سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت ششم)

صفحه بعد ——–صفحه دوم——– صفحه قبل

1994 | Dauer 962 Le Mans | 404.6 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخاتومبیل داور 962 ال ای منس (Dauer 962 Le Mans)، محصولی اسپورت و تولیدشده در تعدادی محدود بود که بین سال‌های 1993 تا 1997 ساخته می‌شد. همانطور که از ظاهر آن هم پیداست، نسخه‌ای از این اتومبیل همانند پورشه 962 ریسینگ (Porsche 962 Racing) و همچنین فراری 250 جی تی او، صرفا برای شرکت در مسابقات حرفه‌ای و قهرمانی طراحی شده بود.

یک نسخه مسابقه از این خودرو که توسط جان داور (Jochen Dauer) طراحی و توسط پورشه حمایت شده بود، برای بردن مسابقه بیست و چهار ساعته ال ای منس هر چه در توان داشت ارائه کرد. بدنه و اتاقک اصلی مدل جاده داور 962 ال ای منس، با یک فیبر کربنی خلاقانه و جدید و همچنین پانل‌های کولار جایگزین شده و کف آن برای استحکام و پایداری بیشتر در سرعت‌های بالا، جای خود را به یک نسخه جدید با سطحی صاف و یکنواخت داد. همچنین با وجود فضای بسیار بسیار کم داخلی، یک صندلی دوم علاوه بر صندلی راننده در آن تعبیه شد. قدرت این اتومبیل از موتور شش سیلندر توسعه‌یافته نوع 935 پورشه با حجم 2994 سی‌سی و دارای توربوشارژ دوگانه با توان 730 اسب بخار گرفته می‌شد.

اولین نسخه تجاری داور 962 ال ای منس در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان در سال 1993 به نمایش در آمد و بعد از پیروزی در مسابقه ال ای منس در سال 1994، دست کم دوازده نمونه دیگر از آن ساخته شد. بیشینه سرعت 251 مایل بر ساعت (404 کیلومتر بر ساعت) آن به طور آزادانه اندازه‌گیری شد تا به این وسیله داور 962 ال ای منس توسط مجله خودروی اوو (Evo)، علنا جزو سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ ، که جواز ورود به خیابان و استفاده عادی را کسب کرده، اعلام شود. تصویر بالا متعلق به نسخه‌ای است که اکنون در موزه پورشه قرار داشته و توانسته جایزه مسابقه ال ای منس را به خود اخصاص دهد. گفتنی است پلاکارد نصب شده بر روی این اتومبیل، بیشینه سرعت 365 کیلومتر بر ساعت آن را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. koenigsegg : one کجاس په؟

    • حق با شماست، Koenigsegg One:1 یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ محسوب میشه، اما شاید چون تو مسابقه Nürburgring در سال 2016 به دلیل نقص فنی شدید و تصادف از دور مسابقات خارج شد، از این لیست هم حذف شده. عبارت “Koenigsegg One:1 2016 Nürburgring” رو در گوگل جستجو کنید و بعد عکس ها رو تماشا کنید.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    لیست کامله ولی اصلا به روز نیست .