تراشه هلیو پی 25

تراشه هلیو پی 25 با قابلیت پشتیبانی از دوربین دوگانه توسط مدیاتک معرفی شد

ساعاتی پیش شرکت تایوانی مدیاتک به صورت رسمی از تراشه هلیو پی 25 (Mediatek Helio P25) رونمایی کرد. این چیپست میان رده با بهره‌گیری از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای، از سیستم دوربین دوگانه پشتیبانی می‌کند که در نتیجه آن، می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد تجهیز گوشی های ارزان قیمت به این سیستم نیز باشیم.

اولین‌بار اوایل مهر ماه بود که سازندگان به صورت رسمی از برنامه‌های خود برای عرضه این تراشه در کنار هلیو پی 20 (Helio P20) و هلیو ایکس 30 (Helio X30) سخن گفتند. اما به‌نظر هلیو پی 25 علاوه بر پشتیبانی از سیستم دوربین دوگانه، کیفیت عکس‌برداری در گوشی های موبایل را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد. همچنین این تراشه با پشتیبانی از تکنولوژی ذخیره انرژی، مصرف باتری تلفن های هوشمند را نیز کاهش می‌دهد.

تمرکز اصلی تراشه هلیو پی 25 بر روی عکاسی خواهد بود

همان‌طور که حدس می‌زنید، تمرکز اصلی سازندگان با ساخت تراشه هلیو پی 25 روی دوربین دستگاه بوده و از این پس کاربران می‌توانند ویدیوهای HDR را با پیش‌نمایش کامل مشاهده کنند. به‌علاوه امکان اضافه کردن افکت بوکه در کنار زمان کمتر برای فوکوس و ثبت تصاویر، از دیگر ویژگی‌های این تراشه قدرتمند به حساب می‌آیند. در مورد دوربین نیز هلیو پی 25 از یک سنسور 24 مگاپیکسلی یا دو سنسور 13 مگاپیکسلی برای حالت دوگانه پشتیبانی خواهد کرد.

هرچند نباید تصور کنید که میان رده بودن این تراشه از قدرت آن می‌کاهد؛ وجود هشت هسته‌ پردازشگر Cortex-A53 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Mali-T880 با کلاک 900 مگاهرتز، پردازش هر محتوایی را آسان می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این تراشه می‌توان به کاهش 25 درصدی مصرف برق به‌لطف فناوری ساخت 16 نانومتری و پشتیبانی از حداکثر 6 گیگابایت حافظه رم در کنار شبکه LTE اشاره کرد.

به‌گفته سازندگان، گوشی های هوشمند مجهز به تراشه هلیو پی 25 از سه ماهه اول سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*