گوگل شایعات مربوط به توقف تولید گوشی های پیکسل را تکذیب کرد

گوگل پیکسل (Google Pixel) و مدل پیکسل ایکس ال پرچمداران فعلی گوگل در دنیای گوشی های هوشمند محسوب می‌شوند و اتفاقا با وجود رابط کاربری روان و دوربین قدرتمندشان، در میان محبوب‌ترین گزینه‌های بازار اندروید نیز قرار گرفته‌اند. اما چندی پیش شایعاتی به میان آمد مبنی بر این که پروژه‌ی ساخت و توسعه‌ی گوشی های پیکسل لغو شده و این کمپانی دیگر قصد ندارد تولید آنها را ادامه دهد.

البته با توجه به این که تنها چند ماه از زمان عرضه‌ی این دو محصول به بازار می‌گذرد و آنها در همین مدت هم توانسته‌اند موفقیتی نسبی را در بحث فروش کسب کنند، لغو شدن تولیدشان کمی منطقی به نظر می‌رسد. خوشبختانه گوگل نیز همین موضع را تایید کرده و مسئولان این برند آمریکایی به تکذیب این خبر پرداخته‌اند.

اما ابتدا بیایید ببینیم شایعه‌ی لغو ساخت گوشی های پیکسل از کجا نشات گرفته است. چندی پیش یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی Reddit، پستی را منتشر کرد که در آن به بررسی یک ایمیل ارسال شده از سوی اپراتور مخابراتی کانادایی Telus برای یکی از مشتریانش می‌پرداخت. در آن ایمیل آمده است که بعد از سفارش یک گوشی گوگل پیکسل، آنها نتوانسته‌اند آن را در اختیار خریدار مورد نظر قرار دهند و دلیل آن هم توقف تولید این گوشی‌‌ها بوده است. متن این ایمیل را در زیر مشاهده خواهید کرد:

گوگل روند تولید گوشی های پیکسل را در آینده متوقف خواهد کرد و ما نیز موجودی جدیدی از این محصول را در انبارهایمان تحویل نخواهیم گرفت. به همین دلیل ما نمی‌توانیم سفارش شما برای خرید این محصول را به انجام برسانیم و بابت این موضوع، به نمایندگی از TELUS و گوگل از شما عذرخواهی می‌کنیم.

گوگل هیچ قصدی برای توقف تولید گوشی های پیکسل ندارد

اما با بالا گرفتن شایعات لغو تولید این محصول و دامن زدن خبرگزاری‌های مختلف به آن، گوگل به طور رسمی موضع خود را اعلام کرد و همانطور که در بیانیه‌ی زیر می‌خوانید، این شایعات را غیر واقعی دانست:

ما از حجم تقاضا و سفارش‌های گوشی گوگل پیکسل ایکس ال در کشور کانادا بسیار هیجان‌زده هستیم. در حال حاضر تمام موجودی انبارهای Telus از پیکسل ایکس ال به اتمام رسیده است. ما در حال حاضر با شرکای تجاری خود مشترکا کار می‌کنیم تا بار دیگر موجودی این انبارها را از کانال‌های خرده فروشی خود تامین کنیم و می‌توانیم این موضوع را قطعا تایید کنیم که تولید گوشی های پیکسل متوقف نشده است.

در همین حین جالب است بدانید که مسئولان اپراتور کانادایی TELUS نیز دقیقا چنین پیامی را منتشر کرده‌اند و از جانب خود وعده‌ داده‌اند که با همکاری مشترک با گوگل، در حال تامین موجودی مورد نیاز برای پاسخگویی به سفارش خریداران هستند و با تغییر کانا‌ل‌های خرده فروشی و منابع سخت افزاری خود، به زودی انبارهای خود را از این محصول تکمیل خواهند کرد. مقامات این شرکت در گفت و گو با خبرگزاری Android Central، سخنان گوگل مبنی بر عدم توقف تولید گوشی های پیکسل را تایید کرده‌اند و این عدم پاسخگویی به سفارشات را تنها به دلیل اتمام موجودی انبارهایشان می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*