ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران را بشناسید

11. هیوندای توسان (Hyundai Tucson)

هیوندای توسان را می‌توان پرطرفدارترین و مشهورترین کراس اوور کامپکت در بازار ایران دانست که در سال 2007 توسط شرکت آسان موتور وارد کشورمان شد. این خودرو در سال 2004 بر پایه پلتفرم هیوندای النترا به بازار جهانی راه پیدا کرد و در سال 2006 یک نسخه فیس لیفت از آن معرفی شد. این خودرو با پیشرانه 2.7 لیتری سری میو به همراه گیربکس 4 سرعته خودکار در ایران عرضه شد و سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند نیز بر روی آن قرار گرفته است.

هیوندای توسان در حال حاضر یکی از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران است و با قیمت 72 الی 100 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این کراس اوور 4.3 متری، گزینه‌ی مناسبی برای استفاده‌های درون شهری و حتی خارج از شهر است و از نظر امکانات نیز کمبودی در آن دیده نمی‌شود. کیسه هوای جلو و جانبی، گرم‌کن صندلی جلو، تودوزی چرم، کروز کنترل، سنسور پارک در نمونه‌های 2008 به بالا و کسب 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی از جمله ویژگی‌های توسان به شمار می‌رود.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

12. نیسان قشقایی (Nissan Qashqai)

نیسان قشقایی خودرویی است که ارادت ژاپنی‌ها را نسبت به قدمت ایران اثبات می‌کند و حتی در برخی از کشورهای خارجی (به جز ژاپن و استرالیا) با همین نام به تولید می‌رسد. قشقایی در سال 2007 در خط تولید نیسان قرار گرفت و پیشرانه کم‌حجم 4 سیلندر بنزینی در آن استفاده شد.

نیسان قشقایی در سال 2009 با قدرت موتور 139 اسب بخار و گشتاور 198 نیوتن‌متر وارد ایران شد. جعبه دنده 6 سرعته خودکار به همراه سیستم چهار چرخ متحرک، شتاب صفر تا صد کیلومتر 11 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر برای این خودرو ارائه شده است. قشقایی با طول 4.3 متر و گیربکس CVT هیچ قابلیت آفرودی ندارد و تنها برای مصارف درون شهری مناسب خواهد بود. قیمت مدل 2009 تا 2011 این خودرو در بازار ایران در حدود 95 الی 115 میلیون تومان است.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

13. سوزوکی گرند ویتارا (Suzuki Grand Vitara)

سوزوکی گرندویتارا در واقع اولین کراس اووری بود که به صورت رسمی وارد بازار ایران شد. گرندویتارا در ابتدا با یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری و دو تیپ اتومات و دستی از سال 1386 به ایران آمد و سپس یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری نیز برای آن عرضه شد که می‌توانست با هیوندای توسان و کیا اسپورتیج رقابت کند. قدرت این پیشرانه 169 اسب بخار بود و با استفاده از گیربکس 5 سرعته خودکار، شتاب صفر تا صد آن به 12 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن به 11.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسید. این کراس اوور جمع و جور ژاپنی در حال حاضر یکی از پرفروش ترین و ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود. در حال حاضر، مدل 2 لیتری این خودرو با قیمت 60 میلیون تومان و مدل 2.4 لیتری آن با قیمت 135 میلیون تومان به فروش می‌رسید. نسخه‌های کارکرده سال 90 گرند ویتارا نیز به قیمت حدودی 100 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

14. سانگ یانگ اکتیون (Ssang Yong Actyon)

یکی دیگر از گزینه‌های موجود در بین ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران، خودروی کره‌ای سانگ یانگ اکتیون نام دارد. سانگ یانگ در ابتدا با خودروی موسو به بازار کشورمان راه پیدا کرد اما به دلیل محدودیت واردات قطعات چندان با موفقیت همراه نبود. پس از آن که فعالیت شرکت رامک خودرو در ایران اوج گرفت، محصولات جدیدتری از این کمپانی کره‌ای به کشورمان وارد شد که اکتیون یکی از آن‌ها بود. این SUV کامپکت از قابلیت فنی خوبی بهره می‌برد اما ظاهر و طراحی چندان جذابی نداشت؛ با این وجود قابلیت‌های خارج از جاده در کنار وضعیت مناسب برای استفاده درون شهری، آن را به یک خودروی با کارکرد خوب تبدیل کرد.

سانگ یانگ اکتیون از پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 2.3 لیتر و قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 214 نیوتن‌متر برخوردار است که این میزان قدرت توسط گیربکس 6 دنده تیپ ترونیک به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. سیستم چهار چرخ متحرک، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی (HDC)، پایداری الکترونیکی ESP و ترمز ضد قفل ABS، عملکرد مناسبی را برای اکتیون فراهم می‌کند.

هم‌اکنون سانگ یانگ اکتیون مدل 2011 و 2012 با قیمت 90 الی 95 میلیون تومان و مدل فیس لیفت 2013 آن نیز با قیمت 100 الی 130 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

15. سانگ یانگ کوراندو جدید (Ssang Yong New Korando)

نسل اول سانگ یانگ کوراندو بر پایه جیپ CJ7 و در دهه 80 میلادی تولید می‌شد و اصلا خودروی موفقی نبود. نسل دوم این خودرو نیز یک کپی الهام گرفته از محصولات جیپ در دهه 90 میلادی بود که تولید آن تا سال 2006 ادامه پیدا کرد و با دو پیشرانه 4 و 6 سیلندر مرسدس بنز آلمان به بازار ایران راه پیدا کرد. نسل سوم کوراندو هم در سال 2010 میلادی روانه‌ی بازار شد و این بار حتی کلاس آن نیز تغییر کرد و به یک کراس اوور کامپکت تمام عیار تبدیل شد. چهره‌ی مدرن و استفاده از پیشرانه‌ی اختصاصی سانگ یانگ از جمله موفقیت‌های کوراندو جدید به شمار می‌رفت.

گروه رامک خودرو به عنوان نماینده رسمی محصولات سانگ یانگ کره در ایران از چند ماه پیش فروش این خودرو را در کشورمان آغاز کرده است. نسل جدید کوراندو با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری و قدرت 149 اسب بخار و همچنین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به همراه سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند در بازار عرضه می‌شود. طراحی جذاب کابین به همراه تنظیم برقی صندلی جلو، اینترفیس غربیلک، گرم‌کن صندلی‌ها و پشت آمپرهای LED از جمله ویژگی‌های سانگ یانگ کوراندو جدید است. کوراندو مدل 2017 تیپ فول با قیمت 136 میلیون تومان (بدون مالیات) توسط شرکت رامک خودرو پیش فروش می‌شود.

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*