مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2 : دو نسل، دو شگفتی

همانطور که احتمالا می‌دانید، کمپانی گوگل با همکاری شرکت ال جی از نخستین پرچمداران اندروید ویر 2، ساعت های هوشمند ال جی واچ اسپورت (LG Watch Sport) و ال جی واچ استایل (LG Watch Style) رونمایی کردند. در این مقایسه قصد داریم دو ساعت هوشمند از دو پلتفرم متفاوت، دو نسل متفاوت و دو سبک متفاوت را رودرروی یکدیگر قرار دهیم. در ادامه با مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2 (Apple Watch 2)، دو پرچمدار ساعت های اندروید ویر و واچ او اس همراه ما باشید.

ابعاد

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

اپل واچ 2 با دو اندازه متفاوت روانه بازار می‌شود که البته هر دو آن‌ها کوچکتر از ال جی واچ اسپورت هستند. مدل 38 میلی‌متری اپل واچ، یکی از جذاب‌ترین ساعت های هوشمند حال حاضر جهان است. در سمتی دیگر، در حالی که مدل اسپورت بزرگ‌تر است، اما همانند مدل گیر اس 3 سامسونگ (Samsung Gear S3) چندان هم عظیم الجثه به نظر نمی‌رسد.

ساخت

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

یکی از نقاط تمایز در مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2 جنس ساخت آنهاست. ساعت ال جی از بدنه‌ی فولادی برخوردار است و قاب پشتی آن نیز برای کنترل وزن، از جنس پلاستیک انتخاب شده است. نمایشگر آن نیز متشکل از محافظ گوریلا گلس 3 است.

مدل پایه اپل واچ 2 نیز از بدنه‌ای آلومینیومی بهره می‌برد که یک شیشه Ion-X نیز بر روی نمایشگر آن تعبیه شده است. با این حال شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، مدل فولاد ضدزنگ یا سرامیکی آن را به جای آلومینیومی تهیه کنید. گفتنیست که مدل های فولادی و سرامیکی اپل واچ دو از نمایشگر یاقوت کبود که استحکام فوق‌العاده بالایی دارد برخوردارند.

رنگ‌ها

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

اگر ظاهری متفاوت برای شما مهم است، ساعت اپل گزینه‌ی بهتری برای شما خواهد شد. مدل آلومینیومی این ساعت در چهار رنگ طلایی، رزگلد، نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود، اما مدل فولادی آن تنها در دو رنگ متالیک یا مشکی و همچنین مدل سرامیکی آن در رنگ سفید عرضه می‌شود.

در آن سمت، ال جی واچ اسپورت در دو مدل تیتانیوم و آبی تیره به فروش خواهد رسید.

بند

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

یکی از نواقض ساعت هوشمند ال جی واچ اسپورت، عدم ارائه یک بند قابل تعویض است، چرا که بند این ساعت از آنتن‌های کمکی میزبانی می‌ند. اما در آن سمت، شما می‌توانید به راحتی بندهای ساعت اپل را تعویض کنید. این بندها در رنگ‌های مختلف و با جنسی از الاستومر، نایلون، چرم و فولاد ضدزنگ عرضه می‌شوند.

اندازه نمایشگر

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

مدل 42 میلی‌متری اپل واچ 2 از اندازه مورب بزرگ‌تری برخوردار است، اما آن دارای نسبت ابعاد 4:5 است که به مراتب می‌تواند نمایشگری کوچکتر نسبت به ال جی واچ اسپورت باشد. ما هنوز هم متعجبیم که چگونه ال جی موفق شده نمایشگری بدون حاشیه را بر روی ساعت هوشمند جدید خود تعبیه کند.

رزولوشن نمایشگر

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

همراه با تراکم پیکسلی 348ppi، ساعت هوشمند ال جی واچ اسپورت صاحب بالاترین وضوح در بین ساعت های هوشمند جهان است. با این حال ما می‌توانیم تراکم پیکسلی در حدود 326ppi را نیز همراه با نمایشگر دو مدل ساعت اپل واچ 2 داشته باشیم که بدون شک همچنان شفاف و عالی به نظر می رسد. لازم به ذکر است نمایشگر ال جی واچ اسپورت ارائه کننده رزولوشن 480×480 پیکسل، اپل واچ 42 میلی‌متری 340×272 پیکسل و اپل واچ 38 میلی‌متری نیز ارائه کننده وضوح 390×312 پیکسلی است.

نمایشگر همیشه روشن

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

یکی از برترین قابلیت‌های ساعت ال جی در مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ ، نمایشگر همیشه روشن آن است که می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده کاربردی باشد. این قابلیت به کاربران اجازه خواهد داد در مواقعی که استفاده‌ای از قابلیت های هوشمند ال جی واچ اسپورت استفاده‌ای نمی‌کنند، از آن به عنوان یک ساعت عقربه‌ای ساده استفاده کنند.

نمایشگر حساس به فشار

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

هرچند اپل واچ 2 از نمایشگر همیشه روشن برخوردار نیست، اما این نمایشگر کاملا حساس به فشار است که می‌تواند قابلیت‌هایی نظیر لمس سه بعدی آیفون ها را به کاربران این ساعت‌ها ارائه کند. به طور مثال شما می‌توانید با فشار دادن گزینه شفافیت صفحه، در هر مرحله از فشار یک عملکرد مختلف را داشته باشید.

کلید پاور چرخشی

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

در اینجا به نظر می‌رسد ال جی یک قابلیت را از اپل قرض گرفته است. کلید Digital Crown اپل واچ که به کاربران اجازه ناوبری بدون نیاز به لمس نمایشگر را می‌دهد، اینک بر روی ال جی واچ اسپورت نیز تعبیه شده است. این مکانیزم باعث طول عمر هرچه بیشتر نمایشگر ساعت هوشمند شما خواهد شد.

قابلیت ضد آب

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

برتری کامل اپل واچ در مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

استاندارد IP68 ال جی واچ اسپورت، این ساعت هوشمند را در برابر گرد و غبار، پاشش آب و افتادن اتفاقی آن در آب مقاوم خواهد ساخت. در واقع این ساعت اگر به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری آب هم قرار داشته باشد سالم خواهد ماند. در آن سمت اپل واچ ساعتی کاملا ضد آب است که می‌توانید تا عمق 50 متری آب از آن به خوبی زیر آب استفاده کنید. این بدان معناست که حتی می‌توانید در هنگام شنا نیز از سیستم ردیاب شنای آن برای ورزش حرفه‌ای خود استفاده کنید.

اتصال تلفنی

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

ال جی واچ اسپورت دارای گزینه‌ی اتصال تلفنی است. اگر شما هم از اینترنت‌های 3G و 4G استفاده می‌کنید، بدون شک این می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد تا از آن‌ها بر روی ساعت خود استفاده کنید. متاسفانه اپل واچ از چنین گزینه‌ای بهره نمی‌برد.

جی پی اس

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

از نظر سنسورها، این دو گوشی یکسان با یکدیگر عمل کرده‌اند. هر دو آن‌ها مجهز به سنسور جی پی اس هستند تا شما بتوانید بدون کمک گرفتن از گوشی خود، تمریناتتان را پیگیری کنید و از ناوبری نقشه‌ای استفاده کنید.

سنسور ضربان قلب

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

هر دو این ساعت های هوشمند مجهز به سنسورهای ردیابی ضربان قلب هستند.

NFC برای پرداخت موبایلی

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

یکی دیگر از قابلیت های مشابه در مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2 است. بله هر دو این ساعت های هوشمند با تجهیز بودن به کیت NFC می‌توانند به کاربران پرداخت موبایلی را ارائه کنند. گزینه ال جی برای این سیستم پرداختی “Android Pay” بوده و گزینه اپل نیز “Apple Pay” خواهد بود.

باتری

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

مدل اسپورت از یک باتری حجیم بهره می‌برد، اما ال جی هنوز برآورد رسمی از عمر آن را اعلام نکرده است. در آن سمت اپل با عملکردی بلعکس عمر باتری ساعت هوشمند خود را 18 ساعت اعلام کرده، اما ظرفیت آن را اعلام نکرده است.

سازگاری با تلفن

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

ال جی واچ اسپورت با گوشی های هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس سازگار است، اگر چه شما می‌توانید از اپلیکیشن های بیشتری همراه با یک گوشی اندرویدی استفاده کنید. به طور مثال باید به اپلیکیشن Google Fit اشاره کرد که فاقد نسخه آی او اس است. اما در آن سمت، اپل واچ 2 تنها با گوشی های آیفون سازگار است.

نرم افزار

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

ساعت جدید شرکت ال جی، نخستین ساعت هوشمندی است که به پلتفرم اندروید ویر 2 مجهز شده است و پرچمداری آن را می‌کند. در آن سمت اپل واچ 2 از پلتفرم WatchOS 3 بهره می‌برد. یکی از مهم‌ترین خصوصیات اندروید ویر 2، قابلیت دانلود اپلیکیشن های مخصوص بدون نیاز به اتصال به یک گوشی و به صورت مستقیم از طریق پلی استور گوگل است. اما چنین قابلیتی در واچ او اس 3 وجود ندارد تا شما مجبور به دانلود اپلیکیشن های مخصوص آن در ابتدا بر روی گوشی آیفونتان باشید.

عرضه

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

سری دوم اپل واچ با عرضه 5 ماه زودتر از ال جی واچ اسپورت، موفق شده محبوبیت دلخواه خود را به دست آورد.

آغاز قیمت

مقایسه ال جی واچ اسپورت و اپل واچ 2

از نظر قیمت تفاوت 30 دلاری بین این دو ساعت است. البته اگر قصد خرید یک نسخه متفاوت از آلومینیومی اپل واچ را داشته باشید، به طبع باید مبلغ بیشتری بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*