درخواست ارائه پسوورد فیسبوک برای ورود به خاک آمریکا

درخواست ارائه پسورد فیسبوک برای ورود به خاک آمریکا

از این پس، به منظور افزایش امنیت مرزهای ایالات متحده، مهاجرانی که قصد ورود به خاک آمریکا را دارند، ابتدا می‌بایست پسورد اکانت های شبکه های اجتماعی خود را در اختیار مامورین مرزی قرار دهند! به بیانی دیگر، در صورت قطعی شدن این قانون، علاوه بر مدارک استاندارد مهاجرت، ارائه پسورد فیسبوک نیز یکی از ضرورت‌ها خواهد بود.

به گزارش NBC، دبیر سازمان امنیت ملی آمریکا، جان کلی (John Kelly) می‌گوید:

ما می‌خواهیم که با استفاده از پسوردهایشان، به شبکه‌های اجتماعی آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. چه کار می‌کنند؟ چه چیزی می‌گویند؟ اگر آن‌ها نمی‌خواهند که همکاری کنند، پس اجازه‌ی ورود به کشور را نیز نخواهند داشت.

همانطور که از پیام‌های پرزیدنت ترامپ نیز مشخص است، توییتر، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی می‌توانند اطلاعات زیادی را درباره‌ی یک فرد ارائه کنند. با این حال، درخواست ارائه پسورد فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی از مهاجران، یک قدم فراتر از بررسی‌های عادی است چراکه علاوه بر پست‌های منتشر شده، ماموران می‌توانند مخاطبان، پست‌های خصوصی و پیام‌های شخصی را نیز مشاهده کنند.

ارائه پسورد فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر، برای ورود به خاک آمریکا الزامی خواهد بود!

کلی می‌گوید که درخواست ارائه‌ی پسوردها، ایده‌ای است که دپارتمان امنیت ملی در حال بررسی آن است. گزینه‌ی دیگر، بررسی سوابق مالی مهاجران است.

البته در حال حاضر، برخی ماموران مرزی در حال بررسی پروفایل‌های فیسبوک هستند. یکی از وکیل‌های مهاجرتی در مصاحبه با Independent در ماه گذشته گفت که ماموران مرزی، اکانت فیسبوک کسانی که توسط دستور منع ورود ترامپ به حالت تعلیق درآمده‌اند را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در هفته‌ی گذشته، یکی از قاضیان فدرال، حکم تعلیق دستور منع مهاجرت ترامپ را صادر کرد که تمامی پناهندگان و مقیمان هفت کشور مسلمان را شامل می‌شد و همچنین باعث اعتراض بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی شده بود. در حال حاضر، سرنوشت دستور اجرایی منع ورود مهاجران در دست قاضی‌های فدرال است اما در روز چهارشنبه، ترامپ سیستم قضایی ایالات متحده را مورد سرزنش قرار داد و از دستور خود حمایت کرد. حال باید دید که آیا قانون ارائه پسورد فیسبوک نیز اجرایی خواهد شد یا خیر، اما به طور حتم ترامپ از این موضوع حمایت خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تجاوز به حریم شخصی افراد
    زیر پا گذاشتن حقوق بشر
    ایجاد تنش و بی اعتمادی نسبت به امریکا
    زیر پا گذاشتن قوانین کشور و قوانین بین‌المللی
    زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی
    زیر سوال بردن معنای دموکراسی و تبدیل دموکراسی به دیکتاتوری
    سواستفاده از قدرت و خیلی موارد دیگه…

    جالبه که کشوری که برای بقیه کشورها خواهان دموکراسیه و همیشه دم از حقوق بشر و رعایت حریم شخصی افراد میزنه خودش الان به این روز افتاده. شما خیلیاتون توی امریکا نبودین من بودم، شاید جزو کثیف‌ترین کشورهاست! اصلا اون چیزایی که توی فیلمای هالیوودی میبینین باور نکنین اونا همش در حد فیلمه.

    امریکا همیشه ادعاش میشه ولی پلیس‌ها بدترین رفتار رو با مجرم‌ها دارن (دیدم که میگم)
    امریکا قانون داره و قانونش برای همه هست این درسته، اما راه‌های پیچوندن قانون هم زیاده! گول رسانه‌ها رو نخورید.

    من همین حرفها رو وقتی به ایران برگشتم به همه میگفتم و همه مسخره میکردن ولی الان همه دارن میبینن که اون چیزایی که از امریکا میدیدن همش بازی رسانه‌ای بوده و واقعیت خیلی کثیف‌تره.

    دمت گرم ترامپ که کشورت رو به دنیا نشون دادی… (ولی باز یه عده احمق روش‌عن‌فکر هستن که از ترامپ دفاع میکنن، دقیقا همینا که از ترامپ دفاع میکنن همونایی هستن که همیشه دم از حقوق بشر میزدن ولی الان که نوبت به ترامپ رسیده کلا حقوق بشر رو نادیده گرفتن)
    اینا روش‌عن‌فکر هستن نه روشنفکر

    روشنفکرا همیشه در هر نقطه از جهان از حقوق بشر دفاع میکنن چه توی ایران چه چین چه روسیه چه امریکا و اروپا… کسی که انسانیت و حقوق بشر برای مهم باشه در هر شرایطی ازش دفاع میکنه.

  2. س- آیا شوفر خط واحد اتوبوسرانی، حق دارد با تحویل گرفتن شیفت از شوفر قبلی، بجای راندن در مسیر معمول، در مسیر دلخواه و انحصاری یکه تازی کند؟
    س- در نظام تفکیک قوا، قوه مجریه، بعد از قوای قضاییه و مقننه است، ولی چرا متاسفانه، بیشترین پرچانگی/فضولیها را بخودش اختصاص میدهد؟
    س- چرا شاه یا شاهچه ای بخودش اجازه میدهد که سجل یک شهروند را باطل کند؟
    س- چرا مسئولین خدمتگذار، در عمل سائل و اربابند و مردم ارباب رجوع، در عمل بَرده؟
    س- چرا برای تیم فوتبال سرپرست خارجی خوبست ولی برای سرپرستی تیم وزراء، به تعصب بیشتر از لیاقت اهمیت داده میشود؟