بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی

معرفی بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی (بهمن 95)

همانطور که در مطلب معرفی بهترین گوشی های بالارده اندرویدی چینی به آن اشاره کردیم، کاربران در سراسر دنیا مدت‌ها است به گوشی های ساخت کمپانی‌های چینی روی بسیار خوشی نشان می‌دهند، چرا که آن‌ها علاوه بر حفظ قیمت پایین خود در مقایسه با محصولات دیگر کمپانی‌ها مثل گذشته، اکنون قدم‌های بزرگی در راستای نوآوری و خلاقیت برداشته‌اند. با رسیدن به ماه فوریه سال 2017 مصادف با بهمن سال 1395، بر آن شدیم تا برترین گوشی های امروز ساخت کمپانی‌های چینی را معرفی و بررسی کنیم. در مطلب گذشته کار را با پرچمداران گران قیمت چینی شروع کردیم و اکنون هر چه باشد نوبت به معرفی بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی رسیده است.

تعداد گوشی های میان رده اندرویدی چینی بیشتر از پرچمداران است

اگرچه اکنون پرچمداران خارق‌العاده‌ای از سوی کمپانی‌های چینی در بازار گوشی های اندرویدی عرضه شده‌اند، اما کمپانی‌های محبوبی همچون هواوی، رسیدن به مقام سوم فروش موبایل در دنیا را مدیون سرمایه‌گذاری و تمرکز بالا در بازار میان‌ رده‌ها است، به طوری که در یک مدت زمان کوتاه سبب شدند تا کاربران زیادی صاحب یک گوشی هوشمند شوند. با توجه به همین موضوع می‌توان گفت تعداد گوشی های میان رده اندرویدی چینی بیشتر از پرچمداران آن است. در این قسمت به معرفی هشت گوشی از کمپانی‌های مختلف چینی در بازار میان رده‌ها با حدود قیمت 400 دلار می‌پردازیم.

OnePlus 3T

قیمت : 440 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
16 مگاپیکسل
16 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 821
دو پردازنده دو هسته‌ای
رم: 6 گیگابایتبهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی
باتری: 3400 میلی آمپر
حافظه: 64 یا 128 گیگابایت
مزایا
  • دوربین پشتی و جلویی 16 مگاپیکسلی
  • سخت افزار قدرتمند به همراه 6 گیگابایت حافظه رم
معایب
  • وجود مشکلات عدیده در رابط کاربری اعم از کندی در پاسخ صفحه نمایش به دستور کاربر

وان پلاس 3 تی (OnePlus 3T) را حقیقتا باید نخستین گوشی کمپانی چینی وان پلاس دانست که ایرادات محصولات پیشین را پشت سر گذاشته و بسیار موفق ظاهر شده است، به طوری که به نظر می‌رسد وان پلاس تمامی تجربه کوتاه چند ساله اخیر و البته نه چندان موفق خود را جمع کرده و همه درس‌های گرفته از آن‌ها را در این گوشی پیاده کرده است. اگرچه وان پلاس 3 تی تنها یکی از بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی بوده و ویژگی منحصربه‌فردی را در مقایسه با دیگر محصولات ارائه نمی‌کند، اما از نظر برخی کاربران مشخصات سخت افزاری و همچنین عملکرد سریع آن بسیار بیشتر از مبلغ تعیین‌شده برای آن می‌ارزند.

استفاده از چیپست اسنپدراگون 821 (Snapdragon 821) در کنار 6 گیگابایت حافظه رم، مشخصه‌ای نیست که در بین گوشی های میان رده اندرویدی چینی و همچنین دیگر میان رده‌های دنیا متداول باشند و درست به همین دلیل است که وان پلاس 3 تی اکنون تبدیل به یکی از بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی شده است. اگر کاربری عاشق عکاسی، مخصوصا عکاسی سلفی باشد، به لطف وجود دو سنسور 16 مگاپیکسلی هم در پشت و هم در جلوی گوشی، وان پلاس 3 تی مجددا بهترین میان رده برای انتخاب خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این گوشی می‌توانید از مطالب زیر استفاده کنید.

Huawei P9

قیمت : 450 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
12 مگاپیکسل(دوگانه)
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانHiSilicon Kirin 955
دو پردازنده چهار هسته‌ای
رم: 3 یا 4 گیگابایتبهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 یا 64 گیگابایت
مزایا
  • استفاده از دوربین دوگانه در پشت دستگاه
  • طراحی زیبا و بی‌نظیر
معایب
  • رابط کاربری پیچیده

هواوی دیگر با قرار گرفتن در رده سومی فروش موبایل در دنیا، کاملا همانند کمپانی‌های بزرگ بالا دست خود یعنی سامسونگ و اپل عمل می‌کند. به عنوان نمونه شاهدیم که این کمپانی اکنون پرچمداران خود را در دو سری مختلف یعنی سری میت و سری پی و همچنین گوشی های لوکس خود را تحت یک برند جداگانه یعنی آنر عرضه می‌کند. سال گذشته شاهد عرضه دو پرچمدار قدرتمند از هر دو سری میت و پی از سوی هواوی بودیم، پرچمدارانی که هر دو در یک ویژگی بسیار مهم و جذاب یکسان بودند.

به نظر می‌رسد اکنون کمپانی‌های چینی تمرکز خاصی را بر روی بخش دوربین محصولات خود قرار داده‌اند. به عنوان نمونه، دو پرچمدار هواوی در سال 2016 به دوربین دوگانه مهندسی‌شده توسط شرکت بزرگ لیکا (Leica) مجهز شدند. نخستین گوشی شامل این ویژگی هوای پی 9 (Huawei P9) نام دارد که به جرات یکی از تاثیرگذارترین گوشی های هوشمند اندرویدی در سال 2016 محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید همانند گذشته، مرز میان دسته‌های مختلف گوشی های هوشمند مشخص نیست و به همین دلیل به جای قراردادن هواوی پی 9 در بین بالارده‌ها، آن را در لیست بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی آورده‌ایم.

در بخش طراحی، همواره از هواوی پی 9 به عنوان یک شاهکار یاد کرده‌ایم که در دست نگه داشتن آن به لطف استفاده از بدنه فلزی بسیار لذت بخش است. به عنوان یکی از معایب آن همچون دیگر پرچمدار هواوی یعنی میت 9، باید به پیچیدگی رابط کاربری جدید اشاره کرد که عادت‌کردن به استفاده از آن مدت زمانی طول می‌کشد. به لطف استفاده از دیافراگم فوق‌العاده گسترده f/1.1، می‌توان تصاویر فوق‌العاده‌ای با این گوشی گرفت، هر چند از نظر برخی از کاربران طراحی دوگانه و حتی دست‌داشتن لیکا در مهندسی دوربین، تغییر آن‌چنان محسوسی در کیفیت تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین هواوی پی 9 ایجاد نکرده‌اند. گفتنی است مدل بالاتر این گوشی هواوی پی 9 پلاس (Huawei P9 Plus) نام دارد که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن صفحه نمایشی بزرگتر اشاره کرد.

Honor 8

قیمت : 400 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.2 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
12 مگاپیکسل(دوگانه)
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانHiSilicon Kirin 950
دو پردازنده چهار هسته‌ای
رم: 4 گیگابایتگوشی های میان رده اندرویدی چینی
باتری: 3000 میلی آمپر
حافظه: 32 یا 64 گیگابایت
مزایا
  • دوربین پشتی دوگانه 12 مگاپیکسلی
  • طراحی زیبا و شکیل
  • باتری قدرتمند
معایب
  • رابط کاربری پیچیده

طراحی ظریف و استفاده از دوربین دوگانه ویژگی‌هایی هستند که هواوی مدتی است از آن‌ها استفاده کرده و به این ترتیب کاربران زیادی را به سمت خود متمایل کرده است. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، هواوی اکنون گوشی های لوکس خود را اکثرا تحت یک برند جداگانه با نام آنر عرضه می‌کند، برندی که آنر 8 (Honor 8) را اکنون باید پرچمدار آن دانست. استفاده از بدنه شیشه‌ای در چهارچوب یک قاب فلزی، چهره بسیار شکیلی به آنر 8 همانند دیگر گوشی های آنر بخشیده است. دوربین دوگانه این گوشی که در مجموع تصاویری با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت می‌کند، در عمل همانند دیگر دوربین‌های دوگانه کار می‌کند؛ یک سنسور به جمع‌آوری رنگ‌ها و سنسور دیگر به جمع‌آوری نور از محیط می‌پردازد تا در ادامه نتایج ثبت‌شده از این دو بعد از ادغام با یکدیگر، کیفیت به مراتب بهتری در مقایسه با عکاسی با تک لنز داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های مثال‌زدنی آنر 8 را باید باتری 3 هزار میلی‌آمپرساعتی آن دانست که در تست‌های انجام شده، در زمان استفاده مداوم تا حدود 9 ساعت دستگاه را سرپا نگه می‌داشت. مجددا ممکن است عادت به استفاده از رابط کاربری آنر 8 کمی زمانبر باشد، اما بعد از استفاده، ستایش هر کاربر را در پی خواهد داشت. برای اطلاع از دیگر جزییات آنر 8 از مطلب زیر استفاده کنید.

ZTE Axon 7 | 7 Mini

قیمت : 300 | 400 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

2560×1440 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
20 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 820
دو پردازنده دو هسته‌ای
رم: 4 گیگابایتگوشی های میان رده اندرویدی چینی
باتری: 3250 میلی آمپر
حافظه: 64 گیگابایت
مزایا
  • صفحه نمایش فوق‌العاده کیو اچ‌دی
  • مشخصات سخت افزاری قدرتمند به نسبت قیمت گوشی
معایب
  • رابط کاربری پیچیده
  • کیفیت پایین دوربین در مقایسه با بازه رزولوشن آن

برخلاف دیگر کمپانی‌های چینی، شرکت زد تی ای علاقه خاصی به بازار ایالات متحده آمریکا نشان داده است. این شرکت در سال گذشته دو گوشی به بازار آمریکا عرضه کرد؛ زد تی ای اکسون 7 (ZTE Axon 7 ) با اندازه صفحه نمایش 5.5 اینچ و مدل کوچکتر یعنی زد تی ای اکسون 7 مینی (ZTE Axon 7 Mini) با اندازه صفحه نمایش 5.2 اینچ، گوشی‌ های بسیار زیبایی هستند که در سال گذشته بعد از عرضه، با استقبال خوب کاربران مواجه شدند. قیمت زد تی ای اکسون 7 در برابر مشخصات سخت افزاری آن شدیدا مناسب است. به عنوان نمونه، به لطف وجود زد تی ای اکسون 7 توانستیم تا در بین بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی نام یک محصول دارای صفحه نمایش کیو اچ‌دی (رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل) را بیاوریم، بازه رزولوشنی که حتی در برخی پرچمداران نیز مشاهده نمی‌شود.

استفاده از چیپست اسنپدراگون 820 (Snapdragon 820) به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی، یک گوشی همه چیز تمام از زد تی ای اکسون 7 ساخته است. نسخه مینی آن نیز به قیمت 300 دلار فروخته می‌شود که مجددا نسبت به مشخصات سخت افزاری خود بسیار ارزشمند است. اگر در زمان جستجو به منظور انتخاب از بین بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی به یکی از دو مدل زد تی ای اکسون 7 رسیده‌اید، بهتر است تا نکات مهمی را در نظر داشته باشید. نخست اینکه همانند بسیاری دیگر از گوشی های چینی، ممکن است عادت به استفاده از رابط کاربری زد تی ای اکسون 7 و اکسون 7 مینی کمی زمانبر و در ابتدا مشکل باشد. نکته دوم به دوربین گوشی مربوط می‌شود که با وجود استفاده از یک سنسور 20 مگاپیکسلی، در مقایسه با بسیاری دیگر از گوشی ها همچون وان پلاس 3 تی، عملکرد و کیفیت پایینتری دارد.

LeEco Le Pro 3

قیمت : 400 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
16 مگاپیکسل
8 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 821
دو پردازنده دو هسته‌ای
رم: 4 یا 6 گیگابایتبهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی
باتری: 4070 میلی آمپر
حافظه: 64 یا 128 گیگابایت
مزایا
  • باتری غول‌پیکر برای نیرودهی چندین و چند روزه
  • سخت افزار قدرتمند به همراه 6 گیگابایت حافظه رم
  • قیمت فوق‌العاده مناسب
معایب
  • عدم امکان استفاده از جک صوتی 3.5 میلی‌متری

لی اکو لی پرو 3 (LeEco Le Pro 3) را باید به عنوان نتفلیکس (Netflix) چین خطاب کرد، با این تفاوت که چند سال بیشتر از آغاز به کار آن نگذشته و همچنین بسیاری از سخت افزارهای مورد نیاز محصولاتش را خود تولید می‌کند. این گوشی را باید نخستین حضور کمپانی لی اکو در بازار ایالات متحده آمریکا دانست، حضوری که بسیار قدرتمند و تاثیرگذار بوده است. در بین بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی ، لی اکو لی پرو 3 را باید یکی از محصولات انگشت‌شماری دانست که ارزش بسیار بسیار بالایی در مقایسه با قیمت 400 دلاری خود دارد. علاوه بر مشخصات سخت افزاری، هر کاربر طراحی زیبا و شکیل لی اکو لی پرو 3 را تحسین می‌کند.

استفاده از چیپست پرهیاهوی اسنپدراگون 821، 6 گیگابایت حافظه رم و همچنین ظرفیت داخلی 64 گیگابایتی، لی اکو لی پرو 3 را تبدیل به یکی از بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی کرده است. در نظر داشته باشید در لی اکو لی پرو 3 از پشتیبانی از جک استاندارد 3.5 میلی‌متری خبری نیست، به این معنی که برای گوش‌دادن به موسیقی و دیگر اعمال این‌چنینی، ناچارید تا از یو اس بی نسخه سی (USB Type-C) و مبدل‌های آن استفاده کنید.

Xiaomi Mi 5s | Mi 5s Plus

قیمت : 400 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.15 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
12 مگاپیکسل
4 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانQualcomm Snapdragon 821
دو پردازنده دو هسته‌ای
رم: 3 یا 4 گیگابایتبهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی
باتری: 3200 میلی آمپر
حافظه: 64 یا 128 گیگابایت
مزایا
  • قیمت مناسب در مقایسه با سخت افزار ارائه شده
معایب
  • وجود محدودیت برای استفاده از گوشی در شبکه 4G در تمامی مناطق

شیائومی را حقیقتا باید جزو نوابغ چینی دانست که طی چند سال اخیر، در دنیای گوشی های هوشمند بسیار خوش درخشیده است. اگرچه از شیائومی شاهد شاهکارهایی همچون می میکس (Mi Mix) و یا می نوت 2 (Mi Note 2) بوده‌ایم، اما قرار نیست تا همواره تمامی محصولات آن مخصوصا در بازار گوشی های میان رده اندرویدی چینی خوش بدرخشند. به عنوان نمونه برخی از محصولات این کمپانی با محدودیت پشتیبانی در شبکه 4G روبه‌رو هستند که کار با گوشی را برای کاربران در برخی مناطق دنیا سخت می‌کند. در هر صورت در بین محصولات شیائومی، می‌توان محصولات همچون می 5 اس (Mi 5s) و یا می 5 اس پلاس (Mi 5s Plus) را در دسته‌بندی گوشی های میان رده اندرویدی چینی پیدا کرد، محصولاتی که اگرچه در زمره بهترین قرار ندارند، اما کماکان در زمان مقایسه سخت افزار و قیمت تعیین‌شده، ارزشمند به نظر می‌رسند.

Meizu M3X

قیمت : 330 دلار

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان5.5 اینچ

1920×1080 پیکسل

گوشی موبایل تا 800 هزار تومان
12 مگاپیکسل
5 مگاپیکسل (جلو)
گوشی موبایل تا 800 هزار تومانMediatek Helio P20
دو پردازنده چهار هسته‌ای
رم: 3 یا 4 گیگابایتبهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی
باتری: 3200 میلی آمپر
حافظه: 32 یا 64 گیگابایت
مزایا
  • قیمت بسیار مناسب
معایب
  • عدم استفاده از یک رابط کاربری متداول

همانطور که در توضیحات مربوط به هواوی پی 9 نیز به آن اشاره کردیم، امروز مرز میان دسته‌بندی‌‌های گوشی های هوشمند رفته رفته کمتر و کمتر می‌شود. تا مدت‌ها قبل، گوشی میان رده به دستگاهی اطلاق می‌شد که از جمله مشخصه‌های آن حداکثر 2 گیگابایت رم بود، اما اکنون همانطور که با بررسی بهترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی متوجه شده‌اید، میان رده‌ها نیز همانند پرچمداران اغلب از حافظه رم 4 و یا حتی 6 گیگابایتی استفاده می‌کنند! به عنوان یکی ارزشمندترین گوشی های میان رده اندرویدی چینی می‌توان از میزو ام 3 ایکس (Meizu M3X) نام برد که علاوه بر داشتن مشخصات سخت افزاری مناسب در مقایسه با قیمت، به لطف قسمت پشتی شیشه‌ای و هیپنوتیزم‌کننده خود، انتخابی بسیار مناسب برای افراد خوش‌سلیقه محسوب می‌شود. گفتنی است میزو از سیستم عامل سفارشی‌سازی شده خود با نام فلایم (Flyme) که بر اساس اندروید بنا شده، در ام 3 ایکس استفاده کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. واقعا از نظر شما p9 میان رده س!!؟!؟!؟!؟؟

  2. آقا مگهHONOR 5X هم عضو موبایل های میان رده نیست
    پس چرا نذاشتیتش

  3. فقط Meizu M3X میان رده محسوب میشه

  4. برخلاف همیشه…
    اصلا خوب نبود

  5. من موندم شما به چی بالارده و به چی پرچمدار میگین!
    تک تک این گوشی ها بالا رده و پرچمدار هستن.
    فک کنم از نظر شما فقط آیفون و سامسونگ پرچمدار حساب میشن بقیه گوشی ها نه!

    • دوست عزیز اول متن، مطلب گوشی های بالارده رو لینک کردم و میبینید که اونجا 4 پرچمدار چینی رو معرفی کردیم. و اینکه داخل متن هم اشاره کردیم امروز مرز میان بالا رده و میان رده داره از بین میره. فقط چندتا حق انتخاب وجود داره برای بالا رده و به همین دلیل هم جدیدترین ها و بهترین ها انتخاب شدند. باز هم داخل متن اشاره شد که پی 9 یه پرچمداره، ولی خب در نهایت باید یک مورد انتخاب بشه و اون مورد هواوی میت 9 بود.
      از همه مهتر، مطلب ترجمه هست، ولی در کل ایرادی بهش وارد نیست.

  6. کم لطفی در حق هواوی و وان پلاس!
    اخه پی 9 و وان پلاس 3تی میان رده هیتن؟!!!