش ما سازگار نباشند. اگر شما هم قصد خرید لپ تاپ مقرون به صرفه ارزان‌تر از 600 دلار دارید، باید بگوییم سختی این کار به قدریست که گویی میخواهید از یک میدان مین عبور کنید.

اگر به بن بست خورده‌اید و نمی‌توانید به خوبی در بین گزینه‌های متعددی که در بازار وجود دارد، یک لپ تاپ ایده آل برای خود پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله است. در این مقاله ما نکات کلیدی را بازگو کرده‌ایم که می‌توانند به تصمیم گیری در خرید لپ تاپ مقرون به صرفه ، مناسب بودجه در نظر گرفته از سوی شما کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید.

نکته 1: اگر واقعا نیاز ندارید، نخرید و برای خرید لپ تاپ قدرتمندتر کمی بیشتر پول ذخیره کنید

خرید لپ تاپ مقرون به صرفه

اگر توانایی خرید یک لپ تاپ خوب را داشته باشید، بی شک Dell XPS 13 گزینه‌ای ایده آل برایتان خواهد بود. این کاملا مشخص است که لپ تاپ ارزش سرمایه گذاری را دارد. به خصوص زمانی که شما قصد دارید اطلاعات مهمی را در آن ذخیره کنید و آن را در هر دو حالت داخلی و خارجی تحت استرس زیادی قرار دهید (از آن زیاد کار بکشید و زیاد به اینطرف و آنطرف ببرید). متاسفانه داشتن لپ تاپی با استحکام بالا مستلزم هزینه‌ی زیادی است، اما همه چیز هزینه نیست. به طور مثال مک بوک جدید اپل با قیمت حدود 1300 دلار هم شاید از بسیاری جهات استحکام کافی را نداشته باشد.

بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپ مقرون به صرفه را داشته باشید، باید دقت زیادی در کیفیت ساخت و بدنه‌ی آن داشته باشید. علاوه بر این گارانتی نیز در لپ تاپ می‌تواند عامل مهمی باشد تا دستگاه شما را تا چند سال بیمه کند.

نکته 2: به کروم بوک ها هم فکر کنید

خرید لپ تاپ مقرون به صرفه

اگر بودجه کمی برای خرید در نظر گرفته‌اید و مطمئن هستید که نمی‌توانید آن را افزایش دهید، باید از خودتان سوال کنید که “من چه کاری می‌خواهم با لپ تاپم انجام دهم؟” اگر شما می‌خواهید از برنامه هایی همچون فتوشاپ، اکسل و یا بازی های نسبتا مدرن را اجرا کنید، شما باید به نکته شماره 3 این پست مراجعه کنید.

اگر اغلب کار شما وبگردی و یا سرگرمی‌های پیش پا افتاده نظیر تماشای فیلم و استفاده از سرویس های استریمینگ نظیر نتفلیکس است، می‌توانید بر روی کروم بوک ها حساب ویژه‌ای باز کنید. لپ تاپ هایی با این سیستم عامل گوگل بسیار سریع هستند، جنس ساخت بهتری دارند و البته از کامپیوترهای ویندوزی کاملا مقرون به صرفه‌تر به نظر می‌رسند. در حال حاضر بسیاری از کاربران (به خصوص دانش آموزان) از کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS استفاده می‌کنند که می‌تواند تجربیاتی بیشتر از یک مرورگر کروم مدرن را در اختیارشان قرار دهد. برای بسیاری از کاربران همین کافی است که از فیس بوک خود استفاده کنند، ایمیل‌های خود را چک کنند و یا خدمات تایپ انجام دهند که تمامی این‌ها در کروم امکان پذیر است. علاوه بر این جالب است بدانید که رفته رفته کروم بوک ها به سمت پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی پیش می‌روند و شما می‌توانید بر روی آن‌ها برنامه های پلتفرم اندروید گوگل را نیز به اجرا دربیاورید. شما با یک کامپیوتر کروم می‌توانید به کارهایی همچون ویرایش تصاویر، بازی و غیره را بدون مشکل خاصی انجام دهید.

برای تجربه اپلیکیشن های اندرویدی، شما باید یک کروم بوک با نمایشگر لمسی داشته باشید. در حال حاضر گزینه‌های زیادی در این زمینه وجود ندارد، اما با توجه به محبوبیت روزافزون این دسته از کامپیوترها، همه چیز به زودی تغییر خواهد کرد. در حال حاضر بهترین گزینه موجود Dell Chromebook 13 است که با قیمت 430 دلار به فروش می‌رسد. در اینجا کروم بوک R11 ایسر (Acer Chromebook R11) نیز قادر به پشتیبانی از پلی استور اندروید است، اما به نظر می‌رسد اندازه 11 اینچ کمی برای یک لپ تاپ کوچک باشد.

نکته 3: خرید لپ تاپ مقرون به صرفه ویندوزی و مناسب

خرید لپ تاپ مقرون به صرفه

اگر تمامی شرایط را سنجیده‌اید و نیازمند یک کامپیوتر تمام ویندوزی هستید، حالا باید مجموعه‌ای از انتظاراتی را که دارید در زیر هم لیست کنید. خرید لپ تاپ مقرون به صرفه ویندوزی می‌تواند برای انجام امور مختلف روزانه و نه حرفه ای، گزینه مناسبی باشد. این گونه لپ تاپ ها سریع هستند (البته نه زیاد) و از یک باتری با عمر حداقل 2 ساعت بهره می‌برند. هرچند این لپ تاپ ها شاید از نمایشگر خوبی برخوردار باشند، اما احتمالا کیبورد آن‌ها ضعیف خواهد بود.

بسیاری از آن‌ها سبک، باریک و یا کوچک (اندازه‌ای بین 14 الی 15 اینچ) دارند و اغلب آن‌ها نیز مملو از برنامه های از پیش نصب شده‌ای هستند که کاربران علاقه‌ای به آن‌ها ندارند و ناچار به حذف آن‌ها هستند. شاید نتوان آن‌ها را به طور کامل راحت و مناسب دید، اما به طبع سازندگان آن‌ها را برای قشر خاصی از خریداران روانه بازار کرده‌اند.

نکته 4: به این مشخصات دقت کنید

خرید لپ تاپ مقرون به صرفه

تصمیم خود را گرفتید؟ حالا که دیگر شما متوجه شدید چه لپ تاپی را می‌خواهید، باید به ویژگی های آن توجه کنید تا کمترین اذیت و آزار را برای کاری که شما می‌خواهید با آن انجام دهید داشته باشد.

  • در درجه اول با توجه به بودجه کمی که برای خرید لپ تاپ مقرون به صرفه کنار گذاشته‌اید، شما باید معمولا به دنبال نمایشگری با وضوح 1366×768 پیکسل بگردید. این وضوح به هیچ عنوان استاندارد این روزها را ندارد و نمی‌تواند به خوبی چندین پنجره را در یک صفحه به نمایش بگذارد. اگر شما بتوانید نمایشگری با وضوح 1920×1080 پیکسل معادل Full HD را پیدا کنید به طبع، لذت بیشتری را از آن خواهید برد.
  • اگر ممکن بود به جای یک پنل نمایشگر TN، یک پنل IPS را انتخاب کنید. این پنل ها رنگها را بهتر ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند تا از زوایای بیشتری بتوانید اطلاعات موجود بر روی نمایشگر را مشاهده کنید. همچنین من به شخصه پنل مات را به براق ترجیح می‌دهم، چرا که آن‌ها می‌توانند در برابر نور خورشید عملکرد بهتری را داشته باشند.
  • برای داشتن یک نمایشگر لمسی اصرار نکنید. چنین نمایشگری زیبا است، اما ویندوز 10 بدون داشتن یکی از آن‌ها نیز بسیار عالی و کاربردی است و بهتر است به جای داشتن یک نمایشگر لمسی بی کیفیت، یک نمایشگر با کیفیت غیر لمسی داشته باشید. کمی سخت است بتوانید لپ تاپ های هیبریدی (تبدیل شونده به تبلت) را با این رنج قیمتی پیدا کنید.
  • به بخش داخلی که می‌رویم، باید به دنبال یک پردازنده با مشخصات Intel Core i5 بگردید. البته اگر به دنبال بازی با لپ تاپ خود نیستید، می‌توانید روی پردازنده Core i3 اینتل نیز حساب کنید.
  • داشتن ظرفیت رم کافی می‌تواند تجربیات کار با لپ تاپ را برای شما نرم‌تر و راحت‌تر کند. در اینجا به دنبال یک رم با ظرفیت 8 گیگابایت بگردید. اما اگر چنین مدلی با قیمت شما همخوانی نداشت، می‌توانید روی رم 6 گیگابایتی نیز حساب کنید. به هیچ عنوان به دنبال خرید یک لپ تاپ با ظرفیت رم 4 گیگابایت نروید.
  • از نظر حافظه داخلی، شما نمی‌توانید توقع داشتن یک حافظه SSD با ظرفیت بالا را در یک لپ تاپ مقرون به صرفه داشته باشید، بنابراین باید بیشتر بر روی یک هارد دیسک (HDD) حساب باز کنید. 500 گیگابایت ظرفیت مناسبی است. اما وقتی کامپیوتر شما ایده‌آل‌تر می‌شود که قابلیت ارتقا آن به یک حافظه SSD را نیز به شما ارائه کند.
  • کارت های گرافیکی این دستگاه ها اغلب ادغام شده با پردازنده هستند؛ بنابراین اگر شما یک دستگاه مجهز به کارت گرافیک انویدیا جیفورس مشاهده کردید، در انتخاب آن شک نکنید.
  • از نظر درگاه های ارتباطی باید همواره دقت لازم را به کار بگیرید تا تمام آن چیزهایی که شما می‌خواهید (به طور مثال حداقل 2 درگاه USB) در آن لپ تاپ وجود داشته باشد. علاوه بر این، مطمئن باشید که لپ تاپ مورد نظر شما از استاندارد وای فای 11ac پشتیبانی کند.

نکته 5: سعی کنید لپ تاپ خریداری شده از یک سیستم عامل ویندوز خام بهره‌مند باشد

خرید لپ تاپ مقرون به صرفه

اگر می‌توانید حتما از فروشگاه خود مایکروسافت اقدام به خرید لپ تاپ مورد نظرتان کنید، اما اگر چنین چیزی برای شما ممکن نیست، تلاش کنید لپ تاپی تهیه کنید که ارائه کننده ویندوز 10 خام بوده و عاری از هرگونه نرم افزار مزاحم و اضافی از پیش نصب شده باشد. در چنین دستگاه هایی که حافظه محدود است، جایگیری هر نرم افزار می‌تواند برای کاربران تایین کننده باشد.

نکته 6: پیش از خرید، حتما تحقیق کنید

خرید لپ تاپ مقرون به صرفه

شاید تمامی این اطلاعات برای خرید لپ تاپ مقرون به صرفه خوب و مفید باشد، اما همه چیز نیست؛ به خصوص این که شما روز و شبتان را قرار است با لپ تاپ سر کنید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که بررسی های مختلف انجام گرفته از لپ تاپ های مختلف را مطالعه کنید، بازخورد کاربران را از استفاده آن‌ها جویا شوید و تا جایی که می‌توانید پیش از خرید در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*