گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7

معرفی بهترین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7

واقعیت این است که بدون طرفداری از برندی خاص، بعد از معرفی گلکسی نوت 7 (Galaxy Note 7) تمامی کاربران این شاهکار سامسونگ را تحسین کردند. سامسونگ آمال و آرزوهای زیادی را در گلکسی نوت 7 دنبال می‌کرد، اهدافی که با استقبال جهانی از این گوشی تنها بعد رونمایی از آن کاملا دست یافتنی بودند. هیچ چیز، جای خالی این گوشی را در دنیای تکنولوژی پر نمی‌کند، اما در هر صورت شاید بتوان با استفاده از گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 برای یک سال آینده، تا زمان عرضه محصول بعدی از سری نوت و البته حاوی تمامی خصیصه‌های این گوشی بدون ایراد باتری آن، منتظر ماند.

گلکسی نوت 7 ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی داشت، به همین دلیل یافتن گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 بسیار مشکل است. بهترین انتخاب‌ها شاید محصولاتی از بین پرچمداران خود سامسونگ باشند، اما خوشبختانه گوگل نیز در سال گذشته محصولی را ارائه کرد که از بسیاری جهات لیاقت قرارگیری در بین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 را دارد.

نسخه های مختلف گوشی گلکسی اس 8 بهترین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 محسوب می‌شوند

گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7اگرچه هنوز گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و یا احتمالا گوشی های سری گلکسی اس 8 معرفی نشده و حتی اطلاعات دقیق و رسمی درباره مشخصات آن (ها) در دسترس نیست، اما می‌دانیم که پرچمدار بی‌چون و چرای بعدی سامسونگ بوده و به زودی معرفی خواهد شد. احتمال دارد تا سامسونگ معرفی بهترین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 را به تعویق انداخته و به جای حضور در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا در ماه آینده میلادی، یک مراسم دیگر را به صورت رسمی در ماه مارس (فروردین ماه سال بعد) برای معرفی سری گلکسی اس 8 ترتیب دهد. در صورت به حقیقت پیوستن این موضوع، خبری از معرفی گلکسی اس 8 در نمایشگاه MWC 2017 نیست.

سامسونگ در چند سال اخیر، همیشه نسل به نسل در پرچمداران خود از سری S و همچنین سری Note تغییرات عمده‌ای را اعمال کرده است، تغییراتی که با رونمایی از گلکسی نوت 7 به اوج خود رسیده و با شیبی بسیار زیاد نسبت به قبل صعود کردند. از طرفی بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ از این موضوع به عقب برگشته و از چندین و چند تغییر خاص و منحصربه‌فرد به کار رفته در گلکسی نوت 7 دست بکشد. از طرفی دیگر بعد از شکست‌خوردن این گوشی و متوقف‌شدن خط تولید آن، نظر تمامی کاربران نسبت به گوشی های سری نوت عوض شد و پروپاقرص‌ترین طرفداران این سری، برای حفظ امنیت جانی خود به دنبال گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 رفتند! با توجه به همین موضوع احتمال می‌رود تا گلکسی اس 8 یک گوشی فوق تکنولوژیک باشد، بلکه بتواند نظر کاربران را جلب کرده و رابطه میان سامسونگ و آن‌ها را ترمیم کند.

گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7بر اساس شایعات بسیار زیادی که تاکنون شنیده‌ایم، گوشی گلکسی اس 8 دارای صفحه نمایش خمیده و همچنین بدون لبه و کنار بوده و در اندازه‌ای بزرگتر نسبت به قبل ارائه می‌شود. همچنین شایعاتی مبنی بر وجود اس پن (SPen) در گلکسی اس 8 شنیده می‌شود، خصیصه‌ای که همگان گوشی های سری نوت را با آن شناخته و یکی از چند دلیل اصلی پرطرفدار شدن سری نوت محسوب می‌شود.

در نظر داشته باشید همانند دیگر پرچمداران، مخصوصا پرچمداران پیشین سامسونگ، بازار شایعات برای گلکسی اس 8 شدیدا داغ بوده و به همین دلیل نمی‌توان هیچ یک از حرف‌های شنیده‌شده را به طور کامل قبول کرد، اما تجربه نشان داده از کنار هر شایعه نیز نمی‌توان به سادگی عبور کرد و آن را نادیده گرفت. پرواضح است که یکی از تلاش‌های اصلی سامسونگ برای ارائه گلکسی اس 8 به بهترین وجه ممکن، جبران مشکلات پیش آمده توسط آخرین گوشی سری نوت است، پس طبیعی است تا گوشی و یا گوشی های گلکسی اس 8 را لایق‌ترین و بهترین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 بدانیم. اگر تاکنون توانسته‌اید دوری گلکسی نوت 7 را تحمل کنید، نهایتا یک یا دو ماه دیگر را نیز برای مشاهده بهترین جایگزین آن منتظر بمانید.

گلکسی نوت 5

گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7همانطور که می‌دانید، هیچوقت خبری از محصولی با نام گلکسی نوت 6 نبود و سامسونگ بعد از ارائه گلکسی نوت 5 (Galaxy Note 5) در سال 2015، با جهش دو شماره‌ای گلکسی نوت 7 را در سال 2016 معرفی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، با ارائه گوشی گلکسی نوت 7 از قیمت این گوشی کاسته شد، اما بعد از توقف تولید آن، از آنجایی که مشخص شد گلکسی نوت 5 حداقل تا یک سال دیگر همچنان پرچمدار سری نوت باقی خواهد ماند، قیمت آن حتی نسبت به قبل نیز افزایش یافت. در هر صورت با قبول پرداخت هزینه گزاف گلکسی نوت 5، می‌توانید دومین گزینه مناسب در بین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 را تهیه کنید.

گلکسی نوت 5 را باید محصولی دانست که حداقل تا چند سال آینده به هیچ عنوان از رده خارج نشده و تا مدت‌ها در رده‌های بالایی گوشی های اندرویدی باقی خواهد ماند. طراحی زیبا و اندازه مناسب آن، صفحه نمایش فوق تکنولوژیک دارای کیفیت، رزولوشن و تراکم پیکسلی فوق‌العاده و بی‌رقیب و استفاده از جدیدترین امکانات منحصر‌به‌فرد گوشی های سری نوت (البته تا پیش از گلکسی نوت 7)، یک گوشی همه چیز تمام از گلکسی نوت 5 می‌سازند. البته، همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، بهترین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 نیز جای آن را به طور کامل نخواهند گرفت.

حتی نزدیکترین گوشی به آن در سری نوت یعنی گلکسی نوت 5 نیز از داشتن ویژگی‌هایی همچون صفحه نمایش خمیده، اسکنر عنبیه چشم، میانبرهای GIF، مقاومت در برابر آب و مخصوصا ویژگی‌های کاملا جدید SPen محروم است، ویژگی‌هایی که تجمیع آن‌ها، متفاوت‌شدن گلکسی نوت 5 را سبب شدند. امکان استفاده از کارت حافظه جانبی و همچنین یو اس بی نسخه سی (USB Type-C) را باید از جمله اتصالات و قابلیت‌های دیگری دانست که خبری از آن‌ها در گلکسی نوت 5 نیست.

گلکسی اس 7 اج

گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، بهترین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 در خود خانواده سامسونگ و در بین پرچمداران کنونی آن قرار دارند. واقعیت این است که هیچگونه طرفداری خاصی از سامسونگ وجود ندارد و به دلیل نحوه طراحی خاص سامسونگ، گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 به استثنای یک مورد تنها در همین خانواده یافت می‌شوند. به عنوان نمونه برای کاربرانی که در بین ویژگی‌های گلکسی نوت 7 صفحه نمایش خمیده آن را بیش از بقیه موارد پسندیده‌اند، بهترین گزینه موجود گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 edge) است.

سامسونگ بعد از توقف خط تولید آخرین گوشی سری نوت، برای از دست ندادن بازار و زنده نگه داشتن پرچمدار کنونی خود به دلیل وقفه پیش آمده در زمان مقرر عرضه یک پرچمدار جدید، تمرکز خاصی را بر روی گوشی گلکسی اس 7 اج قرار داد. به عنوان نمونه رنگ‌های شاد و بسیار جذاب تازه‌ای را برای گلکسی اس 7 اج عرضه کرد تا به این وسیله توجه هر کاربر با هر سلیقه‌ای را به خود جلب کند.

دیگر محصول ارزشمند در بین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7، گلکسی اس 7 اج است که اکثر قابلیت‌های نرم افزاری این گوشی را داشته و در زیبایی و سبک طراحی چیزی از آن کم ندارد، به استثنای اینکه خبری از SPen در آن نیست. صفحه نمایش فوق‌العاده با کیفیت بزرگ، مقاوت در برابر آب، قابلیت شارژ سریع بی‌سیم و دوربین بدون رقیب گلکسی اس 7 اج در کنار عملکرد سخت افزاری بدون ایراد را باید از جمله ویژگی‌هایی دانست که این محصول را تبدیل به یکی از بهترین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 کرده‌اند. در نظر داشته باشید قیمت این گوشی آن‌چنان از گلکسی نوت 7 پایین‌تر نبوده و تنها 60 دلار از گلکسی نوت 7 با قیمت 850 دلار پایین‌تر است. پس توصیه می‌کنیم یا در یک حراجی این گوشی را تهیه کرده و یا تا زمان معرفی محصول بعدی سری نوت منتظر بمانید.

گوگل پیکسل ایکس ال

گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) را باید تنها محصول خارج از خانواده سامسونگ دانست که جایی در بین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 برای خود پیدا کرده است. اگرچه این گوشی از بسیاری لحاظ فاصله قابل توجهی با گلکسی نوت 7 و امکانات منحصربه‌فرد آن دارد، اما برای آن دسته از کاربرانی که به گلکسی نوت 7 تنها به چشم پرچمدار جدید اندروید (بدون موشکافی امکانات آن) نگاه می‌کردند، انتخابی فوق‌العاده مناسب است. سیستم عامل اندروید که اکنون به طور تمام و کمال در دست گوگل قرار داد، به بهترین وجه ممکن در گوشی های ساخت دست همین شرکت پیاده می‌شود.

در بین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 ، با انتخاب گوگل پیکسل ایکس ال می‌بایست از بسیاری از امکانات منحصربه‌فرد آن همچون قلم و تمامی امکانات آن، افزایش حافظه با کارت حافظه جانبی و همچنین مقاومت در برابر آب چشم‌پوشی کنید. اما با انتخاب گوگل پیکسل ایکس ال در مقابل چه چیزهایی به دست می‌آورید؟ دوربین فوق‌العاده قدرتمند، بهترین نسخه و رابط کاربری سیستم عامل اندروید، پورت یو اس بی نسخه سی، دستیار گوگل و باتری قدرتمند و عملکرد بی‌نقص سخت افزاری را باید از جمله مواردی دانست که با خرید گوگل پیکسل ایکس ال به کاربران اعطا می‌شوند.

همچنین اگر از جمله طرفداران دنیای واقعیت مجازی بوده و قصد داشتید تا گلکسی نوت 7 را به امید همکاری بی‌نظیر آن با هدست گیر وی آر (Gear VR) خریداری کنید، می‌توانید با استفاده از گوگل پیکسل ایکس ال و همچنین هدست واقعیت مجازی گوگل دی دریم (Google Daydream) نیز یک تیم خوب برای پخش محتواهای دنیای واقعیت مجازی شکل دهید.

همانطور که در ابتدای این بخش نیز به آن اشاره کردیم، در بین گوشی های جایگزین گلکسی نوت 7 ، گوگل پیکسل ایکس ال تنها زمانی بهترین گزینه محسوب می‌شود که کاربر بین دو خصیصه مهم گلکسی نوت 7، “بهترین اندرویدی بازار بودن” را به “بهترین گوشی سری نوت بودن” ترجیح داده و نکته جذاب گلکسی نوت 7 برای وی، پرچمداریش در دنیای اندروید باشد. همچنین در نظر داشته باشید اگرچه گوشی های دیگری نیز همچون ال جی استایلوس 3 (LG Stylus 3) داری ویژگی منحصربه‌فرد سری نوت یعنی قلم هستند، اما اکثرا میان رده بوده و استحقاق مقایسه‌شدن با گلکسی نوت 7 را ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه