سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ از سال 1946 تاکنون (قسمت ششم)

صفحه بعد ——–صفحه هفتم——– صفحه قبل

2013 | Hennessey Venom GT | 428 km/h

سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخدر آورین سال 2013 میلادی، اتومبیل هنسی ونم جی تی (Hennessey Venom GT) به عنوان شاهکاری دیگر در بین سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ ظاهر شد، چرا که توانست تا به بیشینه سرعت 265 مایل بر ساعت (428 کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند. نام این اتومبیل به صحبت هر محفل خبری تبدیل شد و با افزایش شهرت، بحث و جدال‌ها بر سر بیشینه سرعت ادعا شده توسط شرکت سازنده آن شدیدا افزایش یافت. گفتنی است هنسی ونم جی تی توسط شرکت آمریکایی مهندسی عملکرد هنسی (Hennessey Performance Engineering) واقع در شهر تگزاس ساخته شده و از طراحی محبوب اتومبیل‌های دارای دو درب و دارای دو صندلی و همچنین یک موتور هشت سیلندر قدرتمند آمریکایی بهره می‌برد.

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، موتور هنسی ونم جی تی دارای هشت سیلندر و هفت لیتری بوده و به لطف مجهز شدن به بلبرینگ دوقلو و توربو شارژر، بلوک آهن با سر آلومینیومی و پمپ الکترونیکی سوخت دارای چند دریچه، به توان خارق‌العاده و باورنکردنی 1244 اسب بخار دست پیدا می‌کند. گیربکس هنسی ونم جی تی شش دنده بوده و به صورت دستی تعویض می‌شود. گفتنی است کمپانی هنسی، مدعی بیشینه سرعتی بالاتر از این اعداد برای ونم جی تی است. به عقیده سازنده، بیشینه سرعت این اتومبیل چیزی بالغ بر 278 مایل بر ساعت (447 کیلومتر بر ساعت) است که به خاطر عدم وجود یک محل آزمایش صاف و مستقیم و همچنین ایده‌آل، نتیجه‌ای متفاوت از این عدد به دست می‌آید. هنسی با ادعای بیشینه سرعت 265 مایل بر ساعت (428 کیلومتر بر ساعت) برای ونم جی تی، محصول خود را به عنوان رده نخست سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ یاد کرده و رکورد کسب شده برای بوگاتی ویرون سوپر اسپورت را به 258 مایل بر سر ساعت (415 کیلومتر بر ساعت) محدود کرد. در نظر داشته باشید با بالا رفتن اعداد مربوط به بیشینه سرعت، رقابت بسیار نزدیک شده و همواره بر سر چند کیلومتر کمتر یا بیشتر بحث و جدال است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. koenigsegg : one کجاس په؟

    • حق با شماست، Koenigsegg One:1 یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های تاریخ محسوب میشه، اما شاید چون تو مسابقه Nürburgring در سال 2016 به دلیل نقص فنی شدید و تصادف از دور مسابقات خارج شد، از این لیست هم حذف شده. عبارت “Koenigsegg One:1 2016 Nürburgring” رو در گوگل جستجو کنید و بعد عکس ها رو تماشا کنید.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید
    لیست کامله ولی اصلا به روز نیست .