مقاومت گوشی آنر 6 ایکس

تماشا کنید: تست مقاومت گوشی آنر 6 ایکس در برابر خراشیدگی، خمیدگی و آتش!

بسیاری از کاربران، “Zack” را با کانالی در یوتیوب به اسم “JerryRigEverything” و ویدیوهایی که از مقاومت گوشی های مختلف منتشر می‌کند، می‌شناسند. بعد از بررسی مقاومت گوشی های ال جی وی 20 (LG V20) و گوگل پیکسل (Google Pixel)، باز هم Zack با یک ویدیوی جدید از تست مقاومت گوشی آنر 6 ایکس (Honor 6X) توجه کاربران را به خود جلب کرده است.

گوشی آنر 6 ایکس اواخر مهر ماه به صورت رسمی در چین معرفی شد و ویژگی‌های بسیار خوبی که این گوشی تقریبا 300 دلاری داشت، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. اما در تست Zack، تفاوتی میان محصول خوش‌ساخت شرکت آنر یا دردانه اهالی کوپرتینو نخواهد بود و همه سطوح دستگاه از نظر مقاومت در برابر خط و خش بررسی خواهد شد.

اما بخشی از نتایج تست مقاومت گوشی آنر 6 ایکس هستند:

  • آنر 6 ایکس همراه با یک محافظ صفحه نمایش، به آسانی خط می‌افتد. شاید بتوان دلیل چنین چیزی را عدم بهره‌گیری از پوشش گوریلا گلس (Gorilla Glass) در نظر گرفت. به هر صورت بهتر است کاربران از یک محافظ مناسب برای آن استفاده کنند. برای دوربین سلفی نیز از همین شیشه استفاده شده است.
  • قسمت خروجی صدای گوشی با جنس فلز، مقاومت بسیار بالایی در برابر خراش دارد. همچنین اندازه بسیار مناسب آن از نفوذ گرد و غبار جلوگیری می‌کند.
  • شیشه روی دوربین پشتی مقاومت بالاتری نسبت به دوربین سلفی دارد.
  • بخش پشتی و درگاه کارت حافظه و سیم کارت از جنس فلز هستند، در حالی‌که برای ساخت لبه‌های بالایی و پایینی گوشی از پلاستیک استفاده شده است. اگرچه پلاستیک اثر خراشیدگی را بیشتر از فلز حفظ می‌کند، اما به‌نظر هنگام افتادن مقاومت بیشتری نسبت به آن دارد. علاوه بر این، دکمه‌های گوشی نیز از جنس پلاستیک هستند.
  • برخلاف بسیاری از گوشی های هوشمند قبلی، سنسور اثر انگشت گوشی آنر 6 ایکس بعد از خراشیده شدن از کار افتاد.
  • مقاومت گوشی آنر 6 ایکس در تست خمیدگی چندان بالا نبود. عدم وجود نقاط محکم میان قاب پشتی و بدنه اصلی باعث شد تا بدنه این گوشی پیش از آسیب دیدن صفحه نمایش، شکسته شود! در قیاس با گوشی های دیگر، شاید نمایشگر ال سی دی آنر 6 ایکس شکننده باشد، اما با توجه به قیمت پایین این گوشی نمی‌توان انتظار بیشتری از آن داشت.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، مقاومت گوشی آنر 6 ایکس همانند پرچمدار‌ها بالا نیست و شاید برای محافظت از این گوشی در کنار یک محافظ صفحه نمایش، به یک قاب محافظ هم نیاز داشته باشید.

اگر سازندگان به دنبال ساخت یک گوشی محکم بودند، باید پنل پشتی را در چندین نقطه مختلف به فریم اصلی متصل می‌کردند. در این گوشی پیچ‌های زیادی دیده می‌شود که شاید بهتر بود برخی از آنها برای قسمت پشتی استفاده می‌شدند.

ویدیوی تست مقاومت گوشی آنر 6 ایکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*