تلویزیون اندرویدی سونی

تلویزیون اندرویدی سونی ، نخستین دریافت کننده دستیار گوگل

کمپانی سونی برای سالیان متمادی است که مشغول ساخت تلویزیون هایی مجهز به پلتفرم اندروید تی وی شرکت گوگل است. این کمپانی در نمایشگاه CES 2017 که ماه گذشته میلادی در لاس وگاس برگزار شد، از نسل 2017 تلویزیون اندروید سونی رونمایی کرد که همگی مجهز به همین پلتفرم بودند. پس از آن بود که کمپانی گوگل اعلام کرد به زودی دستیار مجازی خود به نام Google Assistant را به تلویزیون های اندرویدی خواهد آورد و حالا سونی تایید کرده است که محصولات این شرکت، نخستین دریافت کنندگان این دستیار خواهند بود. این دستیار شخصی در حال حاضر تنها بر روی گوشی های گوگل پیکسل (Google Pixel) نصب بوده و به کاربران خود قابلیت‌های زیادی اعم از دستورات صوتی، جستجوی پیشرفته و همچنین استفاده آسان را ارائه می‌کنند. اینک باید تلویزیون اندرویدی سونی را نخستین دسته از تلویزیون های مجهز به اندروید تی وی بدانیم که دریافت کننده این ابزار نرم افزاری هستند.

البته خریداران نسل جدید تلویزیون های Sony Bravia باید در نظر داشته باشند که قادر به دریافت دستیار گوگل بر روی تلویزیون خود نخواهند بود. به دلیل است که دستیار گوگل تنها بر روی تلویزیون های اندروید تی وی قابل نصب خواهند بود و بر روی پلتفرم های دیگری راه نخواهد یافت. به نقل از یک گزارش، دستیار گوگل به صورت یک آپدیت فریمور اواخر سال جاری به اکثر این دسته از تلویزیون‌های اندرویدی افزوده خواهد شد.

با تلویزیون اندرویدی سونی و یک بلندگوی گوگل هوم، از فرامین صوتی در تلویزیون خود لذت ببرید

تلویزیون اندرویدی سونی پس از دریافت این دستیار جذاب می‌تواند به کاربران خود امکانات جذابی را با استفاده از یک دکمه خاص بر روی کنترل از راه دور آن ارائه کند. در این بین، کسانی که یکی از بلندگوهای Google Home را نیز خریداری کرده باشند می‌توانند کنترل صوتی را نیز به تلویزیون خود اضافه کنند. با استفاده از چنین فرامین صوتی کاربران می‌توانند تنظیمات مختلفی نظیر جابجایی منبع ورودی تلویزیون، اجرای اپلیکیشنی خاص، تنظیم ولوم و یا تغییر کانال را انجام دهند. گفتنیست که هیچ یک از دو شرکت گوگل و سونی تا بدین لحظه رسما تایید نکرده‌اند که دستیار گوگل در سال جاری روانه این تلویزیون‌ها خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که چنین چیزی دور از انتظار نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*