برنامه پیام رسان واتس اپ

حالت تایید دو مرحله‌ای به برنامه پیام رسان واتس اپ اضافه شد

بعد از چندین ماه تلاش، روز گذشته توسعه‌دهندگان برنامه پیام رسان واتس اپ (WhatsApp) به صورت رسمی از اضافه شدن حالت تایید دو مرحله‌ای هویت کاربران به این مسنجر محبوب خبر دادند. درنتیجه، حالا یک لایه امنیتی جدید به این نرم افزار اضافه شده که بیش از پیش، امنیت کاربران را حفظ می‌کند.

حالت تایید دو مرحله‌ای به صورت پیش‌فرض در برنامه پیام رسان واتس اپ غیر فعال است

در حال حاضر این آپدیت جدید در اختیار تمامی کاربران اندروید، آی او اس و ویندوز قرار گرفته و کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) و از بخش مربوط به حساب کاربری (Accounts)، می‌توانند تایید دو مرحله‌ای (Two-step verification) را فعال کنند.

برای استفاده از این حالت کاربران باید یک کد 6 رقمی انتخاب کنند. بهتر است به جای استفاده از ارقام 1 تا 6 یا 6 تا 1، از ارقام پیچیده‌تری استفاده شود؛ اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دائما کلمات عبور را فراموش می‌کنند احتمالا چاره دیگری نخواهید داشت. در مرحله بعد کاربران با اضافه کردن ایمیلی شخصی می‌توانند در صورت فراموشی، کلمه عبور را بازیابی کنند. همچنین امکان ارسال ایمیل به واتس اپ و درخواست برای غیر فعال کردن حالت تایید دو مرحله‌ای نیز وجود خواهد داشت. شاید نیازی به گفتن نباشد، اما اگر ایمیلی با عنوان غیر فعال کردن این حالت جدید از سوی واتس اپ و بدون درخواست آن دریافت کردید، سریعا آن را حذف کنید چراکه احتمالا کسی به دنبال استفاده از شماره موبایل شما در برنامه پیام رسان واتس اپ است.

اضافه شدن این ویژگی جدید، امنیت کاربران را تا حد زیادی افزایش داده و هربار که بخواهید از شماره موبایل خود برای فعال کردن حساب کاربری استفاده کنید، کد 6 رقمی نیز باید وارد شد.

هم‌اکنون آخرین نسخه از برنامه پیام رسان واتس را می‌توانید از این لینک دریافت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*