تمام مدل های آیفون های 2017 اپل از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند

تمام مدل های آیفون های 2017 اپل از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند

نام‌گذاری آیفون های 2017 اپل و این که این کمپانی کوپرتینویی قصد دارد چند مدل از سری جدید گوشی های خود را روانه‌ی بازار کند، به بزرگترین معمای این روزها تبدیل شده است و با وجود این که در چند سال گذشته می‌دانستیم که قرار است دو نسخه از پرچمداران جدید اپل عرضه شود، حالا گویا این تعداد به سه مدل جدید رسیده است.

موضوعی که مورد تایید اکثر کارشناسان قرار دارد، این است که آیفون های 2017 اپل در سه مدل روانه‌ی بازار خواهند شد که دو مدل از آنها تحت عنوان آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس و طبق روال سال‌های گذشته معرفی خواهند شد. اما جذاب‌ترین اتفاق، رونمایی از مدل سوم این سری است که در واقع یک محصول ویژه به حساب می‌آید و قرار است سالگرد ده سالگی معرفی آیفون توسط استیو جابز را به یک سال به‌یاد‌ماندنی برای کاربران تبدیل کند. این مدل که احتمالا آیفون ۸ و یا آیفون ایکس نام خواهد گرفت، دارای نمایشگری یکپارچه و ساخته شده از پنل‌های اولد خواهد بود و تغییرات اصلی طراحی نیز در بدنه‌ی آن رخ خواهد داد.

درباره‌ی ابعاد نمایشگر این سه مدل نیز مناقشه وجود دارد و عده‌ای معتقدند که اپل آیفون های 2017 اپل را در دو مدل ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی مشابه مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۷، تولید خواهد کرد. مدل سوم نیز با نمایشگری ۵ اینچی ساخته می‌شود که احتمالا این مدل، همان مدل ایکس یا آیفون ۸ نام خواهد گرفت.

حالا صرف نظر از ابعاد و نام‌گذاری، گزارش جدیدی منتشر شده که مدعی است تمام مدل های آیفون های 2017 اپل به تکنولوژی شارژ وایرلس مجهز خواهند شد.

شارژ وایرلس از لیست محدودیت های آیفون حذف خواهد شد

تمام مدل های آیفون های 2017 اپل از شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر موسسه‌ی KGI Securities که برترین آنالیزور حوزه‌ی محصولات اپل محسوب می‌شود، امروز بار دیگر تایید کرده است که نسل بعدی گوشی‌های این کمپانی به تکنولوژی شارژ بدون سیم مجهز خواهند شد. او معتقد است که آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ایکس اپل از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد. البته در این میان یک چالش تکنیکی برای مهندسان اپل به وجود خواهد آمد، زیرا شارژ وایرلس باعث افزایش دمای داخلی دیوایس می‌شود و این موضوع برای آیفون ایکس که دارای نمایشگر اولد است، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد؛ دو طرف این مدل به طور کامل از شیشه پوشیده خواهد شد و تنها یک لایه از فولاد ضد زنگ در میان آنها وجود خواهد داشت. همین موضوع به دلیل این که شیشه رسانایی گرمایی پایین‌تری از فلز دارد، باعث سخت‌تر شدن روند انتقال دمای دیوایس به بیرون و خنک شدن قطعات داخلی خواهد شد.

همچنین در این مدل ویژه از آیفون های 2017 اپل قرار است از یک سیستم جدید برای نمایشگر مجهز به 3D Touch آن رونمایی شود که تجربه‌ی متفاوتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این تکنولوژی به لایه‌ی جدیدی در نمایشگر این محصول نیاز خواهد داشت که از قرار معلوم، این لایه آسیب‌پذیری بالاتری نسبت به دما دارد. به همین جهت آقای مینگ چی کو معتقد است که اپل از یک لایه‌ی گرافن در ساختار طراحی آیفون ایکس بهره خواهد برد که این لایه به پراکنده کردن و شکستن دما کمک خواهد کرد تا آسیبی از این نظر به نمایشگر و قطعات سخت افزاری حساس وارد نشود.

گفتنی است که البته کاربر در نهایت توجهی به این که اپل از چه لایه‌ها و مواد اضافه‌ای برای ساخت دیوایس های جدید خود استفاده کرده است، نخواهد کرد و چیزی که برای مصرف‌کننده مهم است، کیفیت بالاتر تکنولوژی 3D Touch نمایشگر و البته داغ نشدن بیش از حد دیوایس خواهد بود. در ضمن نکته‌ی مهمی نیز در اینجا وجود دارد و آن هم این است که این ماژول جدید برای تشخیص میزان فشار لمس کاربر، ۵ دلار گران‌تر از ماژول‌های قبلی خواهد بود و این موضوع در کنار هزینه‌ی دو برابری پنل‌های اولد نسبت به پنل‌های ال سی دی آیفون‌های قبلی، می‌تواند فرضیه‌ی بالاتر رفتن قیمت آیفون های 2017 اپل از هزار دلار را به واقعیت تبدیل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*