اپلیکیشن های محاسبه کالری

معرفی 5 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های محاسبه کالری برای اندروید و آی او اس

وقتی صحبت از کاهش و یا حتی افزایش وزن می‌شود، همه چیز به یک قانون ساده بازمی‌گردد. کنترل وزن با کنترل میزان کالری میسر می‌شود، به این معنی که چه میزان کالری دریافت کرده و چه میزان کالری می‌سوزانید. اگر بیشتر از مقداری که کالری می‌سوزانید، آن را از مواد خوراکی دریافت کنید، با افزایش وزن روبه‌رو خواهید شد. درست بالعکس همین مسئله برای کاهش وزن صدق می‌کند. اگرچه این قانون بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما بدون شک پابه‌پایی با آن تنها بر اساس حواس خود غیر ممکن است و همواره میزان کالری مصرفی را یا بیشتر و یا کمتر از میزان واقعی ارزیابی می‌کنیم. کارایی اپلیکیشن های محاسبه کالری در همین مواقع بروز می‌کند.

کار اصلی اپلیکیشن های محاسبه کالری ، پیگیری رژیم غذایی کاربر در بلند مدت است

کار یک اپلیکیشن محاسبه کالری بسیار ساده است. به سادگی از هر چیزی که می‌خورید یا می‌نوشید (به جز آب، چون ارزش کالری قابل توجهی ندارد) یک عکس تهیه کرده و یا بارکد آن را در درون برنامه اسکن کنید. در ادامه شاهد خواهید بود که آن‌ها میزان انرژی که شما به بدن خود وارد می‌کنید را با یک برآورد منطقی و بسیار دقیق محاسبه خواهند کرد. علاوه بر این موارد، در اپلیکیشن های محاسبه کالری شاهد برنامه‌های کاهش وزن، دستور پخت غذاهای مناسب، بانک اطلاعاتی بزرگی از انواع غذاها و امکان اتصال با دیگر اپلیکیشن‌ها و ردیاب‌های سلامت هستیم. از آن‌ها استفاده کرده و میزان موفقیتشان در کمک به شما برای رسیدن به اهدافتان را بررسی کنید.

Calorie Counter by MyFitnessPal

دانلود برای اندروید ، آی او اس

اپلیکیشن های محاسبه کالریشرکت مای فیتنس پال (MyFitnessPal) یک شمارنده کالری سریع و راحت برای استفاده طراحی کرده که یک بانک اطلاعاتی مواد غذایی بسیار وسیع شامل پنج میلیون ورودی را در خود جای داده است. این اپلیکیشن کالری کانتر (Calorie Counter) نام داشته و استفاده از آن کاملا رایگان است و کاربر را قادر می‌سازد تا رژیم غذایی و ورزش خود را با ورود سریع مواد خوراکی ردیابی کند. کالری کانتر می‌تواند مواد خوراکی محبوب کاربر را به خاطر سپرده و چندین غذا را به طور یکجا به لیست خود اضافه کند، علاوه بر اینکه می‌تواند تمام وعده‌های غذایی را به خاطر بسپارد.

این اپلیکیشن محاسبه کالری قادر است تا به بیش از پنجاه دستگاه مختلف اعم از فیت بیت (Fitbit)، جابن (Jawbone) و یو پی (UP) متصل شده و با دیگر اپلیکیشن‌های ردیاب سلامت همچون اپل هلث (Apple Health)، مپ مای فیتنس (MapMyFitness)، ران کیپر (Runkeeper)، استراوا (Strava) و رانتستیک (Runtastic) ارتباط برقرار کند. واردکننده دستور غذای داخلی آن به کاربر اجازه می‌دهد تا دستورالعمل‌های مختلف را از وب پیدا کرده و به خود اضافه کند، علاوه بر اینکه اسکنر بارکد آن قادر است تا وضعیت مواد خوراکی را تنها با چک‌کردن بارکد آن‌ها ردیابی کند. تمام مواد مغذی مهم همچون کالری، چربی، پروتئین، کربوهیدرات‌ها، قند، فیبر و کلسترول بدن توسط اپلیکیشن کالری کانتر ردیابی خواهند شد.

MyNetDiary Calorie Counter

دانلود برای اندروید ، آی او اس

اپلیکیشن های محاسبه کالریاپلیکیشن کالری کانتر ساخته شده به دست شرکت مای نت دایاری (MyNetDiary) به طور یکجا از برنامه‌ریزی، محاسبه کالری مواد مغذی، میزان ورزش و عادات غذایی کاربر مراقبت می‌کند. کار را با وارد کردن میزان وزن مورد نظر آغاز کرده و مشاهده می‌کنید که اپلیکیشن با آنالیز برنامه غذایی و محاسبه اهداف کاربر، با دادن نکاتی منحصربه‌فرد و ویژه هر کاربر، وی را برای رسیدن به اهداف خود راهنمایی خواهد کرد.

در این اپلیکیشن محاسبه کالری شاهد یک اسکنر بارکد داخلی، بیش از پانصد فعالیت و ورزش، ورود به سیستم ورزش با ردیاب جی پی اس (GPS) داخلی و ردیابی تمام اندازه‌گیری‌های بدن هستیم. اپلیکیشن مای نت دایاری کالری کانتر همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا ردیاب‌های سفارشی خود را ایجاد کرده و برنامه خاص خود را پیش ببرد. نتایج را می‌توان در قالب فایل PDF برای چاپ‌کردن و یا اشتراک‌گذاری از طریق ایمیل استخراج کرد. همچنین سرویس فوتو فود (PhotoFood) این امکان را فراهم می‌کند تا تصاویر غذاهایی که در میان هفتصدهزار مورد بانک اطلاعاتی اپلیکیشن وجود ندارند را اضافه کنید.

Calorie Counter by FatSecret

دانلود اندروید ، آی او اس

اپلیکیشن های محاسبه کالریفت سیکرت (FatSecret) یک برنامه کاهش وزن و رژیم غذایی است که برنامه غذایی، ورزش و وزن کاربر را با محاسبه کالری مواد غذایی وی کنترل می‌کند. این اپلیکیشن محاسبه کالری به یک بانک اطلاعاتی مواد مغذی بسیار باکیفیت و یک انجمن پشتیبان متصل است و در این انجمن می‌توان سایر افرادی که به دنبال کاهش وزن و رسیدن به اهداف خود هستند را مشاهده کرد. در اپلیکیشن کالری کانتر ساخت دست شرک فت سیکرت شاهد یک رابط کاربری بسیار راحت هستیم که به برنامه‌ریزی و دنبال‌کردن مواد غذایی مصرف‌شده کمک می‌کند.

این اپلیکیشن به سیستم تشخیص مواد غذایی از روی عکس آن‌ها مجهز شده و به راحتی می‌توان علاوه بر استفاده از اسکنر بارکد، با گرفتن عکس از مواد غذایی به محاسبه کالری آن‌ها پرداخت. همچنین تقویم رژیم غذایی به کاربر اجازه می‌دهد تا از میزان کالری دریافت و مصرف شده آگاهی پیدا کند. همچنین اطلاعات اپلیکیشن با فت سیکرت پروفشنال (FatSecret Professional) همگام‌سازی می‌شوند که روشی راحت برای اشتراک‌گذاری وضعیت مواد غذایی، ورزش و وزن با یک متخصص سلامت به شمار می‌رود.

!Lose it

دانلود اندروید ، آی او اس

اپلیکیشن های محاسبه کالریدیگر اپلیکیشن محاسبه کالری لوز ایت (Lose it) نام داشته و یک برنامه کاهش وزن سفارشی‌سازی شده را برای کاربر ایجاد می‌کند و در ادامه آن، ثبت غذا و ورزش وی را در پیش می‌گیرد. می‌توان یک برنامه کالری‌دار روزانه کم‌هزینه را تعیین کرده و اهداف غذایی خود (اعم از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین، فیبر، قند و دیگر موارد)، برنامه کاهش وزن، ورزش، میزان فشار خون، مصرف آب و دیگر موارد از این قبیل را کاملا کنترل کرد.

در این اپلیکیشن محاسبه کالری شاهد ابزارهایی ساده برای ردیابی مواد غذایی مصرف‌شده هستیم. همچنین در لوز ایت اینسایتس (Lose It! Insights) می‌توان اطلاعات بیشتری درباره جداول مواد غذایی به دست آورد. علاوه بر این موارد می‌توان این اپلیکیشن را به دستگاه‌های ردیاب سلامت و همچنین دیگر اپلیکیشن‌ها در این حوزه متصل و به این وسیله کالری مصرف‌ شده طی فعالیت‌های ورزشی را محسابه کرد.

Noom Coach

دانلود اندروید ، آی او اس

اپلیکیشن های محاسبه کالریدر بین اپلیکیشن های محاسبه کالری نوم کوچ (Noom Coach) متفاوت ظاهر شده و در عوض محاسبه کالری و ردیابی عادات غذایی، روش‌هایی را برای دستیابی به اهداف سلامتی ارائه می‌کند. نوم کوچ هر روز یک برنامه ساده به کاربر برای دنبال‌کردن ارائه کرده و بازخورد غذایی را از طریق کدبندی رنگ‌ها فراهم می‌کند. این برنامه همچنین وزن، غذا، ورزش، فشار و قند خون را ردیابی می‌کند. نوم کوچ همچنین به کاربر اجازه می‌دهد تا از میان چندین دوره فشرده دست به انتخاب زده و به این طریق به وی کمک می‌کند تا رفته رفته رفتارهایی که برای سالم ماندن ضروری هستند را به صورت عادت متداول خود دربیاورد.

در حال حاضر این اپلیکیشن یک برنامه با نام هلثی ویت پروگرم (Healthy Weight Program) ارائه می‌کند که در نظر دارد تا به کاربران برای کاهش وزن و داشتن یک سبک زندگی سالم‌تر در یک دوره زمانی طولانی کمک کند. برنامه دیگر آن، برای پیشگیری از دیابت طراحی شده و دایابیتیز پریونشن پروگرم (Diabetes Prevention Program) نام گرفته است و تصمیم دارد تا به کاربران برای تغییر عادات و جلوگیری از ابتلا به دیابت کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه