نمایشگاه خودروی تهران

مهم‌ترین ماشین‌هایی که در نمایشگاه خودروی تهران حضور خواهند داشت

بالاخره پس از 11 سال وقفه، نمایشگاه خودرو در تهران برگزار می‌شود. محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب از روز سه شنبه 26 بهمن تا شنبه 30 بهمن‌ماه میزبان شرکت‌های خودروسازی داخلی و خارجی است. اکنون در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین ماشین‌هایی که در نمایشگاه خودروی تهران 95 حضور دارند را معرفی کنیم.

نمایشگاه خودروی تهران 95 از امروز شروع به کار کرد و پیش‌بینی می‌شود که این دوره، هیجان‌انگیزترین نمایشگاه خودروی کشور باشد. قرار است در این رویداد، خودروهای مهمی حضور داشته باشند و از جدیدترین محصولاتی که به زودی وارد بازار کشورمان می‌شود نیز رونمایی خواهد شد؛ بنابراین با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین ماشین‌های حاضر در نمایشگاه خودروی تهران 95 آشنا شوید:

مهم‌ترین ماشین‌های نمایشگاه خودروی تهران

1. مرسدس بنز کلاس E

مرسدس بنز E Class یکی از سری‌های این برند آلمانی است که از دهه 30 میلادی تا کنون در خط تولید قرار دارد. ویژگی‌های اسپورت این کلاس، آن را از سایر مدل‌های مرسدس متمایز کرده و پیشرانه‌هایی با کارایی بالا در کنار تجهیزات و ایمنی بسیار مناسب، مرسدس بنز کلاس E را به یکی از خودروهای ممتاز دنیا تبدیل کرده است.

نمایشگاه خودروی تهرانگفته‌ می‌شود که در نمایشگاه خودروی تهران 95 قرار است شاهد حضور مرسدس بنز کلاس E باشیم و احتمال مونتاژ آن در سال آینده در داخل کشور نیز وجود دارد. این خودرو از پیشرانه 2 لیتری با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر بهره می‌برد که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت در مدت 8 ثانیه و مصرف سوخت 6.1 لیتر در هر 100 کیلومتر را ارائه می‌دهد.

خودروی مرسدس E200 آخرین بار توسط شرکت ستاره ایران وارد کشور شد و با قیمت 270 میلیون تومان به فروش رسید اما در صورتی که مونتاژ این خودرو در داخل کشور قطعی شود، احتمالا شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.

2. بی ام و سری 7

بی ام و سری 7 (BMW 7 Series) از سری خودروهای این برند آلمانی است که از سال 1977 به بعد تولید می‌شود. آخرین مدل این سری از سال 2015 وارد بازار شد و همچنان در سطح جهان به فروش می‌رسد. جالب اینجاست که طراح این خودرو، یک ایرانی به نام نادر فقیه زاده است.

نمایشگاه خودروی تهرانبرای این مدل، چند پیشرانه متفاوت عرضه شده اما با توجه به محدودیت‌های وارداتی، مدل پایه‌ی آن یعنی 730i وارد ایران شده که از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر برخوردار است. این خودرو در مدت 6.2 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 250 کیلومتر در ساعت است.

آخرین مدل سری 7 بی ام و، رویکرد محافظه‌کارانه‌تر و زیباتری را ارائه داده که از پویایی بهتری برای رانندگی بهره می‌برد. همچنین نسخه‌ی به‌روزشده سیستم سرگرمی iDrive نیز بر روی آن قرار گرفته و به تمامی نیازهای رانندگان پاسخ می‌دهد. صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، سیستم پخش پیشرفته، کروزکنترل، سیستم آی درایو نسخه 5 و سیستم تشخیص حرکات دست از جمله امکانات این خودروی لوکس است.

3. خودروهای هیبریدی

امروزه خودروهای هیبریدی به دلیل مصرف سوخت پایین در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته‌اند. در جریان نمایشگاه خودروی تهران 95 در شهر آفتاب، محصولات هیبریدی بیش از 40 شرکت به نمایش گذاشته خواهد شد. خودروهای سواری، اتوبوس، موتورسیکلت و دوچرخه‌های برقی توسط این شرکت‌ها برای اولین بار در ایران در شهر آفتاب به معرض دید عموم گذاشته می‌شوند تا زمینه‌ی آشنایی هر چه بیشتر علاقه‌مندان با این محصولات سازگار با محیط زیست فراهم شود.

نمایشگاه خودروی تهراندر سال جاری، شرکت‌های واردکننده محصولات تویوتا و هیوندای توانستند در بخش هیبریدی‌ها به فروش خوبی دست پیدا کنند. خودروهای هیبریدی به خودروهایی گفته می‌شود که از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کنند و در بیشتر مواقع، این عنوان به خودروهای برقی دوگانه داده می‌شود که در سیستم پیشرانه‌ی آن، یک موتور احتراق بنزینی نیز در کنار موتورهای الکتریکی استفاده شده باشد.

4. پژو 508

پژو 508 به زودی توسط ایکاپ (جوینت ونچر ایران خودرو و پژو) در ایران عرضه می‌شود. این سدان خانوادگی علاوه بر داشتن فضای داخلی جادار، از پیشرانه‌ی قوی و تجهیزات رفاهی مناسبی هم بهره می‌برد که نیاز خانواده‌ها را تامین می‌کند. چند سالی است که کراس اوورها و شاسی بلندها در زمینه‌ی محبوبیت، جای سدان‌ها را گرفته‌اند اما هنوز هم این کلاس خودروها طرفداران خاص خود را دارد و به همین دلیل، شرکت خودروسازی فرانسوی پژو با عرضه فیس لیفت 508 قصد دارد به فروش خوبی در بازار دست پیدا کند.

نمایشگاه خودروی تهرانپژو 508 یک خودروی نیمه لوکس است که پس از توقف تولید مدل 408 در خط تولید پژو قرار گرفت. چراغ‌های جلو و چراغ‌های مه‌شکن، جلوپنجره باریک و کشیده، خطوط منحنی در سرتاسر بدنه و ظاهر اسپورت نمای عقب، این خودرو را به خودرویی محبوب نزد جوان‌تر‌ها تبدیل کرده است.

این سدان فرانسوی با دو پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ به فروش می‌رسد که هر دو پیشرانه از استاندارد یورو 6 بهره می‌برند. همچنین امکان انتخاب یکی از گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا خودکار Aisin نیز برای خریداران وجود دارد.

احتمالا پژو 508 در ایران با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری و با قیمت حدودی 150 تا 170 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

5. پژو 2008

پژو 2008 اولین محصول مونتاژ شده در شرکت ایکاپ پس از برجام است و همچنین به عنوان نخستین کراس اوور پژو در ایران شناخته می‌شود. پس از استقبال خریداران از پژو 208 و با توجه با افزایش استقبال مشتریان از خودروهای کراس اوور، این شرکت فرانسوی خودروی پژو 2008 را در نمایشگاه ژنو سوئیس در سال 2013 معرفی کرد.

نمایشگاه خودروی تهراناین خودرو از زبان طراحی جدید و متفاوتی بهره می‌برد که آن را از سایر خودروها متمایز کرده است. پژو 2008 در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های 1.2 لیتری، 1.4 لیتری و 1.6 لیتری عرضه می‌شود و از فضای کابین جادار در کنار ظرفیت صندوق عقب به میزان 410 لیتر برخوردار است. قیمت حدودی این کراس اوور فرانسوی در حدود 70 تا 80 میلیون تومان عنوان شده که می‌تواند فروش خوب آن در کشورمان را تضمین کند.

در نمایشگاه خودروی ژنو 2016، شرکت پژو از فیس لیفت 2017 پژو 2008 رونمایی کرد که هم در بخش ظاهری و هم در بخش فنی، تغییرات خوبی را در آن ایجاد کرده است. پژو 2008 مدل 2017 از پیشرانه‌ پربازده و کم مصرف سری PureTech استفاده می‌کند که حجم آن 1.2 لیتر و توان آن 130 اسب بخار است. این پیشرانه در سال 2016 جایزه بهترین پیشرانه را در دسته 1000 تا 1400 سی‌سی کسب کرد.

مدل پایه‌ی این خوردو از پیشرانه تنفس طبیعی با قدرت 82 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه بهره می‌برد که دو جعبه دنده 5 سرعته خودکار و دستی نیز برای آن ارائه می‌شود. این نسخه برای افرادی که به دنبال خودرویی کم‌مصرف هستند بسیار مناسب است. مصرف سوخت ترکیبی پژو 2008 برای هر دو نسخه‌ی خودکار و دستی، کمتر از 5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و با یک باک پر می‌توانید تا مسافت هزار کیلومتر را نیز طی کنید که آمار بسیار خوبی به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*