ساخت آیفون های اپل در هند از اواسط اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود

ساخت آیفون های اپل در هند از اواسط اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود

از چند هفته‌ی پیش بود که گزارشاتی مبنی بر آغاز فعالیت مشترک جدید Wistron و اپل در کشور هند منتشر شد. این کمپانی که از بزرگترین‌ تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان قطعات سخت افزاری در کشور تایوان محسوب می‌شود، از سوی اپل فراخوانی شده است تا خطوط تولید و مونتاژ آیفون های این کمپانی در کشور هند را راه‌اندازی نماید.

در راستای همان گزارش، آقای Priyank Kharge که وزیر فناوری اطلاعات ایالت کارناتاکارای کشور هند محسوب می‌شود، مصاحبه‌ی جدیدی با خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ داشته و جزییات جدیدی از طرح بزرگ اپل را اعلام کرده است. حالا دیگر تصمیم اپل قطعی شده است و با تایید Priyank Kharge، پروژه‌ی ساخت و مونتاژ آیفون‌های این کمپانی در شهر بنگلور این ایالات که به نوعی پایتخت تکنولوژی کشور هند محسوب می‌شود، از اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۵) به طور رسمی آغاز خواهد شد.

آقای Kharge اعلام کرده است که تمام دیوایس‌ها و آیفون‌های اپل که داخل شهر بنگلور تولید می‌شوند، برای بازار داخلی این کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین او تاکید کرده که مقامات رسمی و ایالت کارناتاکارا نیز برای گسترش فعالیت‌ها و همکاری اپل با دیگر تولیدکنندگان داخلی به این کمپانی کمک خواهند کرد. در توییت زیر میبنید که این مقام رسمی از ورود اپل به خاک این کشور بسیار خوشحال است و آن را مایه‌ی رشد تکنولوژی و رونق گرفتن بازار قطعات این ایالت هندی می‌داند:

تصمیمات اپل برای تولید آیفون‌های خود در بنگلور، باعث پرورش دادن اکوسیستم و گسترش تکنولوژی‌های روز جهان و افزایش فعالیت‌ها و ساختار تامین‌کنندگان داخلی این ایالت خواهد شد.

— Priyank Kharge (@PriyankKharge) February 2, 2017

گفتنی است که مقامات اپل مدت‌هاست که با دولت کشور هند در حال رایزنی هستند تا با ورود گسترده به کشور هند، علاوه بر این که باعث رونق گرفتن بازار گوشی های هوشمند و موسسات فعال دنیای تکنولوژی در این کشور شود، سود مناسبی را نیز از یکی از بزرگترین بازارهای محصولات الکترونیکی هوشمند برای خود به ارمغان بیاورد. مقامات این برند کوپرتینویی چندی است که تقاضای معافیت مالیاتی به مدت ۱۵ سال را نیز تقدیم مقامات این کشور کرده‌اند و در حال حاضر این موضوع در دست بررسی قرار دارد.

اپل شدیدا به دنبال افزایش سهم خود از بازار هند

ساخت آیفون های اپل در هند از اواسط اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود

اپل به دو دلیل سهم بسیار کمی در بازار گوشی‌های هوشمند فروخته شده در کشور هند دارد: اول این که کاربران این کشور عموما دارای توان اقتصادی پایینی هستند و آیفون های اپل زیادی برای آنها گران به نظر می‌رسد. دومین دلیل نیز این است که طبق قانون رسمی حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تا زمانی که اپل تولید بخشی از اسمارت فون‌های خود را به داخل خاک این کشور منتقل نکند، نمی‌تواند به تاسیس اپل استور و خرده‌فروشی‌های رسمی اقدام نماید و فروش محصولات این کمپانی در فروشگاه‌های دیگر انجام می‌گیرد؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که تیم کوک و تیم مدیریت اپل به دنبال این باشند که هرچه سریع‌تر وارد بازار هند شوند و با اجرای طرح‌های تبلیغاتی و برنامه‌های ویژه در این کشور، کاربران هندی را برای خرید محصولات خود ترغیب کنند.

در سال ۲۰۱۶ اپل موفق شد که ۲.۵ میلیون واحد از آیفون‌های خود را در کشور هند به فروش برساند، اما با این حال نتوانست مقامی بهتر از دهمین برند پرفروش در بازار گوشی‌های هوشمند این کشور را به خود اختصاص دهد؛‌ در حال حاضر سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی بر بازار هند حکومت می‌کنند و مخصوصا مدل‌های ارزان‌قیمت این کمپانی‌ها طرفداران بسیار زیادی در بازار میلیاردی هند دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*