بازار تلفن همراه چین در تصاحب اوپو و هواوی قرار گرفت

بازار تلفن همراه چین در تصاحب اوپو و هواوی؛ اپل و شیائومی چهارم و پنجم

بر اساس گزارش منتشر شده از IDC (شرکت بین‌المللی اطلاعات)، کمپانی اوپو (Oppo) با پشت سر گذاشتن برندهای معتبری مانند هواوی (Huawei) و اپل (Apple) در صدر بازار تلفن همراه چین قرار دارد. این شرکت با ارسال 78.4 دستگاه گوشی هوشمند به فروشگاه‌ها در سال 2016 و کسب 16.8 درصد از سهم بازار تلفن همراه چین توانست به این رکورد دست یابد.

بازار تلفن همراه چین در تصاحب اوپو و هواوی قرار گرفت

هواوی و ویوو در رتبه‌های دوم و سوم بازار تلفن همراه چین قرار دارند

هواوی با ارسال 76.6 میلیون دستگاه موبایل و سهم 16.4 درصدی بازار در رتبه دوم قرار گرفته است. رتبه سوم نیز در اختیار کمپانی چینی ویوو (Vivo) قرار دارد؛ این شرکت با فرستادن 69.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند و تصاحب 14.8 درصد از سهم بازار تلفن همراه چین موفق به قرارگیری در این رتبه شده است. با نگاهی گذرا به آمار خواهیم دید سه شرکت اوپو ، هواوی و ویوو روی هم رفته نیمی از بازار بزرگ پهناورترین کشور آسیا و پرجمعیت‌ترین کشور جهان را در اختیار خود دارند.

نکته قابل توجه در این لیست، قرارگیری اپل و شیائومی (Xiaomi) در رتبه‌های چهارم و پنجم است؛ این دو کمپانی به ترتیب با 9.6 و 8.9 درصد از سهم بازار سال 2016 در این رتبه‌ها قرار گرفته‌اند. این در حالی است که با در نظر گرفتن آمار حمل و سهم بازار چین در سه‌ماهه چهارم سال 2016 نیز ترتیب چیدمان شرکت‌ها به همان صورت قبل است:

بازار تلفن همراه چین در تصاحب اوپو و هواوی قرار گرفت

در گزارش کمپانی بین‌المللی IDC آمده است:

افزایش وابستگی کاربران به نرم افزارهای موبایل باعث شد تا آنها به دنبال ارتقای گوشی های خود باشند. به همین دلیل، میزان فروش اسمارت فون ها در سه‌ماهه چهارم سال 2016 با رشد قابل توجهی مواجه شد. در شهرهای کوچک‌تر، تقاضاهای مشابهی به ثبت رسید که اوپو و ویوو توانستند گوشی های میان‌رده خود را بیشتر از بقیه رقبا در این شهرها به فروش برسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*