بهترین ساعت های هوشمندی که می‌توانند جایگزین اپل واچ شوند

بهترین ساعت های هوشمندی که می‌توانند جایگزین اپل واچ شوند

اپل واچ (Apple Watch) که به عنوان تنها محصول مهم اپل در بازار گجت های پوشیدنی از آن نام برده می‌شود، محبوبیت بالایی در میان کاربران این برند کوپرتینویی پیدا کرده و فروش نسبتا مناسبی را نیز در بازار به دست آورده است. با وجود این که طراحی مربعی، کنترل ساده با یک چرخنده‌ی دیجیتالی و سیستم عامل اختصاصی واچ او اس این محصول برای بسیاری از طرفدارانش لذت‌بخش است، اما کاربران زیادی هم هستند که قصد تعویض اپل واچ خود و یا خرید یک محصول متفاوت را دارند و از این رو به سراغ برند‌های دیگر میروند.

در این مطلب در گجت نیوز قصد داریم جذاب‌ترین و بهترین ساعت‌های هوشمندی که می‌توانید جایگزین اپل واچ کنید و یا از همان ابتدا به سراغ خریدشان بروید را برایتان معرفی کنیم. این ساعت‌ها و گجت‌های پوشیدنی هوشمند دارای طراحی‌های نسبتا متفاوتی هستند و کارایی‌های مناسبی نسبت به قیمت و کلاس کاری خود ارائه می‌دهند. بنابراین اگر طی روزها و هفته‌های آینده قصد دارید یک اسمارت واچ جدید بخرید و نمی‌خواهید به سراغ اپل واچ بروید، پیشنهاد می‌کنیم این لیست را از دست ندهید:

 بهترین ساعت های هوشمند جایگزین اپل واچ

ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس 3 (Samsung Gear S3)

بهترین ساعت های هوشمندی که می‌توانند جایگزین اپل واچ شوند

اگر به بحث ظاهر و کیفیت آیتم‌های نمایش داده شده بر روی صفحه‌ی ساعت هوشمند خود اهمیت زیادی می‌دهید، سامسونگ گیر اس 3 می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای محصول اپل باشد. به خصوص از آنجا که تعداد زیادی از کاربران این روزها دارای یکی از محصولات داخل خانواده‌ی گوشی‌ها و تبلت‌های سری گلکسی سامسونگ در خانه‌ی خود هستند، این ساعت می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برایشان محسوب شود زیرا قابلیت استفاده از برخی از امکانات اختصاصی نظیر سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ پی، تنها از طریق جفت‌سازی این محصول با یکی از گوشی‌های سامسونگ امکان‌پذیر است.

اپل واچ دارای یک طراحی مینیمال بوده و به صورت ترکیبی از المان‌های مدرن و سنتی ساخته شده است، اما سامسونگ گیر اس 3 تقریبا همان ظاهر ساعت‌های مچی کلاسیک را تداعی میکند و نمایشگر دایره‌ای و نحوه‌ی قرار گرفتن بندها و دکمه‌های فیزیکی آن، تفاوت چندانی با ساعت‌های معمولی ندارد. ابعاد این محصول را ۴۹ میلی‌متر در ۴۶ میلی‌متر در ۱۲.۹ میلی‌متر ضخامت تشکیل می‌دهد و سامسونگ آن را در دو مدل Frontier و Classic به فروش می‌رساند؛ مدل Frontier دارای طراحی مدرن‌تر و تهاجمی‌تری است و برخی از قابلیت‌های جدید نظیر استفاده از شبکه‌ی اینترنت موبایل تنها بر روی این مدل وجود خواهد داشت.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که به سبب طراحی بزرگتر و ضخامت بیشتر سامسونگ گیر اس 3، ممکن است که این محصول در میان خانم‌ها طرفدار زیادی نداشته باشد و این دسته از کاربران با طراحی ظریف‌تر نسل قبلی یعنی گیر اس 2 بیشتر موافق خواهند بود. نکته‌ی جالب اینجاست که هر دو مدل اس 2 و اس 3 با قیمت یکسانی از سوی نمایندگی‌های رسمی خود سامسونگ به فروش می‌رسانند و از این حیث کاربران می‌توانند انتخاب راحت‌تری برای ظاهر و مشخصات مورد علاقه‌ی خود داشته باشند.

ساعت هوشمند هواوی واچ (Huawei Watch)

بهترین ساعت های هوشمندی که می‌توانند جایگزین اپل واچ شوند

هواوی اهداف بزرگی در سر دارد و با پیشرفت نجومی طی چند سال اخیر، از یک برند چینی با تولیدات محدود در داخل و بازار همسایه‌های آسیایی خود، حالا به جایی رسیده است که تهدیدی بزرگ بر سر راه اپل و سامسونگ محسوب می‌شود و مدیران این کمپانی قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ به برترین تولیدکننده‌ی گوشی های هوشمند در سراسر جهان تبدیل شوند. در عرضه‌ی ساعت های هوشمند نیز هواوی با محصولی به نام هواوی واچ وارد میدان شده است.

این ساعت که دارای قیمتی ۳۴۹ دلاری است، ظاهری بسیار نزدیک به ساعت‌های مچی کلاسیک دارد و اگر از قابلیت‌های هوشمند آن استفاده نکنید، کمتر کسی از اطرافیانتان قادر خواهد بود تفاوت این اسمارت واچ با یک ساعت مچی معمولی را تشخیص دهد. این محصول از سیستم عامل اندروید ویر برخوردار است و بنابراین اکثر قابلیت‌های نرم افزاری و امکاناتی نظیر دنبال‌ کردن حرکات ورزشی را در هواوی واچ نیز می‌توانید مشاهده کنید. البته یک نسخه‌ی جدیدتر از این ساعت هوشمند تحت عنوان احتمالی هواوی واچ ۲ قرار است به زودی عرضه شود که احتمالا آن مدل از ورژن جدید سیستم عامل مخصوص گجت‌های پوشیدنی گوگل یعنی اندروید ویر ۲.۰ پشتیبانی خواهد کرد.

این اتفاق به احتمال زیاد در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC 2017) که حدود یک ماه دیگر در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، عملی خواهد شد و خریداران علاقه‌مند به این محصول بهتر است که کمی دیگر نیز صبر کنند. کاهش قیمت هواوی واچ در صورت عرضه‌ی مدل جدید نیز محتمل است و بنابراین اگر قبل از خرید این گجت حدود یک ماه دیگر صبر کنید، ضرر نخواهید کرد.

ساعت هوشمند موتو 360 نسل دوم (Moto 360)

بهترین ساعت های هوشمندی که می‌توانند جایگزین اپل واچ شوند

ساعت‌های هوشمند موتورولا یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های بازار از حیث طراحی ظاهری هستند. صفحه نمایش فوق العاده باکیفیت ساعت هوشمند موتو 360 در نسل دوم آن نیز دیده می‌شود و یک صفحه‌ی دایره‌ای ظریف در کنار بندهایی که دقیقا مشابه ساعت‌های مچی کلاسیک بسته و محکم می‌شوند، طرفداران بی‌شماری را برای این محصول به ارمغان آورده است.

اسمارت واچ موتو 360 نسل دوم در دو سایز با اندازه‌های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری به فروش می‌رسد و خریداران با پرداخت قیمت ۲۹۹ دلاری آن قادر خواهند بود از امکانات جذابی نظیر عمر باتری بسیار مناسب و نمایشگر ال سی دی با قابلیت نمایش ساعت و نوتیفیکیشن‌ها در حالت همیشه روشن لذت ببرند.

با عرضه‌ی سیستم عامل اندروید ویر ۲.۰ ممکن است که این ساعت کمی از رده خارج به نظر برسد، اما موتورولا هنوز هیچ اظهار نظری درباره‌ی عرضه‌ی نسل جدید و یا ارائه‌ی به‌روزرسانی نرم افزاری جدید برای آن به میان نیاورده و بنابراین تصمیم گیری درباره‌ی خرید آن کمی سخت شده است.

دست بند سلامتی فیت بیت شارژ 2 (Fitbit Charge 2)

بهترین ساعت های هوشمندی که می‌توانند جایگزین اپل واچ شوند

کارشناسان زیادی در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی هوشمند توصیه می‌کنند که اگر هدفتان از خرید چنین گجت‌هایی، دنبال کردن حرکات ورزشی و استفاده از آنها در حین انجام ورزش‌های مختلف است، بهتر است که به سراغ دست بندهای سلامتی بروید و هزینه‌ی اضافه‌‌ای برای ساعت‌های هوشمند پرداخت نکنید. دست بند سلامتی فیت بیت شارژ 2 دقیقا یکی از محصولاتی است که می‌تواند انتظارات شما در این زمینه را برطرف کند و علاوه بر این که یک جایگزین مناسب برای خرید به جای اپل واچ محسوب می‌شود، قابلیت‌های متنوع زیادی دارد که آن را به یک خرید هوشمندانه تبدیل می‌کند.

امکان اندازه‌گیری ضربان قلب و ریتم آن در مقاطع مختلف، قابلیت نقشه‌یابی و جی پی اس داخلی، مقاومت کامل در برابر نفوذ آب و رطوبت هنگام شنا و در محیط‌های مرطوب، قابلیت‌ دریافت‌ نوتیفیکیشن‌های مربوط به تماس و پیام متنی و چندین نرم افزار مخصوص حرکات ورزشی و فعالیت‌های بدنی، از جمله قابلیت‌هایی هستند که شما با خرید دست بند سلامتی فیت بیت شارژ 2 با قیمت ۱۵۰ دلار به جای اپل واچ ۳۶۰ دلاری از آنها بهره‌مند خواهید شد.

البته یکی از محدودیت‌های بزرگ این دست بند سلامتی این است که نمایشگر آن برخلاف تاچ اسکرین اپل واچ و دیگر ساعت‌های هوشمند داخل این لیست، امکان نمایش محتوای چند رسانه‌ای را ندارد و به طور مثال نمی‌توانید نقشه‌ی گوگل و یا تصاویر خود را بر روی آن مشاهده کنید. بنابراین برای استفاده‌ی کامل از قابلیت‌های دست بند سلامتی فیت بیت شارژ 2 نیاز به یک گوشی هوشمند خواهید داشت و این نکته را هنگام خرید حتما مد نظر قرار دهید.

در ضمن بهتر است بدانید که فیت بیت مدل‌های دیگری از گجت‌های پوشیدنی خود را نظیر سری Blaze عرضه کرده که شباهت بیشتری نسبت به اپل واچ دارند، اما به سبب کیفیت ساخت و کارایی مناسب فیت بیت شارژ 2، تنها این مدل را در لیست امروز آورده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*